این لینک، یک لینک داخلی است

علاوه بر این از قدرت بازاریابی دهان به دهان غافل نشوید؛ به ویژه افرادی که قبلا محصولات یا خدمات شما را خریدهاند و از آن راضی بودهاند. ممکن است محتواهای ارزشمندی داشته باشید که بسیار قدیمی هستند و قبلا نتوانستهاند بازدید خوبی به دست آوردند. نیل پتل، فعال معروف در زمینه دیجیتال مارکتینگ میگوید که با این کار، ترافیک ارگانیک بسیار خوبی دریافت کرده است. معمولا زمانیکه به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. سایت ویکی دمی اینجاست تا در آموزش های دیگر، در زمینه سئو نیز به شما کمک کند. همچنین در دوره آموزش سئو نیز به طور کامل در مورد متادیسکریپشن صحبت کرده ایم که می توانید این دوره را همین الان از سایت تهیه و دانلود کنید. در سال ۲۰۱۴، مت کاتز، رئیس سابق بخش کیفیت جستجو در گوگل، درباره متاداده تصویر صحبت کرد. هر سایت باید در آن سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال یا فنی بهطور مناسب رعایت شود تا آن سایت بتواند به خوبی برای موتورهای جستوجو بهینه شود.

این احتمال وجود دارد که شما نخواهید خود تبدیل به یک متخصص سئو شوید و بخواهید یک متخصص سئو در کنار خود داشته باشید که در این رابطه شرکت سئوکار می تواند به عنوان یک شرکت متخصص در این حوزه به شما کمک نماید. در کنار آن از یک کمپین تبلیغاتی موثر هم استفاده کنید تا استراتژی افزایش بازدید شما تکمیل شود. عواملی که بر سئوی on-page و off-page موثر هستند. دلیل دوم: کاربر عبارتی را جستجو کرده است که در متن صفحه موجود بوده ولی در توضیحات متا قرار نگرفته است و الگوریتم مرغ مگس خوار برای راهنمایی بهتر کاربر، این متن را جایگزین عبارت پیشنهادی شما کرده است. کاربر می بیند که این همان چیزی است که دنبالش است، پس احتمالا کلیک کند. مثلاً اگر صفحه a به یک صفحه b ریدایرکت شده است، باید در این قطعه کد URL صفحه b وارد شود. اما در حالت دوم، باید صفحات را پیدا کنید، محتوای آنها را کاملا تغییر دهید و یا صفحات را نوایندکس کنید و در نهایت حذف نمایید. حواستان باشد که پستهای مختلف را به درستی برچسبگذاری کنید تا کاربران بتوانند به سادگی مطالب مرتبط و دلخواهشان را پیدا کنند و نوار کناری آنطور که باید مفید واقع شود.

سئو در مفهوم ساده و در اجرا پیچیده است. پس حتما این مورد را به درستی اجرا کنید. پس بهتره حواسمون به این موضوع باشه. ، – و ” را بعنوان کد HTML میشناسد، در صورت استفاده از این حروف در توضیحات متا ممکن است گوگل آن را بعنوان کد شناسایی کند و به کل نادیده بگیرد. در گذشته زمانیکه گوگل متوجه یکسان بودن توضیحات متا در چند صفحه میشد آن را در گوگل وبمستر هایلایت میکرد، این اطلاعات را در بخش HTML Improvements قابل مشاهده بود ولی با آپدیت جدید سرچ کنسول این ابزار از دسترسی خارج شده است. تصور کنید که شما برای رسیدن به جواب سوالتان در گوگل سرچ کردید و در حال بررسی نتایج صفحه اول هستید. احتمالا میگویید که این روش قدیمی شده است و دیگر جواب نمیدهد و از این حرفهای ناامیدانه و الکی! جواب یک خیر بزرگ است. هدف از این کد این است که وقتی کاربر در نتایج گوگل سایت های مختلفی را می بیند، این توضیحات را که راجع به صفحه نوشته شده است را بخواند و تصمیم بگیرد که سایت را باز کند یا خیر. در فناوری اطلاعات، این واژه کاربردهای مختلفی دارد.

اگر از Elementor استفاده می کنید، می توانید از Rank Math در نوار کناری Elementor در سربرگ SEO برای ایجاد عنوان و توضیحات متای صفحه یا برگه مورد نظر خود استفاده کنید و روی دکمه Edit Snippet کلیک کنید. می توانید دکمه های اشتراک گذاری را در پست خود قرار دهید. در حالت معمول، لینکهای داخلی به موتورهای جستجو کمک میکنند که ساختار سایت را درک کنند، وقتی با کمک لینک های داخلی، ارتباط صفحات سایت مشخص شود، رتبه دهی سایت توسط موتور های جستجو بالاتر میرود. یواست سئو در مورد لینک دهی داخلی و خارجی، توزیع، تراکم و تعریف کلمه کلیدی های متنوع شما را راهنمایی می کند. فاکتور اصلی گوگل برای رنک دهی به سایت شما رفتار کاربر است و از آن جایی که رفتار کاربری تحت تاثیر تجربه کاربری است، توضیحات متا اهمیت پیدا می کند.

ببینید UX به معنای اینه که زمانی فردی با کسب و کار شما ارتباط برقرار می­کنه در نهایت بعد از اون ارتباطه چه حس و حالی داره آیا تجربش مثبت بوده یا منفی بوده؟ اگر هم نمی خواهید یا نمی توانید بنویسید، آن را خالی بذارید! یادگیری اصول اولیه سئو بسیار مهم می باشد و مهمترین اصل در این فرایند یادگیری برنامه ریزی می باشد.اگر چه ممکن است فکر نمایید چیزهای زیادی برای برنامه ریزی وجود ندارد ولی وقتی آنها را کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد چیزهای زیادی وجود خواهد داشت. توضیحات متا باید به شکلی باشد که در میان رقبا بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما بکشد، اطلاعاتی متفاوت و تخصصی مربوط به تجارت خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید. گفتم که ما باید در بین نتایج متمایز نشان داده شویم. اگر کلمه جستجو شده در گوگل در توضیحات متا وجود داشته باشد، احتمال زیاد گوگل همان توضیحات متایی که شما نوشته اید را نمایش می دهد و همچنین آن کلمه کلیدی را بولد می کند. البته شاید رقابت بر سر این کلمات و عبارات سخت و پرهزینه باشد، اما بازدهی کار ارزش این همه تلاش را دارد.

پیشنهادهای مختلفی وجود دارد که میتوانید چند مورد از آنها را اجرا کنید و نتیجه را بررسی کنید. وقتی شما در مورد این کلمات کلیدی و عبارات محتوا تولید کنید میتونید شانس خودتون را برای نشان داده شدن در رتبههای اول هنگام جستجویشان افزایش بدید. قابل رتبه بندی (Rankable): کلمه کلیدی مشکل کلمه کلیدی معقولی دارد. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. نوشتن محتوای فوقالعاده و بهینه کردن آن ۵. هزینه اشتراک ماهانه Accuranker از 44.95 دلار شروع شده و در این پلن اجازه دنبال کردن رتبه 600 کلمه کلیدی را به شما خواهد داد. برای چه کلماتی در گوگل رتبه گرفتهاید؟ محتوایی غنی، جامع و مستند بنویسید تا مرجعی برای بقیه وبسایتها باشد و وبسایتتان را معتبرتر کند. این یک آموزش جامع برای تکنیکال سئو و راهنمایی برای اجرای عملی و گام به گام آن است. اگر می خواهید با سایر تنظیمات افزونه رنک مث آشنا شوید مقاله آموزش ریدایرکت در رنک مث را ببینید. مطمئن شوید که ویدیوی آموزش و ارائه خود را بایگانی کنید تا افراد دیگر هم بتوانند با پرداخت پول از آن استفاده کنند.

برخی از افراد نیز بر این تفکر می باشند که هر چه تعداد کلمات کلیدی در عنوان وب سایت و در متا تگ توضیحات بیشتر باشد موتورهای جستجوگر بیشتر به آن صفحه توجه خواهند کرد در صورتی که این کار خلاف قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می باشد و می تواند تاثیرات بدی را روی کاربران و رتبه های شما بگذارند. متا دیسکریپش (Meta Description) یا متای توضیحات که در برخی از مواقع آن را نیز متا دیسکریپشن می نامند یک تگ html می باشد که در قسمت head سند html قرار می گیرد و یک توضیحات خلاصه در مورد یک صفحه را در نتایج موتورهای جستجوگر (serps) نشان می دهد . از آنجا که داده های ساخت یافته، از نظر بصری جذاب تر هستند و اطلاعات فوری را برای جستجوگر برجسته می کنند، میتواند نرخ کلیک سایت (CTR) را بهبود بخشیده و باعث هدایت ترافیک به سایت شما شود. افزونه Yoast SEO تاکنون 4.5 میلیون بار نصب شده و از هزاران مقاله و نظر که در نقد و بررسی این پلاگین نوشته شده، میانگین رتبه بندی محبوبیت آن 4.7 است .

متای توضیحات به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه بندی نتایج تاثیر می گذارد ! با کلیک کاربر روی لینک سایت شما، سیگنال های مثبتی به گوگل ارسال خواهد شد. اگر متا دیسکریپشن سایت شما، بتواند کابر را در بین نتایج جستجو راضی کند، شما برنده این مبارزه بوده و توانسته اید که او را نسبت به کلیک بر روی سایتتان ترغیب کنید. این کار شما، از چشم موتور های جستجو دور نخواهد ماند و شرایط خوبی را برای سئو وب سایتتان بوجود می آورد. اگر بخواهیم دقیق و موشکافانه در رابطه با طرز کار موتورهای جستوجو صحبت کنیم، وارد یک مبحث کاملاً تخصصی میشویم که شاید حتی ما را از بحث اصلیمان دور کند. اطلاعات مفیدی در مورد آنچه که مردم میخوانند و درباره آنها صحبت میکنند را پیدا کنید و از این نوع محتواها الگوبرداری کنید تا مراجعه به وبسایت شما بیشتر شود. جمله قدیمی «یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد» احتمالاً در مورد Google صدق نکند اما مطمئناً زمانی درست است که شما ۱۰۰۰ کلمه کسل کننده برای مخاطب بنویسید و او هیچ چیزی در مورد آنچه میخواند متوجه نشود. وقتی کاربر چیزی در در گوگل یا سایر موتور های جستجو، سرچ می کنند، در لیست نتایج، زیر هر سایت، این توضیحات را نمایش می دهند و به جستجو کننده کمک می کند تا نتیجه درست تری را انتخاب کند.

همانطور که از نام آن مشخص می شود، Advanced Robots Meta در تنظیمات عنوان ها و متا در رنک مث شامل برخی از انواع پیشرفته Robots Meta است که می توانید پیکربندی کنید. برخی خرید افزایش بازدید سایت را امتحان میکنند و برخی دیگر به دنبال روشهای حرفهایتر هستند. در واقع سایت های خبری یک سری مقالات جذاب در سایت شان منتشر میکنند تا مخاطبانی را بیشتر درگیر کنند. برای نمونه متا تگ توضیحات (Meta Description) و متا تگ عنوان (Meta Title) نمونه ای از متا تگ های صفحات هستند. پس متا دیسکریپشن نیز درست مثل تگ Title اهمیت بالایی دارد. در این صورت، به آن عنوانها «متا تایتل» (Meta title) و به توضیحاتی که زیر هر بخش نوشته شده «متا دیسکریپشن» (Meta Description) میگویند. اگر به کپی کردن توضیحات متا از صفحات دیگر فکر می کنید، بهتر است بخش meta description را خالی رها کنید تا گوگل بخشی از متن شما که حاوی کلیدواژه سرچ شده است را نشان دهد. به خصوص از زمانی که core web vitals به سرچ کنسول اضافه شد، این اهمیت نیز بیشتر شده است.

چه یک وب سایت کوچک داشته باشید و یا یک وب سایت با ترافیک بالا، سئو تصاویر برای شما کاملا لازم و ضروری است. اما یک مشکل میتواند وجود داشته باشد، بنظر شما این مشکل چیست؟ بخشی از توضیحات صفحه سایت، در تگ متا دیسکریپشن قرار می گیرد، که به موتور های جستجو می فهماند، صفحه ما، در ارتباط با چه موضوعی است؛ اما اهمیت متا دیسکریپشن در سئو سایت این است، که هرچه قدر ارتباط متن دیسکریپشن، با مطالب داخل سایت بیشتر باشد، گوگل درک بهتری از صفحات وب سایت شما خواهد داشت. معمولا موتورهای جستجو مانند گوگل این متن توضیحات که در متا دیسکریپشن درج شده را در نتایج خود نمایش می دهند که باعث می شود نرخ کلیک بر روی عنوان مطلب بالا رود. خب این مشتری بیشتر معمولا از کجا میآید؟ کلمات کلیدی Long-Tail معمولا هدفهای مناسبی هستند. این به شما یک جستجوی متوسط ماهانه برای این کلمات کلیدی می دهد. با این کار به موتور جست و جو و کاربر، توصیف دقیتری از فعالیت و ماهیت آن صفحه از سایت را منتقل میکنیم.

در صورت نیاز به توضیحات متا برای بسیاری از صفحات چه باید کرد؟ افزودن Schema markup به صفحات وب (در صورت نیاز) فرصت را برای نمایش در Rich Snippets فراهم می­کند. امروزه سئو و سئو سازی محتوا در وب سایت جایگاه وسیعی را در کسب و کار های اینترنتی به خود اختصاص داده است که عده زیادی از مردم در سراسر جهان به عنوان یک سئوکار مشغول به کار هستند و به این شکل به وب سایت های مختلف کمک می کنند که در صفحات اول و در جایگاه های مناسب گوگل قرار بگیرند، دیده شوند و بتوانند مشتری ها و در نهایت درامد خود را افزایش دهند. کسانی که در واحد دیتا انتری ایران تایپیست فعالیت دارند علاوه بر خدمات بالا در رابطه با کارت ویزیت، آپدیت سازی اطلاعات قبلی را نیز انجام میدهند. که این قوانین تاکید بر این موضوع دارند که تصاویری که در وبسایت استفاده میشوند باید به صورت بهینه سازی شده و دارای حجم مناسب باشند، تصاویر حتماً باید دارای خصوصیت متن جایگزین یا خصوصیت Alt باشند، و غیره. قوانین بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO در 10 سال گذشته دستخوش تغییرات اساسی شده است.

شما باید موضوعاتی که مخاطب شما را جذب می کند و آنچه که جذب نمی کند را شناسایی کنید. اگرچه هیچ رویکرد درست یا نادرستی وجود ندارد، اما همیشه خوب است که گزینه های خود را برای درک آنچه که با اهداف، کسب و کار و بودجه شما مطابقت دارد مورد بررسی قرار دهید. بر این اساس گوگل برای هر سایت «بودجه خزش» یا بودجه ایندکس مشخص کرده است. یکی از اهداف سئو تکنیکال در سایتهای فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawl Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است. متا تگ Robots در تنظیمات عنوان و توضیحات متا در رنک مث به شما کمک می کند تا ربات های موتورهای جستجو عملیات خزش را بهتر در صفحات شما انجام دهند.

می توانید به سراغ آن خدماتی بروید که جای خالی آن را در سایتتان احساس می کنید. بنابران متا تگها به جای قرار داشتن در قسمت body در قسمت head صفحه قرار دارند. اگر پاسخ سوال شما در این قسمت نیست، سوال خود را قسمت نظرات برای ما بنویسید. اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید که بیشتر از همه به دنبال چیست و چه چیزی را دوست دارد، احتمالا پاسخ او “مشتری بیشتر” خواهد بود. به سوالات و نظرات کاربرانتان در فیسبوک و اینستاگرام پاسخ دهید و تعامل داشته باشید. با کاربران تعامل بر قرار کنید و از کلیدواژه های مناسب استفاده کنید. از این شبکهها همانطور که طراحی شدهاند استفاده کنید و تا میتوانید با طرفداران و فالوورهایتان در تعامل باشید. بله؛ گوگل یک سیستم به اسم “Google Adwords” دارد، که شما میتوانید در آن سیستم، ثبتنام کنید و سایت خود را در صفحه اول یا نتایج اول گوگل نمایش دهید. انتخاب موضوع های کلی کسب وکار شما که میتواند یک یا چند مورد باشد.مثل: محصولات، خدمات، اصطلاح ها و … اظهارنظر در مورد موضوعاتی که در موردشان میخوانید و کمی اطلاعات دارید، نام شما را بر سر زبانها میاندازد.

این افزونه در زبان های مختلفی ترجمه شده است. دلیل موفقیت وردپرس در این حوزه رعایت استانداردهای مربوط به آدرس دهی و وجود افزونه های قدرتمند جانبی است. زیرا گوگل متا دسکریپشن را جزو فاکتورهای رنک دهی خود نمی دادند. زیرا محتواهای جدیدی که خیلی غنی و کامل هستند، کاربران را به مطالعه محتواهای قبلی هم تشویق میکنند. پیشنهاد میکنیم که مقاله آموزش جامع بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. با مطالعه مقاله آموزش نصب و پیکر بندی رنک مث پرو می توانید در سایت وردپرسی خود تنظیمات سئو را با این افزونه بسادگی انجام دهید. ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه بندی وبسایت و سئو را آموختید. این ابزار برای کلمات فارسی عملکرد درستی ندارد و تنها برای کلمات انگلیسی کاربرد دارد. همچنین با استفاده از ابزار الکسا می توانید میزان ترافیک سایت خود را بسنجید، کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را بشناسید و رفتار کاربران، نوع فعالیت آن ها و عملکرد رقبا را زیر نظر بگیرید. تعداد کلیک به نسبت نمایش یا نرخ کلیک سایت شما (Click-Through Rate: CTR) در صفحه نتایج جستجوی گوگل تاثیر زیادی بر رتبه بندی شما از نظر گوگل خواهد داشت.

همچنین مطمئن میشوید که مطالب قدیمی شما و آن هم تلاش برای ساخت محتواهای ارزشمند و باکیفیت بی فایده نخواهد بود. بیشتر از همه روی نوشتن یک محتوای خوب وقت بگذارید و نهایت تلاش خود را بکنید. برای تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث هنگامی که در ویرایشگر گوتنبرگ روی ویرایش صفحه کلیک کردید، به صفحه ویرایش معمولی صفحات در وردپرس هدایت می شوید، در اینجا می توانید از Rank Math در نوار کناری در ویرایشگر بلاک گوتنبرگ استفاده کنید. روی دکمه Edit Snippet کلیک کنید و در ویرایشگر صفحه، عنوان متا و توضیحات برای صفحه اصلی خود اضافه کنید. صفحه را در ویرایشگر کلاسیک ویرایش کنید. برای این کار، در پنل سایت وردپرس خود به بخش «نوشتهها»، و سپس «دستهبندیها» مراجعه کنید و دکمه ویرایش را بزنید.

با محتوای با کیفیت و کار مداوم روی وبسایتتان، بازدیدهای بیشتری جذب کنید. شاید این کار خیلی سریع شما را به بازدیدهای بیشتر نرساند، اما باعث میشود کاربران با شما آشنا شوند. به همین دلیل است که سایت خیلی از مشتریانمان در سئو موفق بوده و توانستهاند به درآمدهای خوبی از کسب و کار اینترنتیشان برسند. با رعایت کردن نکات ذکر شده و تصحیح کردن اشتباهاتی که برای شما عزیزان گفته شد، می توان یک متا دیسکریپشن ویژه و کار آمد را برای سایتتان تولید کرد. Semrush On-Page SEO Checker همچنین لیست دقیقی از نکات بهینه سازی داخلی را برای هر صفحه از وب سایت شما ارائه می دهد. پس در این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل با اصول و نحوه بهینه سازی آن آشنا شوید. پس برای اینکه بیشتر دیده شوید حتماً کمی وقت بگذارید و تگهای Open Graph را تنظیم و یک بار مجدد آن را با ابزارهای معرفیشده چک کنید. ثابت ها شبیه به متغیرها هستند، به جز اینکه مقدار ثابت ها را نمی توان تغییر داد. شما اینجا هستید تا بدانید سئو تکنیکال چیست و شامل چه مواردی میشود، پس به احتمال زیاد با مفهوم سئو (SEO) آشنا هستید، اما بگذارید خلاصهای در این باره بگویم.

توضیحات متا می توانند روی تصمیم کاربر در مورد اینکه روی سایت شما کلیک کنند یا نه تاثیر بگذارند. به مجموعهای از کارها و فعالیتهایی که در بیرون از سایت انجام میشود، سئو بیرونی یا خارجی گفته میشود سئو خارجی سبب میشود سایت در نتایج گوگل، رتبه بالاتری داشته باشد. در گذشته نه چندان دور توضیحات متا نقش مهمی در رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو ایفا میکردند، با این وجود گوگل به تازگی اعلام کرده است که تگ توضیحات متا هیچ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایتها ندارد. رنک مث، متا تگ های اختصاصی توییتر با اطلاعاتی مانند عنوان،توضیح و عکس و… دادههای مختلف نشان میدهند که حفظ اطلاعات یا information retention برای مطالب بصری مانند فیلم خیلی بیشتر از مطالب متنی است. متا دیسکریپشن یکی از مهم ترین رکن ها برای ترغیب کاربر به بازدید از سایت می باشد؛ اما انجام دادن 7 خطا باعث می شود، کاربر سایت شما را نبیند و یا از آن بگذرد. به مثال بلیط هواپیما برمیگردیم، معمولا مسافرین به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما هستند و وجود چنین عبارتی در توضیحات متا میتواند شانس انتخاب و کلیک توسط کاربر را افزایش دهد. بسیاری از کسبوکارهایی که روی جذب مشتری از طریق بازاریابی محتوا تمرکز میکنند، معمولا روشهای سنتیتر مانند بازاریابی ایمیلی را فراموش میکنند.

پس بهتر است که تاریخ انتشار محتواهایتان را نشان ندهید. به هیچ وجه پیش نمایش این قاب وردپرس را از دست ندهید. تعداد کاراکترهای توضیحات متا هیچ محدودیتی ندارد ولی از آنجایی که گوگل تنها 150 تا 170 کاراکتر را در صفحه نتایج خود از توضیحات متا سایت شما نشان میدهد، با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید. رعایت این نکات کمک زیادی به بهینه شدن وب سایتتان خواهد کرد. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و هم با متا دیسکریپشن آشنا شده باشید و هم نکات طلایی استفاده از آن را یاد گرفته باشید. همانطور که می دانید، در تمام عواملی که باعث پنالتی های گوگل می شود، تکراری بودن توضیحات متا دیسکریپشن قرار ندارد؛ اما این را در نظر بگیرید که داشتن یک متا دیسکریپشن منحصر به فرد می تواند سایت شما را از سایت های رقبا متمایز کند. تفاوت حالت چهار با حالت پنج در این است که در حالت چهارم خبر قبلی به طور کامل پاک میشود ولی در حالت پنجم خبر قبلی در جای خود باقیست و خبر جدید در همان صفحه و از نظر محتوایی بالاتر از خبر قبلی کار می شود.

اگر متا دیسکریپشن خالی باشد، ضرری برای شما ندارد و خود گوگل متناسب با جستجوی کاربر، قسمتی از متن صفحه را به عنوان متا دیسکریپشن در نظر می گیرد. در نوشتن متا دیسکریپشن باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید؛ اما این را در نظر داشته باشید که استفاده درست از این کلمات نیز مهم است، اگر در توضیحات متا دیسکریپشن از کلمات کلیدی استفاده نکنید، گوگل اولین جمله ای که در آن، از این کلمات استفاده کردید را نمایش می دهد. اگر از افزونه سئو Yoast استفاده میکنید باید چراغ های بخش خوانایی و سئو سبز رنگ شوند. آنالیز برگه: این ویژگی پلاگین Yoast SEO ، گزارشی از وضعیت سئوی یک نوشته یا برگه همراه با نکات مهم برایتان تهیه میکند، مانند طول نوشته، وجود توضیحات متا و وضعیت کلیدواژه متمرکز شما و … مهم نیست که وب سایت شما چقدر عالی است، اگر گوگل آن را به دلیل مشکلات جاوا اسکریپت ایندکس نکند، ترافیک زیادی را از دست خواهید داد. پس تنها با تولید محتوای مناسب و مفید برای کاربران هدف، شانس کسب رتبه اول در صفحات گوگل را خواهید داشت.

باز هم بهترین راهکار، خارج کردن این صفحات از دسترس خزندههای موتورهای جستجو است. درواقع تکتک لینکهای موجود در صفحات سایت را دنبال میکند . XML Sitemap یک فایل XML است که تمام صفحات یا پست های موجود در وب سایت را لیست می کند. اضافه بر این شواهدی موجود میباشد که با افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت، گوگل نیز به ارتقا رتبه آن پرداخته است. چنین محتوایی رتبه بهتری هم از موتور جستجو میگیرد؛ زیرا با گذشت زمان بکلینکهای زیادی میگیرد. شما باید کارها را به روش درست انجام دهید و مایل بیشتری را طی کنید زیرا اینگونه متمایز خواهید شد. فقط روی محتوای تولید شده حسابی وقت بگذارید زیرا کیفیت محتوا تاثیر مستقیم بر روی وایرال (viral) شدن آن دارد.

هر عاملی که در فرآیند سئو موثر است منجر به تعیین رتبه بندی آموزش سئو تکنیکال سنیور سئو سایت می شود. این افراد دستورهای سئو را به صورت تمام و کمال مورد استفاده قرار میدهند و با پیروی از قواعد گوگل تلاش میکنند رتبه سایت را صورت طبیعی ارتقا داده و جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو کسب کنند. این سرویسها “عملکرد اجتماعی” سایتهای خاص را جمع میکنند و در یک نگاه به شما ارائه میدهند. حتما از کلمه کلیدی خود در متا دیسکریپشن استفاده کنید قبل تر گوگل تا سه بار استفاده از کلمه کلیدی در جمله را اجازه میداد اما در آپدیت های جدید اجازه نوشتن یکبار آن را میدهد،همانطور که میبینید گوگل تمام حواس خود را به راحتی کاربران خود جمع کرده و با جلوگیری از تکرار زیاد یک کلمه در توضیحات متا از آزار کاربرانش دست کشیده! یکی از مهمترین نکات در سئو داخلی سایت، عدم طولانی بودن توضیحات متا دیسکریپشن می باشد، که یکی از شایع ترین اشتباهاتی است که در اکثر وب سایت ها مشاهده می شود. در این مقاله به تعریف دقیق متا دیسکریپشن (Meta Description) می پردازیم، نحوه درج آن را در صفحه توضیح می دهیم و نکات فوق العاده را جهت بهبود توضیحات متا بیان می کنیم.

سایتهایی که در سئو تکنیکال ضعف دارند بهندرت موفقیتهای چشمگیری در نتایج جستجو کسب میکنند. CDN مخفف عبارت Content Delivery Network به معنای شبکه توزیع محتوا میباشد و عبارتست از شبکهای از سرورها در نقاط مختلف جغرافیایی که در کنار هم کار میکنند و هدف آنها ارسال محتوای سایت از سرور نزدیکتر به سمت کاربر به منظور افزایش سرعت لود سایت است. میتوانید لینک پستتان را در کنار یک تصویر جذاب و مرتبط قرار دهید. همچنین میتوانید با نگه داشتن نشانگر روی «؟ بسیاری از سایت ها در پی بهینه کردن سئو تصاویر خود هستند که دلیل این کار کاملا مشخص است، چرا که آنها می خواهند با انجام درست این کار روی جذب ترافیک جدید از طریق تصاویر سایت نیز حساب باز کنند.

عباراتی مانند این، باعث میشود که سایت شما حتی بدون آنکه رتبه یک گوگل را داشته باشد کلیک بیشتری دریافت کند. جاوا اسکریپت (JavaScript) در کنار دیگر زبان ای برنامه نویسی مانند Html و CSS برای طراحی وب سایت ها به کار برده می شود. در لینک سازی تنها از کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست استفاده نکنید و از کلمات مترادف، استفاده از کلمه کلیدی و برند در کنار همدیگر و یا آدرس لینک به عنوان Anchor text استفاده نمایید. بنابراین نحوه نوشتن و بهینه سازی تنظیمات متا و دیسکریپشن بسیار مهم است. متا دیسکریپشن و متا تایتل بسیار مهم هستند. چهارمین نکته، رعایت محدودیت 160 تا 320 کاراکتری در توضیحات متا دیسکریپشن است. متا دیسکریپشن (Meta Description) یا همان توضیحات متا یک متن حدود 155 کاراکتری است که در تگ HTML در صفحه قرار می گیرد و توضیحی در مورد صفحه می دهد. برای نوشتن توضیحات متا شما محدودیت 155 کاراکتری دارید و این یعنی شما به اندازه یک توئیت فرصت دارید که کاربر را جذب کنید. ریدایرکت صفحات می تواند بر اساس user agent، وضعیت تاریخچه کاربر و یا ارجاع دهنده آن انجام شود. ساده است. اولاً بسیاری از مشکلاتی که در ایندکس شدن سایتها به وجود میآید یا بسیاری از مسائل مربوط به شاخته نشدن سایت توسط خزندههای گوگل، یک دلیل ساده دارند: طراحی ضعیف ساختار سایت.

تا به حال شده که ۳۰ ثانیه منتظر لود شدن یک صفحه باشید؟ پس سرعت لود شدن صفحات وبسایت تا این حد اهمیت دارد! گزارشهای سایت Amazon هم نشان داده است که هر میلی ثانیه افزایش سرعت لود صفحات، باعث افزایش ۱ درصدی نرخ تبدیل شده است. اما درنظر بگیرید که تمام ارزش متا دیسکریپشن به معیارهای محتوایی گوگل نیست، بلکه فاکتورهای مهمی مثل CTR (نرح کلیک) و هدایت پرسونا مناسب را نیز در پی دارد. اگر هم متا دیسکریپشن یا حتی CTR در سئو تاثیر گذار نباشد، همین که کلیک های بیشتری از گوگل بگیریم، برای ما سودمند خواهد بود.

دوم، از گزارش عملکرد یا Performance Report که در نسخه جدید گوگل سرچ کنسول موجود است استفاده کنید و صفحاتی را ببینید که CTR کم دارند. حتی بخش هایی از قالب که از آنها استفاده نمی کنیم نیز شامل کدهایی هستند که بر عملکرد سایت تاثیر منفی می گذارند. یک قالب وردپرس است که مناسب برای وب سایت هایی که به طور منظم محتوای زیادی منتشر می کنند. در واقع در نقشه سایت، محتوای شما در قالب دستههایی فهرست میشوند. با رعایت این دو راه کار، باز هم نمیتوان کاملا مطمئن بود که گوگل از بخش متا دیسکریپشن برای نمایش توضیحات سایت، استفاده می کند. نوشتن محتوای منحصربهفرد و باکیفیت، یکی از راه های افزایش بازدید سایت است. در این حوزه مراجعی وجود دارد که میتوانید تنها با سرچ Image SEO به آن ها دسترسی پیدا کنید و اگر به محتوا ویدیویی علاقه داشته باشید میتوانید در میان ویدیوهای سایت یوتیوب به دنبال جدیدترین تکنیک های Image SEO بگردید. ابزارهای مختلفی برای ساخت نقشه سایت در دسترس است و شما میتوانید با استفاده از ابزار xml-sitemaps.com، یک نقشه سایت بسازید و آن را در بخش Sitemaps در گوگل سرچ کنسول وارد کنید.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.