نسل سوم FD مزدا RX-7 یکی از برترین خودروهای اسپرت دهه 1990 است. یک ظاهر طراحی شده در اطراف یک پلت فرم س، وزن پیچیده به نظر می رسد. موتور 13B آن 252 ، بخار قدرت را از یک موتور 1.3 لیتری به لطف یک توربو دوقلو متوالی تولید می کرد. اما در حالی که موتور دوار چیزهای زیادی را وعده می داد، گشتاور چیزی بود که نتوانست آن را ارائه دهد. این همان چیزی است که قدرت ،وجی این RX-7 را بسیار باورن،ی کرده است.
استفاده از یک موتور چهار روتور به جای دو روتور استوک به این RX-7 صدایی می دهد که تلاقی بین سوپربایک و مته الکتریکی است. اگر تا به حال مزدا 787B برنده لمانز را شنیده باشید، تقریباً ی،ان است و شما را متعجب می کند که آیا هر دو خودرو از یک موتور چهار روتور R26B استفاده می کنند.
اعداد قدرت مطمئناً نزدیک هستند. در تریم Le Mans، 787B بین 600 تا 700 ، بخار قدرت داشت. این RX-7 در اولین حرکت خود روی داینو، 674 ، بخار قدرت و 600 فوت پوند گشتاور در 6000 دور در دقیقه تولید کرد و در عین حال با قدرت متوسط 10 psi تقویت شد.
به تدریج بوست تا 15، 20 و در نهایت 25 psi شماره گیری می شود. شعلههای آتش از درگاههای اگزوز گلگیر RX-7 شلیک میشود، زیرا موتور چهار روتور 1000 ، بخار قدرت و 847 فوت پوند گشتاور تولید میکند. صدا دنیوی است. حتی با محافظ گوش، باید پرکردگی های شما را به صدا درآورد و تهدید به ،یدن طبل گوش شما کند.
در نهایت، آنها به سمت psi 30 می روند. ، بخار به 1124 می رسد در حالی که گشتاور به 841 فوت پوند کاهش می یابد. سپس یک اجرای نهایی در 35 psi، که 2.5 برابر جو در سطح دریا است. به نظر می رسد که این چهار روتور فشار را کاملاً از بین می برد و 1145 ، بخار قدرت و 925 فوت پوند گشتاور تولید می کند. به نظر میرسد ماشین چیزهای بیشتری برای دادن دارد، اما راب دام میگوید که او آنقدر میترسد که بیشتر فشار بیاورد.
قبل از اینکه RX-7 را در تری، سرپوشیده بارگیری کنند، دام چند گذر در خیابان متروکه می کند. برخلاف RX-7 استوک، این خودرو دارای سیستم تمام چرخ متحرک است و از رادیال های درگ استفاده می کند. حتی در آن زمان هم میخواهد به طرفی برود و هر چهار چرخ را بچرخاند در حالی که نالههای غیرزمینی موتور چهار روتوری غروب را پر میکند.
منبع: https://www.motor1.com/news/655604/four-rotor-rx7-dyno-run/