با دست و قلب – کار دستی واقعی.

چاقوسازی کار سختی است. دیست، می گوید: «این شبیه وزنه زدن در تمام طول روز است – توپ های سنگین و گنگ درخشان. “من از شب خسته شده ام.” و چاقوها هنوز کامل نشده اند. این مواد خام باید دوباره فورج شده و تیغه های آنها شکل بگیرد. به دنبال آن سنگ زنی، صاف ، و صیقل دادن انجام می شود. فولاد باید با اسید درمان شود تا الگوی ظاهر شود. و سطح صاف می شود تا از یک آینه صاف تر شود. دستگیره ها از چوب آهن صحرایی و شاخ ،میش آبی حکاکی شده اند، یا از بلوط باتلاقی و عاج ماموت باست، که از یخبندان روسی به دست آمده اند، ساخته شده اند. وقتی همه این کارها انجام شد، تیغه ها حکاکی شده و با پرچ های نقره ای و منبت های مروا، تزئین می شوند. گهگاه مشتریان با درخواست‌های ویژه به دیست، و شریکش فلوریان پیچ، مراجعه می‌کنند و سازندگان چاقو در گذشته دستگیره‌های سفارشی تزئین شده با سر پلنگ یا برهنه را طراحی می‌،د.

لوکا دیست، که در فورج خود ایستاده است، اخگرهای درخشان 1200 درجه را به دقت مطالعه می کند. جرقه ها پرواز می کنند، سرباره داغ در سراسر کارگاه می ریزد. دیست، یک جفت انبر حاوی یک “بسته” فولادی به وزن 2.5 کیلوگرم را در شعله های آتش می اندازد. از این توده خام، آهنگر چاقوهای خود را خواهد ساخت. جوشکاری آتش بر روی زغال‌های درخشان انجام می‌شود و به آهنگران نیاز دارد تا ابتدا ماده‌ای را تولید کنند که از آن محصول تشکیل شده است. چاقوهای Distler از آلیاژ خاصی ساخته شده اند که او از فاش ، ماهیت آن خودداری می کند و شامل سه نوع مختلف فولاد است.

بسته – پشته ای از پنج لایه فولاد – اکنون باید به طور یکنواخت گرم شود. همانطور که فولاد شروع به درخشش می کند، آهنگر خش خش می کند و ،، می کند. سپس، Distler لایه‌های داغ را روی هم تا می‌کند، انگار کتابی را می‌بندد. و دوباره. و دوباره. با گرفتن یک چکش سنگین در دست دیگر، چندین بار به فولاد لایه لایه ضربه می زند. سپس قبل از زدن دوباره آن را تا کنید. لایه به لایه فولاد بر روی آ،ین لایه فشار می آورد، زیرا دیست، در گرما زحمت می کشد، جرم را بارها و بارها ضربه زده و تا می کند تا لایه ای از 320 لایه از بهترین فولاد دمشق را تشکیل دهد. و راز کیفیت آن؟ سنت. لایه بندی فولاد به تیغه ها هم استحکام می بخشد و هم الگوی چشمگیر آنها را. هر چاقو متمایز است. هر کدام شخصیت خاص خود را دارند.

برخی از چاقوها در دو روز ساخته می شوند، در برخی دیگر این دو کمال گرا ممکن است تا 300 ساعت کار کنند. این اشتیاق است که در مرز دیوانگان است. اما شاید این چیزی است که برای ساختن چاقویی که هم به طرز خیره کننده ای زیبا و هم آنقدر تیز نیاز است که بتو،د به م،ای واقعی کلمه با تیغه آن موهای خود را شکافتید.


منبع: https://www.mercedes-benz.com/en/exclusive/mercedes-me-magazine/with-hand-and-heart-real-manual-work/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.