با موتور چرخشی جدید مزدا در این ویدیوی غواصی عمیق آشنا شوید

مزدا MX-30 e-Skyactiv R-EV 2023

علاوه بر این، مزدا در حال حاضر از بدنه های جانبی آلومینیومی به جای آهن استفاده می کند که برای کاهش وزن من، است و از پوشش سرامیکی پ،ما اسپری که سایش و اصطکاک را بهبود می بخشد، استفاده می کند. راس پهن‌تر تا 2.5 میلی‌متر مهر و موم می‌شود که افزایش 25 درصدی را نشان می‌دهد و مقاومت در برابر سایش را بهتر می‌کند.


منبع: https://www.motor1.com/news/653224/mazda-rotary-engine-deep-dive/

موتور دوار مزدا بازگشته است، اگرچه دقیقاً آن چیزی نیست که همه می خواستند. بر خلاف کاربردهای قبلی، آسیاب چرخشی وانکل برگشتی در یک برنامه ماشین اسپرت استفاده نمی شود. در واقع، متفاوت از قبل اما با پیشرفت های قابل توجه مختلف استفاده می شود. جیسون فنسک از مهندسی توضیح داد در یوتیوب به ما نگاهی عمیق به موتور چرخشی جدید و تفاوت آن با موتور قبلی خود می دهد.

Fenske همچنین در مورد چگونگی ارائه راه حل هوشمندانه مزدا برای مشکلات زمان بندی متغیر سوپاپ ها که به موتورهای دوار با استفاده از پمپ سوخت فشار بالا دست یافت، بحث کرد. ویدیوی بالای این صفحه باید این را بیشتر توضیح دهد.

47 ع، ها

البته نکته مهم و ناامید کننده این است که موتور به سادگی به ،وان افزایش دهنده برد استفاده می شود. موتور یک ژنراتور را می چرخاند که انرژی ذخیره شده در باتری یا یک اینورتر را فراهم می کند که سپس موتور الکتریکی را که وسیله نقلیه را به حرکت در می آورد، تغذیه می کند. هیچ ارتباط مستقیمی بین موتور و چرخ های محرک وجود ندارد.

موتور دوار در مزدا MX-30 R-EV جدید دارای یک موتور دوار تک روتور است. دور نیروگاه جدید در مقایسه با نیروگاه قبلی موجود در RX-8 که از موتور دوار روتور استفاده می کرد، کمتر و قدرت کمتری دارد.

با این حال، مزدا ترفندهای هوشمندانه ای را در این موتور جدید به کار گرفته است. فنسکه گفت که یکی از قابل توجه ترین تغییرات این است که اکنون سوخت به طور مستقیم به محفظه احتراق تزریق می شود که به حفظ سوخت در ناحیه اصلی محفظه و بهبود اتمیزه شدن کمک می کند. این خودروساز ژاپنی همچنین استفاده از چرخش گازهای ،وجی را این بار معرفی کرده است که به بازدهی در بارهای کم و دور در دقیقه کم با مهار بخشی از گرمای داخل موتور کمک می کند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.