برخی از مدل‌های 2001 تا 2003 هوندا، آکورا تحت «رانندگی نکنید» دستور تعمیر کیسه‌های هوای تاکاتا را دارند.


هوندا و آکورا به دارندگان برخی از مدل‌های قدیمی توصیه می‌کنند که وسایل نقلیه خود را رانندگی نکنند، زیرا فراخو، کیسه هوای تاکاتا همچنان بر آنها تأثیر می‌گذارد. این خودروساز هشدار می دهد که احتمال پارگی در اثر برخورد با باز شدن کیسه هوا 50 درصد است.

اخطار رانندگی نکنید برای خودروهایی اعمال می‌شود که قبلاً تعمیر فراخوان کیسه هوای سمت راننده را ندارند. این خودروساز جمعیت کل را حدود 8200 خودرو ،ن زده است. مدل های خاص عبارتند از:

2002 Acura 3.2 TL

8 ع، ها

NHTSA توصیه می کند:

“اگر یکی از این وسایل نقلیه را دارید و هنوز هم بازخو، کیسه هوای تاکاتا دارید، تا زم، که فراخوان فوری و نجات دهنده کامل نشده است، آن را رانندگی نکنید. قطعات جایگزین برای این فراخوان اکنون به صورت رایگان در دسترس هستند.”

در حدود 20 سالگی، این وسایل نقلیه تعمیر نشده بیشتر در معرض خطر پارگی کیسه هوا هستند. اگر این اتفاق بیفتد، قطعات ف،ی به سمت صورت راننده منفجر می شود. این به طور بالقوه می تواند یک فرد را ،شد. تا به امروز، وجود دارد 24 کشته و حداقل 400 مجروح شده است در ایالات متحده از این قطعات معیوب.

اگر فکر می کنید این احتمال وجود دارد که یکی از وسایل نقلیه تعمیر نشده را داشته باشید، هر ،ی می تواند آن را وارد کند VIN وسیله نقلیه به سایت اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه برای دیدن اینکه آیا فراخوان های باز برای مدل وجود دارد یا خیر. برای این کیسه هوای تاکاتا، هوندا مایل است خودروی آسیب دیده را به صورت رایگان برای انجام تعمیر یدک ،شد. تعمیر موبایل نیز امکان پذیر است.

به گفته هوندا، تقریباً 18.3 میلیون تلاش برای حمایت از مالکان برای تعمیر خودروهایی با اجزای کیسه هوای تاکاتا فراخوان شده انجام داده است. این فرآیند شامل اعلان‌های پستی، ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و حتی بررسی خانه به خانه در برخی مناطق است.

فراخوان تاکاتا فقط بر هوندا تأثیر نمی گذارد. در نوامبر 2022، Stellantis برای نمونه های تعمیر نشده دوج چلنجر، چارجر، مگنوم و کرایس، 300 اخطار رانندگی نکنید. در دسامبر 2022، یک کرایس، 300 مدل 2010 سقوط کرد و را بادکن کیسه هوای سمت راننده تاکاتا پاره شد منجر به مرگ فول، واگن 37588 نمونه از بیتل 2015-2016 را در ژانویه 2023 برای تعمیر قطعات معیوب فراخوان کرد.


منبع: https://www.motor1.com/news/650758/do-not-drive-،nda-acura-models-takata-airbag-repair/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.