بهترین ترمز دوچرخه

ترمزها با اعمال اصطکاک روی سطح کار می کنند. در حالی که ترمزهای مکانیکی از کابل برای کارکردن ترمزها استفاده می کنند، دوچرخه های هیدرولیک از مایع برای درگیر شدن لنت ترمز خود استفاده می کنند.

هنگامی که یک سوار اهرم ترمز هیدرولیک خود را درگیر می کند، اهرم به مایع هیدرولیک موجود در شیلنگ ترمز بدون هوا فشار وارد می کند. هنگامی که روغن ترمز فشرده می شود، کالیپر سفت می شود و لنت های ترمز روی سطح ترمز ساییده می شود و دوچرخه را کند یا متوقف می کند.

مزایا و معایب هر نوع ترمز و همچنین رشته های مناسب برای آنها را خواهید دید.

ترمزهای دیسکی

    کاهش عملکرد آیرودینامیکی

کالیپر یکی دیگر از اجزای ضروری ترمز دیسکی است. هنگامی که اهرم ترمز به روغن ترمز فشار وارد می کند، کالیپرها منقبض می شوند. کالیپرها لنت‌های ترمز را نگه می‌دارند، بنابراین هنگامی که آنها منقبض می‌شوند، لنت ترمز در برابر سطح ترمز حرکت می‌کند و به روتور فشار می‌آورد تا دوچرخه را کند کند.

لنت ترمز دیسکی

در ادامه، مزایا و معایب هر سیستم ترمز را توضیح می دهیم.

انواع ترمز دوچرخه

روتورهای بزرگتر گرمای بیشتری را دفع می کنند که به معنی ترمزهای خنک تر و قدرت توقف بهتر است.

کالیپرهای ترمز دیسکی

ترمز دوچرخه چگونه کار می کند؟

چهار نوع اصلی ترمز دوچرخه وجود دارد: ترمزهای دیسکی، ترمزهای حلقه ای، ترمزهای زیر لیوانی و ترمزهای درام.

    بیش از حد قوی

لنت های ترمز دیسکی در داخل کالیپر قرار دارند و ثابت هستند.

    موثرتر از انواع دیگر ترمزها

روتورها بخشی از ترمزهای دیسکی هستند که روی چرخ های دوچرخه قرار می گیرند. روتورها در اندازه های مختلف از 140 میلی متر تا 205 میلی متر در دسترس هستند.

هنگامی که یک موتورسوار ترمز مکانیکی دوچرخه خود را اعمال می کند، یک اهرم کابل را می کشد که باعث کشیده شدن و سفت شدن کالیپر می شود. هنگام استفاده، لنت های ترمز کالیپر اصطکاک را روی سطح دیسک اعمال می کنند و به کاهش سرعت دوچرخه یا توقف آن کمک می کنند.

ترمزهای دیسکی دوچرخه هیدرولیک چگونه کار می کنند؟

در پایان مقاله راهنمای کوتاه ما در مورد ترمز دوچرخه و تمام اصول اولیه ترمز دوچرخه را خواهید یافت. به علاوه، چندین نکته و ترفند مهم برای نگهداری ترمز را یاد خواهید گرفت که شما را در جاده ایمن نگه می دارد و لذت دوچرخه سواری شما را افزایش می دهد.

 ترمز دوچرخه چیست؟

به طور کلی ترمزهای دیسکی و حلقه ای محبوب ترین و پرکاربردترین ترمزها محسوب می شوند. با این حال، هر یک از این ترمزها مجموعه ای منحصر به فرد از مزایا، ویژگی ها و سازگاری با رشته های خاص دوچرخه سواری را ارائه می دهد.

ما در iBike این راهنمای کامل ترمز دوچرخه را برای توضیح موضوعات مختلف از جمله درک انواع ترمز دوچرخه، نحوه انتخاب ترمز دوچرخه و نوع ترمز برای رشته های مختلف دوچرخه سواری آماده کرده ایم.

    سنگین تر از سایر انواع ترمز

آیا سوالی در مورد ترمز دوچرخه دارید؟ پس اگر گوگل یا هر منبع دیگری شما را به این مقاله کشاند، بدانید که بسیار خوش شانس هستید!

معایب ترمزهای دیسکی

    لنت ترمز با عمر طولانی

همانطور که گفته شد، ترمزهای دیسکی برای دوچرخه سواری غیر رقابتی نیز مناسب هستند. محبوبیت آنها در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است و در بسیاری از طرح های جدید استفاده می شود.

روتورهای ترمز دیسکی

درک نحوه کار این دو مکانیسم ضروری است. این به شما امکان می دهد بهترین ترمز دوچرخه را برای سبک سواری خود انتخاب کنید.

ترمزهای مکانیکی دیسکی دوچرخه چگونه کار می کنند؟

    نیاز به نگهداری دارد

قدرت توقف و تطبیق پذیری آنها دوچرخه سواران کوهستان را به استفاده از آنها در ماجراجویی ها و مسابقات خارج از جاده ترغیب می کند.

ترمز بخشی از دوچرخه است که به شما امکان می دهد سرعت خود را تنظیم کنید. فعال کردن ترمز دوچرخه باعث کاهش سرعت شما در هنگام رانندگی می شود و در صورت نیاز دوچرخه شما را به طور کامل متوقف می کند.

ترمزها بخش مهمی از ایمنی دوچرخه هستند. آنها به دوچرخه سواران اجازه می دهند تا سرعت خود را با توجه به محیط خود تطبیق دهند و از خطرات احتمالی در حین دوچرخه سواری اجتناب کنند.

    در شرایط آب و هوایی نامساعد به خوبی کار می کند

به طور کلی، روتورهای بزرگتر برای دوچرخه سواری در کوهستان و سایر مسابقاتی که دارای زمین ناهموار هستند، انتخاب بهتری هستند زیرا گشتاور چرخ طیار بیشتری تولید می کنند (نیروی ترمز بیشتر).

    قیمت گران تر

ترمزهای دیسکی یکی از قوی ترین انواع ترمز دوچرخه در بازار هستند. اگرچه این ترمزها پس از ترمزهای رینگ اختراع شدند، اما مسلماً به دلیل افزایش پاسخ دهی و عملکرد ثابت در همه شرایط آب و هوایی، پرطرفدارترین ترمزها در دوچرخه سواری هستند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.