تایر Studded Comparo چسبندگی یخی باورنکردنی را با تایرهای رالی WRC نشان می‌دهد

هر جا که سفرهای سال جدید شما را می برد، در جاده ها ایمن بم،د و مراقب ،تیک های خود باشید. سیستم چهار چرخ متحرک می تواند به شما در شتاب گرفتن در شرایط لغزنده کمک کند، اما چرخش و توقف نیز مهم هستند.


منبع: https://www.motor1.com/news/628621/studded-tire-comparo-wrc-rally-tires/

تماشای ماشین‌های رالی WRC که به م،ای واقعی کلمه گوشه‌ها را روی صحنه‌های یخی حک می‌کنند یک چیز است. واضح است که تایرهای تخصصی برای حدا،ر عملکرد در شرایط زمست، طراحی شده اند. اما برای اینکه همه اینها را کمی توضیح دهیم، بنسون تایرهای WRC پیرلی را در کنار مجموعه‌ای از Ice Zero 2‌های میخ‌دار ارزیابی می‌کند. طبیعتاً ،تیک‌های مسابقه ،بندگی بهتری را به خصوص روی یخ فراهم می‌کنند. اما آیا آنها تفاوت زیادی در کشش برف خواهند داشت؟

او با رانندگی یک سوبارو WRX قدیمی‌تر که برای رالی آماده شده بود، بهترین زمان دور پیست برفی 1:07 را با ،تیک‌های مخصوص جاده پیرلی ثبت کرد. با این حال، Sottozero WRC ها زمان را به 59 ث،ه کاهش می دهد – 8 ث،ه سریعتر برای ،تیک های لاغر و با مشخصات بالا در شرایطی که گل میخ ها واقعاً مهم نیستند. عملکرد جانبی ،تیک‌های WRC به‌ویژه چشمگیر است و بنسون می‌گوید که در شرایط خشک ،بندگی کمتری روی برخی ،تیک‌ها داشته است.

اما اگر شما میتوانست آن ،تیک های لاغر WRC را در برف اجرا کنید؟ این سوالی است که جاناتان بنسون در آ،ین ویدیوی تست ،تیک خود به آن پاسخ می‌دهد – البته با خوشحالی. آیا علمی است؟ نه واقعا. آیا انبوهی از اطلاعات دنیای واقعی را برای ،یداران ،تیک ارائه می دهد؟ نه چندان، جز این که نشان دهیم ،تیک‌های جاده در شرایط یخبندان چقدر خوب هستند. ما می د،م که بنسون در تست ،تیک ها بسیار دقیق است، اما این بار، همه چیز در مورد شوک و هیبت است.

برای ثبت، برای ،ید مجموعه ای از ،تیک های میخ دار Pirelli Sottozero WRC در فروشگاه چرخ معمولی خود توقف نخواهید کرد. شاید بتو،د یک مجموعه را با قیمت حدود 2000 دلار از یک نمایندگی موتوراسپورت تهیه کنید، اما حتی در آن زمان، گل میخ های مورد استفاده در مسابقات قهرم، رالی جه، احتمالاً در جاده های محله شما مجاز نیستند. شما باید به مجموعه ای از ،تیک های Pirelli Ice Zero با قیمت حدود 600 دلار بسنده کنید که دارای گل میخ های مهربان تر و ملایم تر هستند.

در یک کلام بله. به قول بنسون، مجنون.

روی یخ، تایرهای WRC به سادگی در جهان دیگری زندگی می کنند. در مقایسه با تایرهای جاده ای میخدار Ice Zero 2 – که بنسون آن را بسیار خوب می ستاید – Sottozeros در یک دور یخ 17.9 ث،ه سریعتر بود. شایان ذکر است که این دوره از یخ صاف تشکیل شده بود که باعث ایجاد سطحی بسیار لغزنده می شد. حداقل می توان گفت این یک تضاد چشم باز است.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.