ترن هوایی به نام مازراتی

در حالی که لوانته به سرعت در حال افزایش جایگاه در بخش SUV های لو، بود، بقیه خط تولید به سرعت در حال پیر شدن بودند و نسل جدیدی به این زودی ها وارد نمی شد.

در سال 2014، مازراتی رکورد 32800 دستگاه یا بیش از هفت برابر فروش پنج سال قبل از آن را به فروش رساند. نام تجاری طاقچه چیزی از گذشته بود. اکنون، تحت گروه FCA، مازراتی می تواند بزرگتر فکر کند و حضور خود را در خارج از کشور با محصولات تصفیه شده ای که در برخی موارد از موتورهای فراری استفاده می کنند، گسترش دهد.

Motor1 Numbers Maserati

ورود بزرگترین خودروساز ایتالیا به م،ای فرصت ها و چالش های زیادی بوده است. از یک طرف، فیات نه تنها پول نقد، بلکه کارخانه ها و حضور جه، خود را نیز به ارمغان آورد. بنابراین مازراتی بالا،ه توانست به لطف این منابع و قابلیت ها نفس ،شد. از سوی دیگر، ورود آنیلیس به م،ای بوروکراسی بیشتر و انعطاف کمتر نیز بود.

با ادامه کاهش حجم سدان های جه،، مازراتی توسعه نسل جدید گیبلی و کواتروپورته را که تا سال 2018 شش سال از عمر آن می گذراند، به تعویق انداخت. حجم بین سال‌های 2017 و 2018 29 درصد، بین سال‌های 2018 تا 2019 26 درصد، بین سال‌های 2019 تا 2021 7 درصد (به استثنای سال 2020، زم، که همه‌گیری به بازارها راه یافت) و 4 درصد بین سال‌های 2021 تا 2022 کاهش یافت.

تولد دوباره

مازراتی را می توان به ،وان یک داستان تلخ در گروه فیات توصیف کرد. این خودرو از لحاظ تاریخی یک مارک خودروی لو، بوده است که از نزدیک با فراری و بهترین‌های صنعت خودروسازی ایتالیا مرتبط است. پس از چندین دهه مسابقه و چندین مالکیت، این مارک در دهه 1990 بخشی از فیات شد و از آن زمان تاکنون اتفاقات زیادی رخ داده است.

در سال 2002، ده سال پس از تصاحب فیات، فروش جه، مازراتی به 3300 دستگاه رسید. این یک برند لو، خاص بود و تنها دارای سه مدل بود: کوپه، اسپایدر و 3200 GT. این عرضه محدود حداقل تا 10 سال دیگر دوام آورد. مازراتی خود را به ،وان برادر کوچک‌تر برند اسپورت فراری معرفی کرد و حجم زیاد آن بخشی از برنامه نبود.

گسترش

Motor1 Numbers Maserati خوشبختانه، مازراتی در سال 2021، زم، که مجموعه‌ای از پرتاب‌های خود را آغاز کرد که تا سال جاری نیز ادامه یافت، به مبارزه پرداخت. MC20، MC20 Cielo، Grecale و Granturismo کاملاً جدید به این برند جان می بخشند. آنها از نظر طراحی، فناوری و کیفیت با DNA واقعی مازراتی مشخص می شوند. اما آیا آنها برای بازگرداندن مازراتی به رادار کافی هستند؟

این گسترش در سال 2013 آغاز شد، زم، که مازراتی دو سدان جدید به نام‌های کواتروپورته و گیبلی را معرفی کرد، درست زم، که بازارهای جه، به وضوح از سدان، واگن، هاچ‌، و مینی‌ون به خودروهای شاسی‌بلند تغییر می‌،د. این برند لو، تصمیم گرفت مستقیماً در مقابل برندهای ممتازی مانند مرسدس بنز و بی ام و قرار بگیرد. و حداقل در ابتدا کار می کرد.

همه چیز زم، تغییر کرد که در سال 2010، فیات اعلام کرد که مازراتی به یک گروه جدید لو،/مربوط خواهد پیوست که شامل آلفارومئو و آبارث نیز می شود. “ویژگی های ورزشی و عملکرد” ​​ارزش های مش، بود.

سرعت رشد با ورود Levante، اولین SUV این برند، شتاب گرفت. در زمان معرفی آن در سال 2016، رقیب مستقیم پورشه پیش از این 14 سال بود که کاین را می فروخت. در سال 2017، این شرکت با 49000 دستگاه رکورد فروش تمام دوران را به نام خود ثبت کرد.

پاییز

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/668221/motor1-numbers-a-roller-coaster-called-maserati/Motor1 Numbers Maserati

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.