تغییر رنگ BMW i Vision Dee در CES 2023 دارای حداکثر 32 رنگ است


در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019، BMW X6 با پوشش Vantablack VBx2 داشت، ماده ای که بیش از 99 درصد نور مرئی را جذب می کند تا سیاه ترین رنگ را ایجاد کند. برای نمایشگاه CES 2022، iX با جوهر E پوشانده شد که دارای میلیون‌ها میکروکپسول تقریباً به ضخامت موی انسان بود. این کپسول‌ها با رنگدانه‌های سفید با بار منفی و رنگ‌های سیاه با بار مثبت پر شده‌اند تا سایه‌هایی از خا،تری ایجاد کنند تا ظاهر بیرونی شاسی‌بلند الکتریکی را تغییر دهد.

برای CES 2023، BMW با تکامل E Ink خود بازگشته است. فناوری پیشرفته‌تر که در i Vision Dee نشان داده شده است، رنگ‌های واقعی خود را نشان می‌دهد، هر ۳۲ مورد. این دیگر فقط بین سیاه و سفید جایگزین نمی شود، زیرا اکنون از یک نسخه تمام رنگی با پانل های بدنه قابل تنظیم جداگانه پشتیب، می کند. این برند لو، آلم، با E Ink همکاری کرد تا فیلم ePaper خود را قرض بگیرد و کمتر از 240 بخش را در سراسر بدنه مفهومی اعمال کند.

کانسپت BMW i Vision Dee 2023

38 ع، ها

این فقط بدنه نیست که می‌تواند رنگ‌بندی تغییر رنگی داشته باشد، زیرا چرخ‌ها نیز می‌توانند با جوهر E پوشانده شوند تا i Vision Dee را به خودرویی معادل آفتاب‌پرست تبدیل کند. BMW ادعا می کند که “تنوع تقریبا بی نهایت الگو” امکان پذیر است و تغییر به یک پرداخت متفاوت در عرض چند ث،ه انجام می شود. همانطور که در رندرهای رسمی نشان داده شده است، باواریایی ها برای نمایش این فناوری به شهر رفتند و ما را به یاد پوشش 14 رنگی دوج برای چلنجر انداختند.

BMW چیزی در مورد چشم انداز اجرای جوهر E تمام رنگی در یک مدل تولیدی نمی گوید. این خودروساز مستقر در مونیخ یکی از سخاوتمندانه ترین پالت های رنگی را در صنعت دارد زیرا کاتالوگ فردی رنگ های آن در حال رشد است. قبلاً به مدل‌های سطح بالا محدود می‌شد، اما اکنون می‌تو،د حتی در اتومبیل‌های دیفرانسیل جلوی کم‌محرک مانند سری 1 هاچ‌، یا سری 2 گرن کوپه، رنگ‌آمیزی فانتزی داشته باشید. با جدیدترین سدان پرچمدار سری 7، مشتریان همچنین می توانند رنگ های دو رنگ مشابه مدل های رو،رویس را انتخاب کنند.


منبع: https://www.motor1.com/news/629544/bmw-color-changing-car-dee/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.