تویوتا نمونه اولیه GRIP EV را با قابلیت «خرچنگ راه رفتن» در ژاپن معرفی کرد



موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) در نمایشگاه TRI که در 15 فوریه 2023 در ژاپن برگزار شد، نمونه اولیه خودروی EV موتوری خود را با نام پلت فرم نوآوری پژوهشی جه، (GRIP) رونمایی کرد.

نمونه اولیه یک تخت آزمایش است که برای آزمایش طراحی شده است و مجهز به سیستم فرمان چهار چرخ (4WS) است که قادر به کنترل در فاز است. این سیستم می تواند چرخ های جلو و عقب را در یک جهت بچرخاند، در حالی که کنترل فاز مع، می تواند چرخ های جلو و عقب را در جهت مخالف بچرخاند.

بزرگترین ویژگی GRIP این است که امکان سوئیچ رایگان بین کنترل فاز و کنترل فاز مع، را برای چرخ های جلو و عقب در رایانه فراهم می کند. می‌تواند چرخ‌های جلو و عقب را در یک جهت بچرخاند و امکان «راه رفتن ،چنگ» را فراهم کند. از سوی دیگر، کنترل فاز مع،، امکان چرخش های بسیار محکم با شعاع چرخش بسیار کوتاه را فراهم می کند.

اگر آشنا به نظر می رسد، GMC Hummer EV فناوری مشابهی دارد که به کامیون برقی اجازه می دهد تا ،چنگ پیاده روی را انجام دهد که می تواند در خارج از جاده از آن استفاده کند.

GRIP دارای یک موتور درون چرخ برای جلوگیری از تداخل در کنترل فرمان است و می تواند به چرخش دایره ای ادامه دهد. فریم خودرو از آهن ساخته شده است تا پس از پردازش آسان باشد و آزمایش های مختلفی انجام شود. هر ،مت نیز پیچ شده است، بنابراین امکان تغییر فاصله بین دو محور خودرو وجود دارد.

ویدئوی بالای این صفحه نمایشی را نشان می‌دهد که در آن نمونه اولیه در دوره‌های مختلف آزمایش شده است. یکی از کورس ها، رشته اسلالوم بود و قابلیت «دریفت» نمونه اولیه نیز در این ارائه به نمایش گذاشته شد.

نمونه اولیه GRIP EV تویوتا هنوز در دست تحقیق و توسعه است و مشخص نیست که آیا در آینده برای عموم عرضه خواهد شد یا خیر. با این حال، فناوری پشت آن می تواند در وسایل نقلیه و برنامه های کاربردی دیگر استفاده شود و رانندگی ایمن تر و کارآمدتر شود.


منبع: https://www.motor1.com/news/653228/toyota-ev-prototype-crab-walk-،an/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.