تویوتا RAV4 پرفروش ترین خودرو در سال 2022 بود: مطالعه

در سال 2023، JATO Dynamics گزارش کامل فروش جه، خود را برای سال گذشته منتشر می کند که در مجموع 79.4 میلیون وسیله نقلیه جدید در سراسر کره زمین فروخته شد. این عدد نشان دهنده کاهش دو درصدی نسبت به سال 2021 است و بازارهای اصلی مانند آمریکای شمالی، اروپا و چین در سال 2022 کاهش یافته اند. از سوی دیگر، بازارهای نوظهور مانند هند، خاورمیانه، آسیای ج، شرقی و آفریقا همگی ثبت شده اند. تقریباً به طور کامل کاهش می یابد و کاهش در سایر مناطق را جبران می کند. اما این جالب ترین اطلاعات این گزارش نیست.

10 مدل برتر جهان (2022)

با توجه به اعداد بالا، احتمالاً جای تعجب نیست که تویوتا بزرگترین خودروساز جهان در سال گذشته بود که بر اساس تعداد خودروهای تحویل شده 13 مورد از هر 100 خودروی س، جدید ،یداری شده اندازه گیری شد. این شرکت ژاپنی به لطف نتایج قوی در چین، که اکنون بزرگ‌ترین بازار آن بالاتر از ایالات متحده و ژاپن است، شاهد افزایش 0.3 درصدی در فروش جه، بود. گروه فول، واگن با وجود کاهش 10 درصدی فروش، دومین شرکت پرفروش خودرو در جهان در سال گذشته بود. هیوندای کیا سوم شد و پس از آن استلانتیس و جنرال موتورز قرار گرفتند.


منبع: https://www.motor1.com/news/666049/toyota-rav4-best-selling-2022/

برای گزارش کامل JATO Dynamics به لینک منبع زیر مراجعه کنید.

بر اساس داده های به دست آمده توسط JATO، تویوتا RAV4 با بیش از یک میلیون دستگاه تحویل به مشتریان، پرفروش ترین مدل سال گذشته در جهان بود که 43 درصد آن در ایالات متحده و کانادا فروخته شد. پس از این کراس اوور تویوتا کرولا با حدود 992000 فروش در سال گذشته و سومین خودروی Tesla Model Y با 747000 ثبت جه، شد. به طور کلی، تویوتا در سال گذشته پنج مدل از پرفروش ترین مدل های جهان را داشت. فورد، نیسان و هوندا هر کدام یک مدل قرار دادند، در حالی که تسلا دو مدل در لیست 10 برتر داشت.

گزارش JATO همچنین نشان می‌دهد که سریع‌ترین رشد تولیدکننده خودرو در سال گذشته BYD بوده است. این شرکت چینی 1.5 درصد از سهم جه، را به دست آورد و اکنون 2.42 درصد از بازار جه، را در اختیار دارد. این برند همچنین پس از تسلا دومین سازنده خودروهای برقی باتری‌دار در جهان بود. صحبت از بخش خودروهای برقی، در سال گذشته، در مجموع 7.37 میلیون خودروی الکتریکی فروخته شد که 2.9 میلیون دستگاه نسبت به سال 2021 افزایش داشت. BEV ها 9.3 درصد از بازار جه، خودرو را به خود اختصاص دادند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.