جزئیات درباره فروش جهانی برند فیات در سال 2022

این برند مستقر در تورین نسبت به سال 2021 افت 6.8 درصدی در فروش ثبت کرده است که بهتر از افت دو رقمی ثبت شده توسط سایر برندهای بزرگ مانند رنو، نیسان، هوندا یا فول، واگن است، اما بدتر از کاهش متوسط ​​ثبت شده توسط کیا، فورد است. ، و هیوندای.

بیش از نیمی از فروش در برزیل و ایتالیا

در ایتالیا شرایط کمی پیچیده تر است. محدوده فیات بسیار کوچک است، تنها با پنج مدل به علاوه دو ون جدید. آ،ین باری که فیات یک مدل جدید را با 500 برقی ارائه کرد، سه سال پیش بود. ثبت نام نسبت به سال 2021 18 درصد کاهش یافت، بیش از همه به دلیل عدم علاقه ایتالیایی ها به خودروهای برقی (500 24 درصد کاهش یافت) و در خط تولید قدیمی تر (500X و Tipo از سال 2015 به ترتیب 31 درصد و 24 درصد کاهش یافته اند).

پنجمین اروپایی، پاندا ایتالیاییکا

بخش ایتالیایی این برند، پاندا را در میان محبوب ترین فیات های سال گذشته در رتبه دوم قرار داد. بر اساس داده ها، این مدل نسبت به سال 2021 با کاهش 1 درصدی به 137 هزار و 600 دستگاه رسید. تقاضای ایتالیا 84 درصد از این کل را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، ایتالیا تنها بازاری است که پاندا را زنده نگه می دارد.

این رقم با اتکای شدید سایر برندها به مهم ترین بازارهای خود مطابقت دارد. به ،وان مثال، 58 درصد از فروش جه، برند فول، واگن در سال 2022 در مجموع در چین و آلمان به دست آمد، در حالی که چین 47 درصد از کل فروش جه، را به خود اختصاص داد. دو بازار بزرگ فورد، ایالات متحده و چین، 57 درصد از حجم آن را توسعه دادند.

موتور 1 شماره فیات

در سال 2022، فیات هجدهمین برند پرفروش خودرو در جهان بود. از سال 2021 این موقعیت را حفظ کرد، اما تسلا با فروش نزدیک به 1.3 میلیون دستگاه در جایگاه هفدهم قرار گرفت. در همان زمان، فیات با 1.12 میلیون دستگاه پیشی گرفت از مزدا، نوزدهمین برند پرفروش.

فروش آن به ویژه در اروپا در سال گذشته با افزایش 5 درصدی به نزدیک به 180000 دستگاه رسید. مهمترین بازارها آلمان، ایتالیا، فرانسه، ،ستان و اسپ،ا بودند. در همین حال، نسخه الکتریکی فیات 500 38 درصد از فروش جه، را در سال 2022 به خود اختصاص داد.

مجموع شامل خودروها و وسایل نقلیه تجاری س، می شود و 12800 دستگاه فروخته شده توسط آبارث را شامل نمی شود. اینها جزئیات است.

موقعیت 18

موتور 1 شماره فیات
موتور 1 شماره فیات
فیات 500 همچنان محبوب ترین مدل فیات بود. اگرچه بخش بزرگی از فروش آن مربوط به نسخه موتور احتراق داخلی معرفی شده در سال 2007 است، اما این خودرو شهری همچنان ذائقه بسیاری از مصرف کنندگان در اروپا را به خود جلب می کند.

مشخص است که فیات سال گذشته پرفروش ترین برند گروه Stellantis شد. از زمان ایجاد این گروه در سال 2021، جیپ بزرگترین برند در Stellantis از نظر حجم فروش واحد بوده است. با این حال، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده برای ۹۴ بازار در سراسر جهان، که حدود ۹۸ درصد از کل بازار جه، را نشان می‌دهد، فیات در سال ۲۰۲۲ با ۱.۱۷ میلیون دستگاه پیشتاز شد.

حضور قدرتمند فیات در برزیل همچنان منبع اصلی حجم و بهترین سناریو برای کاوش در بخش‌های جدید است. آ،ین فیات فست ، نمونه ای از این موارد است. خوشبختانه برای این برند، عموم مردم برزیل به این پیشنهاد کاملاً مثبت پاسخ می‌دهند و فیات همچنان تصویری عالی در بین مصرف‌کنندگان دارد. حجم در سال گذشته در حدود 430000 واحد ثابت بود.

همانطور که انتظار می رفت، بیشتر فیات ها در برزیل و ایتالیا، دو بازار مهم آن، فروخته شدند. مجموع ثبت نام آنها به 651000 واحد یا 56 درصد کل جه، رسید.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics است.


منبع: https://www.motor1.com/news/657907/details-about-fiat-،nd-global-sales-2022-motor1-numbers/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.