خودروساز با دومین ترکیب قدیمی در جهان

موتور1 اعداد عصر تسلا

ما همیشه نمودارهای فروش را بر اساس برند و مدل، آ،ین عملکرد خودرو و نظرسنجی های کیفیت در سراسر جهان می خو،م. رقابت دائمی بین خودروسازان چین، ایالات متحده، اروپا، ژاپن، کره، هند، روسیه و اخیراً ،یه و ویتنام وجود دارد. با این حال، میانگین خودروهای ارائه شده توسط این سازندگان چطور؟

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/625914/tesla-car-maker-second-oldest-lineup/

تسلا با فاصله بسیار زیادی معیار در دنیای خودروهای الکتریکی است و تا پایان سال جاری در مسیر رکورد فروش قرار دارد. اما، همانطور که چند ماه پیش نوشتم (مقاله ژوئن تسلا مدل S را ببینید)، این شرکت از رویه صنعت مبنی بر عرضه نسل جدید هر 6 تا 8 سال پیروی نمی کند. مدل S بسیار قدیمی است، به خصوص وقتی که با پورشه تایکان جدیدتر، مرسدس EQE یا NIO ET7 مقایسه شود.

و برندهای جوان؟

ایسوزو ژاپنی و Xpeng و NIO چینی در این رتبه بندی قرار دارند. ایسوزو به طور میانگین تنها 2.6 سال عمر می کند زیرا تنها دو خودروی سواری آن، D-Max و MU-X، اخیراً به روز شده اند. Xpeng با چهار مدل و NIO با شش مدل در دسترس به اندازه کافی نزدیک است.

موتور1 اعداد عصر تسلا

لادا و تسلا در انتهای لیست:

موتور1 اعداد عصر تسلا

موتور1 اعداد عصر تسلا

روش شناسی

شمارش میانگین سنی یک خودرو با مح،ه اختلاف زم، امروز (اوایل آذر) و روزی که خودروی تولیدی به طور رسمی تولید شده است، انجام می شود. رونمایی کرد، ارائه نشده است. این مح،ات شامل لیفت صورت، تغییر س، و هر نوع به روز رس، به غیر از معرفی نسل جدید نمی شود. Rebadge ها نیز در نظر گرفته نمی شوند.

به ،وان مثال، نسل سوم شورولت مونتانا که هفته گذشته رونمایی شد، جوان ترین خودروی تاریخ است. در مقابل Lada 4×4 یا Niva اصلی قرار دارد که در آوریل 1977 ارائه شد و هنوز موجود است.

دیگر تولیدکنندگان با طیف محصولات جوان عبارتند از سوبارو، هوندا و هیوندای. در میان اروپایی ها مک لارن و فراری پیشتاز هستند و پس از آن مرسدس بنز، بی ام و و استون مارتین قرار دارند. از سوی دیگر، Stellantis با 5.5 سال بالاترین میانگین را ،ب کرده است.

بر اساس تحقیقات من در مورد 705 مدل موجود و 30 سازنده در سراسر جهان، همه بازیگران بازار جه، خودروهای خود را با فرکانس ی،ان تمدید نمی کنند. این تجزیه و تحلیل که ا،ر خودروسازان چینی را حذف می کند، نشان می دهد که تسلا برندی است که در بین 27 سازنده مورد تجزیه و تحلیل، دومین برند قدیمی را دارد.

همانطور که انتظار می رود، لادا خودروسازی با قدیمی ترین طیف محصولات است. میانگین سنی این مدل های روسی 18.9 سال است. با وجود انگیزه‌ای که در سال‌های اخیر توسط مالک سابقش رنو داده شد، لادا از لحاظ تاریخی از بوروکراسی روسی، فقدان نوآوری و وابستگی شدید به بازار محلی رنج می‌برد.

اما در کمال تعجب، تسلا با میانگین 7.8 سال برای چهار مدل فعلی خود در جایگاه دوم قرار گرفت. لازم به ذکر است که تسلا مدل S برای اولین بار در مارس 2009 رونمایی شد و پس از آن مدل X در سپتامبر 2015 رونمایی شد. جدیدترین محصول مدل Y است که در مارس 2019 ی،ی تقریبا 4 سال پیش رونمایی شد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.