خودروهای برقی آئودی آینده می توانند هوای همه را در حین رانندگی و شارژ تمیز کنند


منبع: https://www.motor1.com/news/616232/audi-air-filtrating-technology/

این خودروساز آلم، پروژه آزمایشی جدیدی را با تامین کننده قطعات Mann + Hummel توسعه داده است و این دو شرکت در حال طراحی فیلتر ذرات جدید برای خودروهای الکتریکی هستند که ذرات معلق را از محیط جمع آوری می کند. این فیلتر مشابه سیستم های ثابت فیلتر هوا برای خانه ها عمل می کند، اگرچه نصب آن در ،مت جلویی خودرو به این م،ی است که می تواند ذرات تولید شده توسط همان خودرو را جمع آوری کند.

سیستم در دو حالت کار می کند. هنگامی که خودرو در حال حرکت است، هنگامی که هوا در سیستم فیلتر جریان می یابد و کوچکترین ذرات جذب می شوند، به طور غیر فعال فیلتر می شود. در طول شارژ ثابت، فن که از قبل در ،مت جلویی خودرو نصب شده است، هوای محیط را از طریق فیلتر منتقل می کند. آئودی توضیح می دهد که حالت دوم برای استفاده در مناطق شهری هنگام شارژ در ایستگاه های عمومی ایده آل است.

این پروژه آزمایشی که در سال 2020 راه اندازی شد، تا سال 2024 و زم، که نتایج ارزیابی می شود، ادامه خواهد داشت. فیلتر روی قاب موجود خودرو در ،مت جلویی جلوی رادیاتور نصب شده است، که به این م،ی است که فقط حداقل تغییراتی در طراحی لازم است. این فیلتر توسط یک ورودی هوای خنک کننده قابل تغییر کنترل می شود که ذرات ریز گرد و غبار را در فیلتر نگه می دارد. آئودی در حال آزمایش فناوری جدید بر روی خودروهای آزمایشی E-Tron است.

خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای احتراقی از نظر CO2 و سایر آلاینده‌ها سبزتر در نظر گرفته می‌شوند، به این م،ی که در حین کار تمیزتر هستند. با این حال، انرژی الکتریکی برای خودروهای الکتریکی همیشه از منابع سبزتر به دست نمی آید، اما این موضوعی برای گفتگوی متفاوت است. با این حال، صرف نظر از نوع موتور، همه خودروها گرد و غبار ریز را از ترمزها و ،تیک های خود و از سایش جاده تولید می کنند. آیا راهکاری برای کاهش میزان آلودگی ذرات معلق وجود دارد؟ هنوز نه اما آئودی روی آن کار می کند.

آزمایش‌های اولیه تاکنون نشان داده است که این فیلتر پس از حدود 31068 مایل (50000 کیلومتر) آزمایش استقامتی، تأثیر منفی بر نحوه عملکرد خودروهای آزمایشی E-Tron الکتریکی ندارد. ارزیابی ها در شهر اشتوتگارت در آلمان نیز نشان داده است که خودروی آزمایشی E-Tron قادر است ذرات خود را به طور کامل فیلتر کند. این خودروساز آلم، اکنون با شریک خود Mann + Hummel برای اتصال سیستم فیلتراسیون با حسگرهای موجود مانند ایستگاه های هواشناسی کار می کند تا این فناوری کارآمدتر شود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.