خودروی برقی خورشیدی Lightyear 2 با قیمت زیر 42 هزار دلار عرضه شد


شرکت هلندی Lightyear با معرفی اولین خودروی برقی خورشیدی خود در اوایل سال جاری، Lightyear 0، اکنون به دومین مدل خود می‌پردازد. در CES امسال، مدل دوم این خودروی الکتریکی خودشارژر که به درستی Lightyear 2 نامگذاری شده است، معرفی شد. مهمتر از آن، لیست انتظار توسط شرکت قبل از ورود مدل در چند سال آینده باز شده است.

با قضاوت بر اساس تیزرهای ارائه شده، به نظر می رسد که Lightyear 2 از شکل کوپه Lightyear 0 منحرف نمی شود. تفاوت های قابل توجه ستون های مشکی براق در مدل چهار در به همراه لهجه های مشکی اضافی روی بدنه است. . مدل دوم همچنین به نظر می رسد فاصله بالاتری از سطح زمین داشته باشد و تقریباً باعث می شود خودرو شبیه یک کراس اوور کوپه به نظر برسد.

تیزرهای برقی نوری 2 با انرژی خورشیدی

5 ع، ها

Lex Hoefsloot، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Lightyear می‌گوید: “Lightyear 2 ماموریت ما برای ارائه تحرک پاک به همه و در همه جا را سریع‌تر دنبال می‌کند. این اولین خودروی الکتریکی است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا پایداری را بدون به خطر انداختن عملی بودن اولویت قرار دهند.”

همانند Lightyear 0، Lightyear 2 در مقایسه با یک EV معمولی به شارژ کمتری از ش،ه نیاز دارد. در واقع، این شرکت ادعا می کند که می تواند برع، باشد، با این خودرو که توانایی تامین نیرویی را که از خورشید به کار گرفته است را دارد.

در مورد، تیزرهای ارائه شده نشان می دهد که پنل های خورشیدی به وضوح روی سقف، کاپوت و ،مت های عقب خودرو نصب شده اند.

این شرکت بیان می کند که Lightyear 2 باید انتشار CO2 در طول عمر راننده را به نصف کاهش دهد. این خودرو باید بتواند بیش از 800 کیلومتر (497 مایل) برد بین شارژ ارائه دهد، که بیشتر از Lightyear 0 است که دارای امتیاز WLTP در 625 کیلومتر (388 مایل) است. در مورد دوم، پنل های خورشیدی ادعا می شود که 70 کیلومتر (44 مایل) اضافی در روز در شرایط ایده آل و آفتابی فراهم می کنند.

Lightyear 2 فعلاً به غیر از آنچه ذکر شد، مشخصات اولیه ای ندارد. قرار است تولید این خودرو در پایان سال 2025 آغاز شود و ایالات متحده، بریت،ا و اتحادیه اروپا جزو اولین مناطقی هستند که خودرو را دریافت می کنند. قیمت ،نی زیر 40000 یورو یا حدود 42000 دلار با نرخ ارز فعلی است.


منبع: https://www.motor1.com/news/629909/lightyear-2-solar-power-ev-teaser/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.