دوج چلنجر تقریباً یک پلتفرم را با آلفارومئو جولیا به اشتراک گذاشته است


دوج چلنجر در شکل فعلی خود به زودی بازنشسته خواهد شد. مشکلات زنجیره تامین، عرضه نسخه نهایی مدل را که قرار بود امسال در SEMA عرضه شود، به تاخیر انداخته است. هنگامی که آواز قو نسل فعلی خودروی اسپورت خوانده شود، جانشینی با یک پیشرانه کاملاً الکتریکی جایگاه آن را خواهد گرفت. همه چیز می‌توانست برای چلنجر بسیار متفاوت باشد، در حدود سال‌های 2013 تا 2015، زم، که این خودروی اسپورت کاملاً تازه‌سازی شد، اما پلت فرم اصلی خود را حفظ کرد.

چلنجر کنونی از معماری قدیمی کرایس، LC از سال 2008 استفاده می‌کند و زم، که در اواسط دهه قبل مدیران این برند تصمیم گرفتند زمان تازه‌سازی است، پلتفرم جورجیو آلفارومئو به ،وان یک گزینه روی میز آمد. دوج در آن زمان تحت مالکیت Fiat Chrysler Automobile بود و این شرکت به فناوری های همکاران ایتالیایی خود دسترسی داشت.

دوج چارجر 2023، لاین آپ چلنجر تیز شد

6 ع، ها

در یک ،مت اخیر از پاد،ت ش،ه Autolineتیم ،سکیس، رئیس دوج، داستان نحوه ارائه پلتفرم دیفرانسیل عقب جورجیو را برای پشتیب، از دوج چلنجر جدید توضیح داد. متأسفانه – شاید به دلایل مالی و نه تنها – این خودروساز تصمیم گرفت چلنجر را به روز کند و در عوض آن را برای چندین سال دیگر روی پلت فرم کرایس، نگه دارد. چلنجر با وجود استخوان‌های قدیمی‌اش هنوز در میان پرفروش‌ترین خودروهای اسپورت در ایالات متحده است، هرچند فقط تصور کنید که یک پلت فرم جدید RWD چقدر عالی می‌بود.

Kuniskis در طول پاد،ت گفت: “در پلت فرم جورجیو، ما ماشینی می‌داشتیم که، رک و پوست کنده، س،‌تر بود و عملکرد بهتری داشت.” او همچنین تصریح کرد که با دادن پلتفرم جدید به چلنجر، خودروی عضل، به قلمرو فورد موستانگ و شورولت کامارو نزدیک‌تر می‌شود. “آنها ماشین های فوق العاده ای هستند، ماشین های فوق العاده ای هستند، چرا ما می خواهیم با آنها در جعبه شنی آنها بجنگیم؟ بیایید در جعبه ماسه ای خود بم،م و کاملاً با آنها متفاوت باشیم، وقتی آنها به سمت راست رفتند به چپ برویم و سعی کنیم برای مالکیت این فضا.”

روزهای چلنجر فعلی به شماره افتاده است، مطمئناً. یک مدل کاملاً جدید در چند سال آینده جایگزین آن می شود و علاقه مندان به خودرو به احتمال زیاد در نهایت آنچه را که همیشه می خواستند خواهند داشت – چلنجری زیرک تر و هندلینگ بهتر. حتی با وجود اینکه زیر کاپوت آن یک V8 جیغ دار نخواهد داشت، اما می د،م که تغییر به یک پلت فرم جدید برای همیشه خوب است.


منبع: https://www.motor1.com/news/614176/dodge-challenger-almost-shared-alfa-platform/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.