دکور کلینیک زیبایی با ایده ها و اصول انتخاب رنگ، مبل و نورپردازی مناسب

صنعت مراقبت های بهداشتی با سرعت بالایی در حال رشد است. سوالی که در اینجا مطرح می­شود، این است که آیا حرفه طراحی داخلی با تکیه به این پدیده، با رنگ کردن سطوح به رنگ گرم براي برجسته نشان دادن و استفاده از رنگ هاي سرد براي فرو رفته به نظر آمدن آنها استفاده کنند؟ از موارد دیگری که در طراحی داخلی مطب محیطی خوشایند را ایجاد می نماید، به کار بردن آثار هنری است. با قرار دادن گیاهان طبیعی در فضاهای داخلی درمانی می توان حضور طبیعت را تداعی کرد. قبلاً پلان مراکز درمانی از الگوی ثابتی پیروی میکردند.این طراحی ها معمولاً به شکل خطی بودند. از تغییرات مهم دیگری که در طراحی داخلی مطب و مراکز درمانی به وجود آمده است میتوان به طراحی پلان این مراکز اشاره کرد. در طراحی دکوراسیون فضاهای درمانی نور نقش بسیار مهمی دارد. سالن انتظار در طراحی داخلی کلینیک زیبایی نقش عمدهای دارد. اولین جایی که معمولا یک مراجعه کننده به آن وارد می شود قسمت پذیرش است و این باعث افزایش اهمیت طراحی این قسمت در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی می شود. فضایی برای شستشو در هر اتاق معاینه نیاز است.

استفاده از پلان باز در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی و به طور کلی در مراکز درمانی باعث میشود که محیط روشنتر و دلبازتر به نظر بیاید. بهتر است فضاهای اداری به گونه ای طراحی شود که کودکان با مراجعه به این مراکز دچار استرس و اضطراب نشوند. پوستر دیواری، یکی از ترفندهای ارزان قیمت اما زیبایی است که در صورتی که درست و به جا انتخاب شود می تواند تاثیر زیادی در بالا بردن کیفیت فضای داخلی داشته باشد. دراین قسمت یکی دیگر ازنمونه کارهای درحال اجرای گروه ناتک را مشاهده می کنید که در آن شرکت ساختمانی ناتک اقدام به طراحی و اجرای مطب پزشک نموده است. نکته مهم دیگر در این قسمت استفاده از چند تابلو و یا گلدان های طبیعی و یا مصنوعی است که ایجاد خشکی و بی روحی اتاق را کم نماید. فضای خشک و بی روح آنها به مکانی آرامش بخش و دلپذیر تبدیل گردد. باید ضمن حفظ آرامش، آن محیط به گونهای باشد که برای مراجعهکنندگان و همه پزشکان مناسب باشد و از شلوغی و هرج و مرج های بی جا پرهیز شود. مثلا دربسیاری از شهرها از نمای استیل برای ورودی مراکز تجاری استفاده میشود. البته نباید از نظر گذراند که طراحی داخلی، میتواند نمای بیرونی ساختمان را نیز در بر گیرد.

از نورپردازی درب ورودی نباید غافل بشیم که چطور باید باشه چون جایگاه بسیار ویژه ای در دکور کلینیک زیبایی داره که نباید فراموشش کرد ، بیشتر طراحان ایرانی به ورودی اهمیت خاصی نمیدهند ، نکته ( استفاده از چراغ های ال ای دی میتونه در کاهش نورپردازی بسیار کمک کنه ) اگر درب ورودی به روی چهره منشی باز شود ، از نظر استانداردهایی که در ضوابط کلینیک زیبایی بیان شده ، کاملا سیستم درستی است ، حتی در عمل روانشناسی هم به این موضوع اشاره شده که ارتباط چهره به چهره استرس را کم میکند. تزیین مطب دکتر به شیوهای گرم، استقبالگر ، شیک و ماهرانه، یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با بیماران است. این فضا ارتباط مثبتی با مراجعین خود یک فضای شلوغ باعث می شود و اشکال مختلف. در طراحی داخلی مطب دکتر بهاری، سعی شده است که فضا در عین سادگی دارای جذابیتهای بصری بوده و امن و راحت به نظر برسد. Design و طراحی مطب از نکات بسیاری برخوردار است که امروز در این مقاله به بررسی آن می پردازیم . طراحی ها با توجه به تغییر نگاه به مسئله درمان دستخوش تحولات بسیاری شده است.

برای آشنایی بیشتر با رنگها ی مناسب مطب اینجا را کلیک کنید. همچنین با استفاده از بافت زیبا و رنگ گرم چوب در بخش کوچکی از فضا کنتراست جذابی به وجود آمده است. چرا که وجود گیاه پژمرده یا خشک دکوراسیون مطب روانشناسی را خالی از روح حیات نشان میدهد. آن چه که اهمیت زیادی دارد، این است که در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی باید مراجعین و آن چه که آن ها می بینند را در اولویت دیزاین مطب تان قرار دهید. قسمت پذیرش اولین مکانی است که مراجعین توقفی نسبتا کوتاه در آنجا دارند. دکوراسیون لابی و اضطراب در مراجعین را از درد دور کرده و آن را. با انتخاب مبلمان و رنگ بندی و نورپردازی مناسب میتوان میزان استرس افراد را در این اتاق تا حد زیادی کاهش داد. تقسیم بندی فضای صحیح در مطب متخصص زنان و زایمان به این شکل است که بیمار و همراه پس از ورود به مطب، به بخش پذیرش وارد شده و پس از انجام امور اولیه در بخش رسپشن، در قسمت انتظار که معمولا روبری بخش رسپشن قرار دارد، منتظر ملاقات با پزشک خواهند شد. توسی رنگی خنثی است و در طراحی مدرن بسیار کاربرد دارد.

پیش از هرچیز لازم است بدانید که برای طراحی دکوراسیون و چیدمان مطب، نیازی به هزینه های بسیار زیاد و آنچنانی نخواهد بود و در بسیاری از موارد با اندکی تغییر در مبلمان، اکسسوری ها و ست رنگی فضا میتوان به نتایج مطلوبی دست یافت. اتاق انتظار بخشی جداییناپذیر از تمام مطبهای پزشکی است. در واقع این تغییرات باعث شدهاند که طراحی داخلی مطب و کلینیکهای پزشکی بر مبنای آسایش و راحتی مراجعان انجام شود. چنین مواردی می توانند دکوراسیون داخلی مطب را گرمتر و صمیمیترنموده و انتظار را برای مراجعان آسانتر میکند. در حالت کلی برای برآورد هزینه بازسازی مطب به شما توصیه می کنیم تمامی موارد نیازمند تعمیر را یادداشت کرده و قیمت آنلاین تعویض آن ها را داشته باشید. بناین اگر شما نیز می دانید که برای فضاهای درمانی به دلیل رفت.

مبلمان مورد استفاده نیز در عین راحتی باید با فضا هماهنگی داشته باشد. معمولا رنگ های گرم و ساده مناسب چنین کلینیکی است و از دکوراسیون ساده و راحت می تواند در چیدمان و دیزاین این فضا بهره برد. معمولا با ساده ترین مصالح بومی ساخته می شده است، ولی امروزه سبک آن خیلی مدرن تر شده و فقط در ظاهر به آن شبیه می باشد. روانشناسی رنگ ها آرامش بخش ترین رنگ ها را برای مطب و درمانگاه ها انتخاب کنید. همچنین هر چه دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی صمیمی و گرم تر باشد، علاوه بر آرامش بیمار تاثیر مثبت تری دارد، و می تواند نشانه احترام به مراجعه کننده باشد. اگر اصول طراحی – مهندسی در دکوراسیون یک مطب به خوبی رعایت شود نتیجه کار محیطی کاربردی و آرامش بخش ، زیبا و راحت خواهد شد.

یکی از پرمراجعه کننده ترین مطب ها، مطب دندانپزشکی می باشد که افراد علی رغم میل باطنی به مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند. طراحی دکوراسیون سالن ماساژ و اسپا نیز یکی از فعالیت های ما در ایرانادکور است . در طراحی مطب دکتر بهاری سعی شده است که از تمام فضاها به بهترین شکل استفاده شود. نکته ی دیگری که می تواند در این گفتگو حس خوب و غیر متفاوت بودن را به بیمار می دهد، هماهنگی صندلی دکتر با مرجعه کننده می باشد، در واقع باید سعی شود که از یک نوع صندلی برای مراجعه کننده و پزشک استفاده شود، البته به جای استفاده از صندلی می توانید از مبلمان ها راحتی هم برای این کار استفاده کرد. در طراحی مطب دکتر بهاری، همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، بیشتر از رنگهای خنثی بهره گرفته شده است.

نکته دیگری که در طراحی داخلی مطب به شکل مدرن و امروزی میتوانید به کار ببرید استفاده از مبلمان راحت و خانگی به جای ردیف صندلیهای کنار هم است. مطب پزشک ریه جایی است که افراد متفاوتی به آن مراجعه میکنند. اولین جایی است که بیمار و همراهانش بلافاصله پس از ورود به آن مراجعه می کنند. برای مثال طراحی داخلی مطب ریه با طراحی کلینیک دندانپزشکی یا پوست و مو متفاوت است. این رنگ در کنار اکثر رنگها زیبا به نظر میرسد و در بافتهای متفاوت جلوههای منحصر به فردی ایجاد میکند. در واقع دقت به جزئیات در اجرا اهمیت پیدا میکند. به نحوی که طراحی آن هویت کل فضا را تعیین میکند.

در طراحی این فضا از تمام امکانات موجود، به بهترین شکل استفاده شده است. میز منشی مطب یا کلینیک باید دقیقا مطابق با نیازهای فضا برنامه ریزی شود. طراحی دکور داخلیچنین محیط هایی از جمله سخت ترین پروژه هایی است که می تواند به یک شرکت طراحی دکوراسیون محول شود، زیرا لازم است علاوه بر مطابقت با سلیقه ی پزشکان محترم به گونه ای باشد که بتواند نیازهای این کسب و کار را فراهم آورد. از اصلی ترین قسمت ها در حیطه دکوراسیون داخلی ساختمان میتوان به طراحی مراکز درمانی اشاره کرد که متاسفانه در اکثر مطبهای پزشکی کشور چندان توجهی به آن نمیشود که این موضوع باعث افزایش استرس بیمار در هنگام مراجعه به مطب پزشک میشود.

در طراحی این مطب برای بیشتر سطوح و دیوارها از رنگ توسی استفاده شده و با تنوع بافت مصالح تنوع خوبی ایجاد شده طراحی داخلی کلینیک پوست و مو است. در ابتدا تخصص پزشک و حیطهٔ فعالیت او مهم است. برای مثال، طراحی داخلی مطب پزشک اطفال باید دارای اسباببازیهای بادوام و امن، تلفنهای همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشیهای دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلمهای کارتونی و موارد دیگری که اطفال را سرگرم میکند باشد. همچنین در نظر گرفتن المانهای مناسب برای معرفی فضا، آن را مورد اعتماد کرده و به پختگی آن میافزاید. بهرهگیری از رنگ، بافت و خواص ویژهی متریالهای متفاوت همیشه مورد توجه معماران و طراحان مختلف بوده است.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.