رنو و نیسان در شرایط برابر در تعمیرات اساسی اتحاد بزرگ اعلام کردند

تعمیرات اساسی آغاز دوره جدیدی است که برخی از آن به ،وان “Alliance 2.0” یاد می کنند. توافق نامه ذکر شده در بالا منوط به تایید هیئت مدیره آنها است و انتظار می رود در تاریخ 6 فوریه اعلام رسمی شود.


منبع: https://www.motor1.com/news/640929/renault-nissan-alliance-major-overhaul/این شرکت ها همچنین قصد دارند همکاری بین المللی خود را با پروژه های عملیاتی جدید در آمریکای لاتین، هند و اروپا تقویت کنند. این پروژه ها به نفوذ در بازار، وسایل نقلیه و فناوری ها می پردازند. ترتیبات جدید، سهام متقابل بین رنو و نیسان را به شرایط برابر می رساند و به منبع طول، مدت تنش و ناامیدی در نیسان پایان می دهد.

نیسان روی آمپر، خودروهای برقی رنو و بخش نرم‌افزاری سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اندازه یا ارزش سهام فاش نشده است، اما طبق گزارش ها، نیسان آماده سرمایه گذاری تا 15 درصد است. همچنین انتظار می‌رود که کوالکام نیز در این سرمایه‌گذاری سهمی داشته باشد. اسپین آف EV بر توسعه و فروش وسایل نقلیه تمام الکتریکی متمرکز خواهد شد که مقررات سختگیرانه آلایندگی اروپا را رعایت می کنند. نیسان و شریکش میتسوبیشی موتورز به این فناوری برای استفاده در خط تولید اروپایی خود دسترسی خواهند داشت.

رنو و نیسان در بی،ه ای مش، از بازسازی اساسی اتحاد چند دهه ای خود خبر دادند. این اولین تغییر بزرگ از زم، است که مارک فرانسوی خودروساز ژاپنی را از ورش،تگی نزدیک در سال 1999 نجات داد.

این شرکت‌ها بر روی چارچوبی اساسی برای ایجاد تعادل مجدد در روابط خود به توافق رسیده‌اند که شامل کاهش سهام کنترلی رنو در نیسان از 43 به 15 درصد و سهم نیسان در یک خودروی الکتریکی جدید از رنو می‌شود. هدف از این بازنگری «تقویت پیوندهای اتحاد و به حدا،ر رساندن ارزش آفرینی برای همه ذینفعان» است.

رنو 28.4 درصد از سهام خود را به یک تراست فرانسوی واگذار خواهد کرد، جایی که حق رای برای ا،ر تصمیمات خنثی خواهد شد. رنو با حفظ ارزش دارایی خود، حقوق سود سهام و درآمد حاصل از فروش سهام را حفظ خواهد کرد. متولی در صورتی که از نظر تجاری برای رنو منطقی باشد، سهام را می فروشد، اما چارچوب زم، مشخصی وجود ندارد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.