شریک BMW و Valeo برای ایجاد سیستم پارک خودکار سطح 4


BMW و Valeo در پروژه ای برای ایجاد سیستم پارک خودکار سطح 4 شریک هستند. آنها تصور می کنند که این سیستم به این صورت است که به شخصی اجازه می دهد وسیله نقلیه خود را در پارکینگ رها کند و خودرو را رها کند در حالی که فناوری ماشین را به یک نقطه آزاد مانور می دهد. مدل‌های پلت‌فرم اختصاصی خودروی الکتریکی Neue Kl،e این خودروساز آلم، اولین مدل‌هایی خواهند بود که این فناوری را دریافت می‌کنند.

سیستم پارک خودکار موجود در BMW iX اساس این قابلیت آینده است. BMW و Valeo قصد دارند با استفاده از الگوریتم های توسعه یافته مش،، بر روی آن بسازند.

این همکاری با تکیه بر اجزای پشته‌ای که قبلاً تجاری شده‌اند، از دانش و فناوری‌های ما مانند الگوریتم‌های بینایی کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کند و ما را قادر می‌سازد تا مجموعه خود را به عملکردهای L4 و همچنین خدمات ابری گسترش دهیم. خودروسازان دیگر نیز این کار را انجام خواهند داد. مارک ورکو، رئیس گروه تجاری سیستم‌های کمکی و راحتی Valeo می‌گوید که می‌تواند به این پلتفرم بپیوندد و BMW بار دیگر استانداردهایی را برای بصری‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه کاربری که مشتریانش به درستی انتظار دارند، تعیین می‌کند.

BMW و Valeo دو نوع سیستم را توسعه خواهند داد تا فناوری پارکینگ خودکار را کارآمد کنند. این وسیله نقلیه برای رانندگی بدون حضور انسان پشت فرمان یا حتی داخل کابین، به حسگرها و قدرت مح،اتی لازم نیاز دارد. علاوه بر این، ،اصری در زیرساخت تعبیه شده است که می تواند با خودرو ارتباط برقرار کند. برای مثال، شرکت‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند یک خودروی الکتریکی را شارژ کنند یا حتی آن را در کارواش قرار دهند.

اولین کانسپت BMW i Vision Dee در CES 2023 اولین نگاهی به خودرویی سوار بر معماری Neue Kl،e داشت. اولین خودروی تولیدی که بر روی این پایه‌ها سوار می‌شود در سال 2025 وارد بازار می‌شود. یک سدان و یک SUV مدل‌های اولیه‌ای هستند که وارد بازار می‌شوند. این خودروساز حدود 866 میلیون دلار در کارخانه ای در سن لوئیس پوتوسی، مکزیک سرمایه گذاری می کند تا این خودروهای برقی را از سال 2027 در آنجا مونتاژ کند.

معماری Neue Kl،e می تواند با استفاده از چهار موتور الکتریکی از ،وجی های 268 ، بخار (200 کیلووات) تا 1341 ، بخار (1000 کیلووات) پشتیب، کند. باتری ها می توانند از 75 کیلووات ساعت تا 150 کیلووات ساعت باشند که می تواند بردی تا 621 مایل (1000 کیلومتر) را فراهم کند.

برای بحث بیشتر در مورد i Vision Dee، این ،مت از Rambling About Cars را بررسی کنید:


منبع: https://www.motor1.com/news/652502/bmw-automated-valet-parking-level-4-with-valeo/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.