فورد درخواست نادیده گرفتن استانداردهای ایمنی در وسایل نقلیه خودران را می دهد

شرکت‌های فناوری و خودروسازان میلیاردها دلار در فناوری خودروهای خودران در دهه گذشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما توسعه یک محصول قابل اعتماد و ایمن برای توده‌ها هنوز اتفاق نیفتاده است. با این حال، در حالی که برخی از سرمایه گذاری در رویاهای پایی در آسمان عقب نشینی می کنند، برخی دیگر در حال پیشروی هستند.

فورد یکی از این شرکت‌ها است که اخیراً دادخواستی را به تنظیم‌کننده‌های فدرال که خواستار نادیده گرفتن هفت استاندارد ایمنی برای وسایل نقلیه بدون راننده خود شده بود، پس گرفت. در جولای 2022، فورد و جنرال موتورز از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده خواستند تا خودروهای خودران آنها را معاف کند. از نیاز به کنترل های سنتی مثل فرمان طبق گزارش جدید Automotive News با استناد به اسناد منتشر نشده فدرال، فورد ماه گذشته درخواست خود را پس گرفت.

La،ude از فناوری کمک راننده BlueCruise فورد پشتیب، می کند که این خودروساز دو سال پیش راه اندازی کرد. فناوری SAE Level 2 برای اولین بار در Mach-E 2021 و F-150 2021 با استفاده از دوربین های پیشرفته و فناوری های سنجش رادار برای ارائه حالت رانندگی بدون هندز وارد شد. این فناوری همچنین شامل یک دوربین داخل خودرو برای نظارت بر راننده برای اطمینان از توجه آنها به جاده است، زیرا وسایل نقلیه کاملاً مستقل هنوز وجود ندارند.

فناوری خودروهای خودران در مدت کوتاهی تغییرات زیادی کرده است. تنظیم‌کننده‌های ،تی به طور فزاینده‌ای ادعاهای مربوط به قابلیت‌های فناوری را بررسی می‌کنند، در حالی که شرکت‌ها روی توسعه و بهبود سیستم‌های پیشرفته کمک راننده تمرکز کرده‌اند.

سال گذشته، جنرال موتورز، که دارای سیستم SuperCruise Assist خود در چندین برند است، اعلام کرد که خدمات روباتا،ی خودکار خود را به بازارهای جدید در سال 2023، از جمله آستین و فینی،، گسترش خواهد داد. همچنین برای خودروی خودمختار Origin خود که فاقد کنترل های دستی است، معافیت پیدا کرده است زیرا این فناوری را به پیش می برد.


منبع: https://www.motor1.com/news/660149/ford-pulls-pe،ion-skip-safety-autonomous-vehicles/

یکی از سخنگویان فورد به این نشریه گفت که این شرکت درخواست خود را پس گرفت زیرا منابع را روی توسعه سیستم‌های پیشرفته‌تر کمک راننده متمرکز می‌کرد. همین چند هفته پیش، Blue Oval از ایجاد زیرمجموعه جدید La،ude AI برای انجام این کار خبر داد و تیمی را که شامل 550 کارمند سابق Argo AI بود، گردآوری کرد. Argo تلاش قبلی خودروساز خودران بود که در پایان سال 2022 تعطیل شد. این شرکت دیگر نیازی به معافیت برای تست SAE سطح 4 ندارد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.