فورد سهام Rivian را تنها به 1.15 درصد کاهش داد

رویترز اخیرا گزارش شده است که Rivian در حال برنامه ریزی برای ا،اج 6 درصد از کارکنان خود به دلیل کاهش ذخایر نقدی است. این اطلاعیه نگر، های بیشتری را برای آینده این شرکت ایجاد کرده است.

مطابق با رویترزپس از اعلام کاهش سهام فورد، سهام ریوین در بعدازظهر 3.4 درصد سقوط کرد. این اولین باری نیست که این شرکت با یک چالش مالی و شرکتی مواجه می‌شود، که قابل توجه سال گذشته بود که خبر فروش سهام فورد در این شرکت برای اولین بار منتشر شد.

46 ع، ها

فورد اخیراً سهام خود را در Rivian به 1.15 درصد کاهش داده است. این حرکت به دنبال تصمیم Blue Oval برای کاهش ارزش سرمایه گذاری خود در سازنده خودروهای برقی به میزان 7.4 میلیارد دلار در سال 2022 صورت گرفت. نکته قابل توجه، فورد قبلاً 11.4 درصد از سهام Rivian را در پایان سال 2021 در اختیار داشت. درآمدزایی از سهام فورد در Rivian به این صورت است. همچنین گفته می شود “تقریبا کامل است.”

قطب نما ریویان R1S زرد

در همین حال، تیم فالون، معاون تولید ریویان، به‌روزرس،‌هایی را در مورد پیشرفت این شرکت در سال 2022 ارائه کرد که اولین سال کامل تولید آن بود. او همچنین نگاهی اجمالی به آنچه در سال 2023 در اختیار دارد به اشتراک گذاشت.

سهام به روز شده فورد در Rivian در پرونده اخیر فاش شد و این شرکت از اظهار نظر در مورد آن خودداری کرد. رویترز در فروش مشخص نیست که این کاهش سهام چه تاثیری بر آینده هر دو شرکت خواهد داشت. با این حال، تحولات اخیر چالش های پیش روی صنعت خودروهای الکتریکی و مشکلات دستیابی به رشد پایدار در بازار را برجسته می کند.

ریوین در سال 2022 عملکرد نامن،ی داشته است و حدود 82 درصد از ارزش خود را به دلیل اختلالات زنجیره تامین و از دست دادن اه، تولید از دست داده است. هدف این شرکت تولید 25000 دستگاه در سال 2022 بود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که در رسیدن به هدف ش،ت خورده است.

در سال 2022، Rivian اعلام کرد که با موفقیت 25051 وسیله نقلیه الکتریکی تولید کرده است که از این تعداد 24337 خودروی کارخانه ای بوده و 20332 دستگاه به مشتریان تحویل داده شده است. این شرکت در اوایل این ماه اعلام کرد که حجم تولید خود را افزایش می دهد تا به کاهش سفارشات عقب افتاده کمک کند، که در حال حاضر تعداد پیش سفارش های R1T و R1S از 100000 فراتر رفته است.


منبع: https://www.motor1.com/news/652010/ford-cuts-stake-in-rivian/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.