قالب بندی بتن و نکاتی که باید درباره آن بدانید

به همین دلیل، بهتر است آن را حتما به یک مهندس نقشهکش مجرب بسپارید تا وی با در نظر گیری تمامی نکات قالب بندی و همچنین شرایط موجود در پروژه ساختمانی، این محاسبات را با دقت بسیار بالا انجام دهد و تمامی مقادیر را در نقشه مربوطه درج کند. قالببندی امری تخصصی میباشد و به همین دلیل بهتر است انجام تمامی مراحل آن را به یک پیمانکار مجرب و حرفهای بسپارید تا بتوانید از هزینههای اضافی و بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنید. پس از راهنمایی و مشاوره از افراد متخصص این مجموعه؛ خرید خود را انجام دهید و در مدت زمان کوتاهی سفارش خود را در محل مورد نظر دریافت کنید. پیشنهاد ما به شما خرید محصولات بی نظیر و با کیفیت مدرن سازان میباشد که در قسمتهای بعدی بیشتر در مورد محصولات آن سخن میگوییم. قالب چوبی: از ابتدا و قدیم از آنها استفاده می شد و کار با آن به گونه ای بود که روغن جدا کننده قالب به آنها زده میشد سپس قالب ها را در کنار هم دیگر جفت میکردند و توسط تجهیزات قالب مثل پیچ و میخ و…

در نظر نگرفتن بارهای زنده و مرده وارد به قالبها و لغزش لایه خاک مجاور قالب. باید دقت داشته باشید که برای قالببندی جانبی، صرفا برای آن قسمتهایی که ارتفاع بیشتری دارند، انجام میشود، به عبارتی دیگر، تنها قسمت آویز تیرها قالببندی میشود. طول لوله به اضافهی دو مخروط ناقص باید به اندازهی فاصلهی داخلی قالب باشد. در بعضی مواقع بنابر طرح نقشه، دو صفحهی قالب مسطح توسط قالب کنج ساده با زاویهی ۹۰ درجه یا کنجهای داخلی پخدار 45 درجه به یکدیگر وصل میشوند. در بعضی مواقع، دو صفحهی قالب مسطح توسط قالب کنج ساده با زاویهی ۹۰ درجه یا کنجهای خارجی پخدار 45 درجه به یکدیگر وصل میشوند.

بیش تر از این نیز نیاز نیست و اسراف تلقی می شود. به طور مثال دوام و مقاومت آن ها را کاهش دهد که به هیچ وجه پذیرفته نیست. در جهت کاهش مدت زمان اجرای اسکلت بتنی با سیستم قالب تونلی. شیوه اجرای قالبهای ماندگار عمودی به عنوان زیر مجموعهای از سیستم قالب ماندگارICF محسوب میشود. قالب های لبه خم با اینکه سبک و مقاوم هست ، برای اجرای دیوارهایی که نیاز به اجرای اکسپوز دارند مناسب نیست. به دلیل شبکه های حفره ای ایجاد شده در سقف وافل امکان عبور تاسیسات را فراهم می شود که باعث کاهش ضخامت کفسازی و افزایش ارتفاع مفید طبقه خواهد بود همچنین الزامی به قرار گیری فضای بهداشتی و تر در طبقات بر روی یکدیگر نیست.

دقت داشته باشید که وجود هرگونه آلودگی داخل قالبها، میتواند به بتن شما آسیب برساند و آن را خراب کند. تنها ایراد این قالب مرتبط با فصول گرم است که باعث می شود رنگ بتن و رنگ قالب به علت گرما تغییر کند و حتی قالب در معرض گرما شکل بگیرد. روش نصب و استفاده از انکر بولت به این شکل است که پس از گذشتن از لوله و مخروطها و سوراخهای بدنههای قالب که به این منظور پیشبینی شده از پشتبندها عبور کرده و به وسیلهی واشرهای کاس یا واشر دو لوله (بنابر مورد مصرف) با پیچ خروسکی محکم میشود.

اتصال دو قطعه ی قائم داربست مدولار به هم توسط پین و خار نگه دار را می توانید در زیر مشاهده نمایید. تصویر اجرای جزئیات اتصال میان بولت را برپشتبندهای قوی فلزی مشاهده مینمایید. از دیگر مزایای آن اجرای این دسته از سقفها در حداقل زمان است. عدم تنظیم تعادل افقی بتنریزی که منجر به پرشدن یک قسمت از قالب و خالی ماندن قسمت دیگر میشود. عدم حضور کارگران ماهر. قالبها بايد طوري طراحي واجرا شوند تا به آساني و با سرعت بالا ، بازوبسته شوند تا دراتلاف وقت کارگران صرفه جویی شود. برای اجرا بسته به ارتفاع بتن در قالب و نیز نیروهای وارده یک دیوار 11 یا 22 سانتیمتری احداث میشود. همچنین پس از بتنریزی نیز باید سطوح خارجی قالب فلزی از تابش مستقیم نور خورشید محافظت شود. پس از محاسبه ارتفاع قالببندی، باید سطح مقطع آن را نیز محاسبه کنید. البته لازم به ذکر است که با توجه به همین محاسبات، پیمانکاران میتوانند به راحتی نوع قالببندی را نیز انتخاب کنند. در صورتی که جنس خاک زمین از نوع دج یا سنگ باشد، می توان زمین را به صورت دقیق مانند پنیر برید. این نوع قالب برای شالودهها و دیوارهای حائل مجاور خاک مورد استفاده قرار میگیرد.

تصویر نبشی پانچ شده (گوشه) و اتصال دو بدنهی قالب عمود برهم را به وسیلهی نبشی پانچ شده در دو دید (داخل و خارج قالب) مشاهده میکنید. بعضی از قالبهای فلزی در دو وجه عمود برهم پیم و در دو وجه دیگر سوراخ دارند که توسعه قالبها بدون استفاده از اتصالات خاصی امکانپذیر است و سرعت عمل زیادی دارند. جنس فنر کار شده، قطر پوکر، جنس پوشش فلزی پوکر، طول شیلنگ ویبراتور، طراحی فلنچ اتصال، نوع پوشش پلاستیکی و دیگر بخشهای جانبی از طراحی این دستگاه ارتعاشی اهمیت زیادی دارند. در مواقعی که هیج ترکیبی از قالبهای مدولار نتواند قالب بندی مورد نظر را پوشش دهد از ترکیبی استفاده میشود که فاصله باقی مانده را به حداقل برساند. برای کفراژ بندی و همچنین در مورد سقف های بتنی که وزن سبکی دارند می توان از این جک سقفی استفاده کرد. همچنین باید دقت داشته باشید که اگر ارتفاع ستون شما بیش از ۱۰ متر باشد، به ازای هر متر باید ۳% به بهای ردیفهای مربوط به آن اضافه کنید. • انواع مصالحی که ممکن است به کاربرده شوند، نظیر قالب های فلزی و یا چوبی باید موردتوجه و بررسی قرار گیرند و هرکدام که برحسب مورد مناسب تر تشخیص داده شد انتخاب شود.

این محصول با توان ایجاد ارتعاش فراگیر اما نهچندان قدرتمند مناسب فعالیت در ویبره زنی قالب ستونها و شرکت قالب بتن دیوارهای بتنی میباشد. این سیستم پیش ساخته که به دلیل مطالعات و تحقیقات انجام شده در کشور در بیشتر کشورهای دنیا به خوبی شناخته شده و مزایای قابل توجهی در ساخت و ساز ایجاد نموده است، در کشور ما سیستمی بسیار جدید و ناشناخته محسوب می گردد. بتن مقاومت و استحکام فوق العاده بالایی در برابر فشار دارد که همین ویژگی باعث شده جزو مهم ترین مواد برای استفاده در ساخت و ساز بنا ها و ساختمان ها محسوب شود. در ساخت سازهها، از قالببندی برای شکل دادن و افزایش مقاومت بتن استفاده میکنند. برای ساخت دیوارهای بتنی، سدهای بتنی، پوشش بتنی کانالها و تونلها و نیز ساخت اجزای پیشساخته با استفاده از قطعات نیمرخهای استاندارد و نیز ورقها و برش، شکل دادن و جوشکاری آنها قالب را تهیه و کار را به انجام میرسانند.

نکته: قالبهای پلاستیکی قابل تجزیه با ارتفاع ۸۰ تا ۱۲۰cm مخصوص فونداسیون وجود دارند که بسیار اندک مورد استفاده قرار میگیرند. ستون بتنی تحت بار خارج از محور: در این ستون، محور اعمال نیروی فشاری بر روی مرکز جرم سطح مقطع قرار نمیگیرد. در این بین، میله استوانه ای جهت تحمل بار های عمودی و افقی، یک ساختار مناسب به حساب می آیند. این اجزا البته به صورت ثابت در تمام قالبهای فلزی وجود دارند و میتوانند ساختار پیچیده و متفاوتی داشته باشند. برای استفاده از این قالبها باید هزینه اولیه نسبتاً زیادی را برای درست کردن قالب فولادی لازم متقبل شد ولی هزینه خود مصالح فایبرگلاس که شکل قالب را به خود میگیرند نسبتاً کم بوده و در صورت ساخت تعداد زیادی صفحه فایبرگلاس هزینه سرشکن میگردد. یکی از مواردی که طراحان همواره در ظراحی قالب های یک پلان به آن اهمیت خاصی می دهند، تقارن قالب پس از اجرای یک نیم ست میباشد چرا که قالب ها در اجرای نیم ست دوم نیز باید کاملاً با قسمت قرینه پلان حتما منطبق شوند و مرکز بلت ها باید در طراحی دوباره بازبینی شوند.

برای پوشش این فاصله از قالب پرکنندهای به نام (فیلر) استفاده میشود. نام شرکت: نام و نام خانوادگی: تلفن ثابت: تلفن همراه: پست الکترونیک: عنوان:. استفاده کرد.از تجهیزات دیگر می توان از گیرها و نبشی های پانچ شده یا سوراخ دار،انواع قالب واسطه کنج داخلی و خارجی،کلاهک ها،قیدها و دستک تیر نام برد. نام دیگر یونولیت فیبر سفید است . قابلیت استفاده چندین باره از آن ها وجود دارد در حالی که دو نوع قالب بندی دیگر این امکان را به تعداد محدود دارند. این مصالح برای تمام کارهای قالب بندی از درست کردن قاب قالب تا جدار آن و پایههای اطمینان مورد استفاده قرار میگیرد. بهطور مثال تعداد دفعات بتن ریزی، نوع مصالح و شرایط محیطی و ابعاد تونلها و مهمتر از همه اکیپهای اجرایی آن که نقش تعیین کنندهای در این مدت زمان دارند. در این مقاله به مقایسه این سه قالب بندی بتن می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بررسی می نماییم. معمولاً مدول پایه قالب بندی در ایران 10 سانتیمتر است بنابراین قالبها با این ابعاد بدون هیج سفارشی یافت میشوند. با قالبهای فایبرگلاس میتوان به شکلهای زیبایی برای نمای بتنی دست یافت.

اصلی ترین هدف LSF، کاهش وزن ساختمان است. در این پی ها معمولا از پشت بند اصلی استفاده نمی گردد. به طور کلی می توان گفت ستون بخش مهمی از یک سازه به شمار می آید و از این رو دقت در اجرای آن مخصوصا در زمان بروز زلزله بسیار حائز اهمیت می باشد .قالب های ستون از دو جزء اساسی و اصلی تشکیل شده اند . این گیره، لوله و دو پانل قالب فلزی بتن مجاور هم را به طور همزمان و محکم نگه می دارد و باعث می شود که در اثر حمل و نقل قالب های فلزی بتن به صورت یکپارچه، این قطعات از هم جدا نشوند. پشت بندها در هنگام وا داشتن ستون مقابل قرار گرفته و توسط میلگردهایی با دو انتهای رزوه شده به صورت دو به دو به یکدیگر متصل می شوند و تشکیل یوغ می دهند. تناسب عناصر سازنده نیز ملزم به داشتن اطلاعات کافی فرد می باشد که به آن طرح مخلوط بتن گویند. چراکه در عین داشتن دوام بالا، سبکتر و قابل حملتر هستند. باید بگوییم این قالب ها پس از این که بتن را در خود گرفتند دیگر قابل جداسازی از بتن نیستند.

قالب بتن یک سازه فولادی یا چوبی یا حتی پلاستیکی است که به منظور قرار گیری در اطراف آرماتور میلگرد طراحی شده است و وظیفه آن شکل دهی بتن و جلوگیری از جدا شدن آن از سازه میلگرد است. در صورتی که به دلایل مختلف روانی بتن و شکل پذیری آن از دست برود، کار کردن با بتن سخت و حتی غیر ممکن می شود. حال نوبت به معرفی قالب فلزی میرسد که یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در ساختمان سازی است و برای ساخت بتن از آن استفاده میشود. به عبارتی دیگر در صورتی که قالببندی مازاد بر اندازههای مورد نیاز انجام شود، در مترهها نباید آن را پیش بینی کرد که البته این موضوع بیشتر در قالببندی فونداسیونها دیده میشود. در مقابل، قالب تمام فلزی هنگامی استفاده می شود که شکل قالب پایه به شکلی خاص بوده و و قالب در این حالت به صرت پیش ساخته است. البته بایستی خاطرنشان کنیم که معمولا در پی ها، تخته ها افق بوده و پشت بندهای فرعی به شکل قائم قرار گرفته اند. معمولا اتصالات این قالب ها جوش بوده و به نسبت کم تر از پیج اشتفاده می شود. کار فیلر به گونهای است که در یک طرف حالت کشویی و روی صفحه قالب قابلیت حرکت دارد و میتواند از فاصله نیم سانتیمتری تا 10 سانتیمتری را پوشش دهد.

برای تولید قالب فلزی معمولا از ورق کارخانه فولاد مبارکه استفاده می شود که کیفیت این ورق نسبت به ورق کارخانه های دیگر خیلی بهتر و مناسب برای تولید و ساخت قالب بتن است. بهتر است سطح این قالب حتیالامکان صاف باشد. پوشاندن سطح قالب با آهن سفید باعث میشود که سطح بتن به دلیل ماندن ذرات ریز آب بین بتن و قالب مکدار شود. یکی دیگر از مواردی که باید در این محاسبات مورد بررسی قرار بگیرد، انتخاب پشتبندیهای مناسب، تعداد و محل قرارگیری آنها میباشد که کاملا بستگی به مساحت قالبها دارد. بتن باید چندان سخت شده باشد که وقتی قالبها با دقت معقولی باز میشوند هیچگونه آسیبی به سطوح وارد نیاید. از آنجایی که وجود قالب میتواند به عملآوری ستون کمک کند، باز کردن آن پس از 6 تا 14 روز (حداقل زمان عملآوری پیشنهادی در مبحث نهم مقررات ملی ساختمان) گزینه مناسبی است. در هنگام اجرای قالببندیهای فلزی میتوان از انواع اتصالات خاص بهره برد؛ از این رو نه تنها سرعت باز و بسته کردن آنها افزایش پیدا میکند، بلکه شاهد سهولت بیشتری نیز در حین انجام کار خواهید بود. البته نوع چینش آجر نیز مهم است. برای جلوگیری از کرموشدگی بتن و مکیده شدن آب آن توسط آجر قبل از بتنریزی، آجرها آبپاشی میشوند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.