لتونی خودروهای توقیف شده از رانندگان مست را به ارتش اوکراین اهدا می کند

در ایالات متحده، خودروها به طور منظم برای هر چیزی، از ارتکاب جرم گرفته تا پارک در نقطه اشتباه، توقیف می شوند. اغلب اوقات، این خودروها قبل از اینکه مورد ادعا یا حراج قرار گیرند، در یک محوطه انبار می‌نشینند. این روند احتمالاً در کشورهای دیگر نیز مشابه است. با این حال، لتونی رویکرد جدیدی را ارائه کرده است. ،ت به جای فروختن خودروهای توقیف شده، آنها را به خدمت جنگی و فرستادن آنها به ارتش اوکراین تحت فشار قرار می دهد.

در لتونی، رانندگان مست می توانند خودروهای خود را با سطح مسمومیت بیش از 1.5 در هر میلی گرم در دسی لیتر، معادل سطح الکل خون 0.15 درصد توقیف کنند. ابتدا این خودروها توسط سازمان درآمد ،تی به حراج گذاشته شد. با این حال، پیشنهاد جدید آنها را به صورت رایگان در اختیار اوکراین قرار می دهد.

کمک های خیریه یکی از راه هایی است که خودروها و خودروسازان به تلاش های امدادی اوکراین کمک می کنند. سازندگ، مانند فراری، پورشه و نیسان هر کدام بیش از یک میلیون یورو کمک کرده‌اند، در حالی که سایرین از جمله تیم پدرچینی WSBK، به حمل و نقل کالا برای تلاش کمک کرده اند. در همین حال، شرکت هایی مانند فورد، هوندا، تویوتا و لامبورگینی فعالیت خود را در روسیه تا پایان جنگ متوقف کرده اند.


منبع: https://www.motor1.com/news/653201/latvia-to-donate-cars-to-ukraine/این برنامه که اخیراً توسط ،ت ائتلافی جدید لتونی تصویب شده است، از خودروهایی استفاده می کند که به دلیل دستگیری رانندگان مست توقیف شده اند. این طرح توسط نخست وزیر لتونی کریسی،س کارین پیشنهاد شد و توسط و، دارایی که در حال حاضر برنامه را برای اجرا آماده می کند، حمایت شد.

این ایده از یک جنبش اجتماعی لتونی به نام توییتر konvojs/NGO Agendum سرچشمه گرفته است که تاکنون بیش از 1000 خودرو را به ارتش اوکراین تحویل داده است. سخنگوی و، دارایی گفت: «اکنون شاهد کمبود خودرو هستند تا با همین سرعت به کار خیر خود ادامه دهند. بنابراین، ما معتقدیم که خودروهای توقیف شده از رانندگان مست در لتونی مکمل این ابتکار بزرگ است.

در طول سال گذشته، تعدادی از خیریه ها پول، تج،ات یا وسایل نقلیه را به تلاش های جنگ اوکراین اهدا کرده اند. کامیون های مزرعه ای، وسایل نقلیه تجاری، و تقریباً هر چیزی که کار می کند به کشور فرستاده شده و برای استفاده نظامی بهسازی شده است. در شهرهایی مانند Lviv، داوطلبان قبل از فرستادن وسایل نقلیه به نبرد، صفحات فولادی و دیگر لوازم تقویتی را به آنها جوش می دهند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.