لپ تاپ گیمینگ

مهم ترین معیار لپ تاپ مناسب تدوین چیست؟ این لپ تاپ نیز همانند Acer Nitro 5 از چندین مدل تشکیل شده است؛ سری FX516 دارای کانفینگ های بالا رده ای است که برای تدوین و کار با نرم افزار های Adobe بسیار بهینه شده اند. حتما نظرات خودتون رو برای ما کامنت کنید؛ اگر سوالی داشتید با کمال میل پاسخگوی شما مهربانان هستیم. اگر بین خرید لپ تاپ برای تدوین یا خرید PC برای ادیت فیلم گیر کرده اید میتوانید ضمن مراجعه به مقاله برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC به جدول زیر نیز نگاهی بیا اندازید. علاوه بر صفحه نمایش دوم، ایسوس یک بسته بسیار چشمگیر را در اینجا جمع آوری کرده است – یک پردازنده هشت هسته ای Core i9-10980HK اینتل، یک کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 Super Max-Q – و شما نباید هیچ مشکلی در هنگام بازی داشته باشید. بخاطر همین مسترنکست اومده علاوه بر بهترین لپ تاپ های گیمینگ، مطلب « بهترین لپ تاپ های برای کارهای گرافیکی» و «بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی» رو هم تهیه کرده و در اختیار شما گذاشته است. برخی از بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 25 میلیون دارای کانفیگ قدرتمند به همراه پردازنده 6 هسته ای و 12 رشته ای به علاوه حافظه 12 گیگابایتی و پردازنده GTX 1660 NVIDIA برای اجرای بهتر بازی ها و گیمینگ می باشند.

در دل این لپ تاپ مجهز به کیبورد RGB، گرافیک قدرتمند RTX 2070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 جا گرفته است. افزایش رم تا 16 گیگابایت هم یک امر ضروری برای اجرای نرم افزار ها و بازی های امروزی است! به طور کلی این لپ تاپ نسبت به قیمتی که دارد امکانات بسیار خوبی را برای تدوین و ادیت فیلم به شما میدهد. نرم افزار های افترافکت و پریمیر از شرکت Adobe بسیار معروف هستند و برای Edit و تدوین فیلم بسیار مورد استفاده قرار میگیرند، نرم افزار کمتاسیا نیز در حین سادگی بسیار قدرتمند میباشد و بسیاری از فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام میبینید به وسیله این نرم افزار ویرایش میشوند و منتشر میشوند.

یک لپ تاپ مناسب تدوین باید چه برنامه هایی را اجرا کند؟ در لپ تاپهای گیمینگ ارزان حافظه رم حداقل 4 گیگابایت بوده که برای انجام کارهای گرافیکی و بازیهای متوسط مناسب است. لپ تاپ لنوو ایدیاپد گیمینگ 3 با پردازندهی اینتل Core i5-10300H و گرافیک انویدیا GTX 1650Ti قدرت کافی را برای اجرای بازیها با تنظیمات حداقلی و انجام برخی از کارهای گرافیکی نیمهسنگین خواهد داشت؛ همچنین ۱۶ گیگابایت رم DDR4 بههمراه یک ترابایت حافظهی HDD، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ مات FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه تایپ C از دیگر امکانات این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستند. همچنین در چنین لپ تاپهایی میتوان ویژگیهای منحصر به فردی مانند نور پس زمینه RGB، سیستم خنک کننده حرفهای و دیگر ویژگیهای مشابه را دید.

این نسخه ای FX506 دارای 16GB رم به همراه 1TB حافظه پر سرعت SSD از نوع NVME است. خرید هارد دیسک اکسترنال: با خرید یک هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی میتوانید ویدئو های خود را همه جا همراه داشته باشید و آنها را آرشیو کنید منتها حتما سعی کنید هارد دیسکی بخرید که ضد ضربه و ضد شوک باشد. شما باید مناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید برای خرید این لپ تاپ ها تصمیم گیری کنید. آقا بلاخره نگفتید که لپ تاپ مناسب ادیت فیلم چی بخریم؟ در نهایت باید بدانید که این لپ تاپ یک ترابایت حافظه SSD دارد که قطعا مزیت بزرگی برای ذخیره اطلاعات خواهد بود. برای اینکه مشخص شود کدام یک برای یک کاربر گیمینگ مناسب تر است نیاز است به برخی نکات توجه شود. همچنین پیشنهادهایی را در موردِ انتخاب تراشهی گرافیکی و ترکیب آن با پردازندههای مناسب بر اساس تجربیات کسب شده از بررسیهای قبلی ارائه کردیم که احتمالا کار گیمرها را برای انتخاب مدلهای مطلوب در ماههای آتی آسانتر خواهد کرد.همچنین در مورد واحدهای گرافیکیِ مدرن در لپتاپهای امروزی هم عنوان شد که راندمان تراشههای جدید به همردههای دسکتاپیِ آنها بیش از گذشته نزدیک شده و در بسیاری موارد بنچمارکهای اجرا شده بر روی کارتهای گرافیکی پیسی را میتوان به عنوانِ معیارِ خوبی از راندمانِ تراشههای همردهی موبایلی در دستگاههای قابل حمل قلمداد کرد.

اینها اسم دو سری از لپ تاپ های ایسوس و لنوو هستند. این لپ تاپ تمام نیاز های شما را بر آورده می کند، ردیابی پرتو، عملکرد چند وظیفه ای عالی، نمایش با روشنایی عالی که باعث می شود دشمنانتان در برخورد های نزدیک احساس نا کافی کنند. دو شرکت انویدیا (NVidia) و ای ام دی(AMD) هستند که وظیفه تولید این چیپهای گرافیکی را برعهده دارند. این پیشرانه از جدیدترین پردازنده چهار هستهای Intel Core i5-1035G1 بهره میبرد و دارای 8 گیگابایت رم برای پشتیبانی از همه عملیات چند وظیفه شما است. سری ایسوس GU603HM قدرتمندترین پردازنده موجود در بین لپ تاپ های بازار را دارد ( Intel Core-i9 11900H ) این سیستم همچنین به پردازنده گرافیکی قدرتمند RTX 3060 با میزان حافظه 6 گیگابایت ، 16 گیگابایت رم DDR4 ، یک ترابایت حافظه SSD و همچنین صفحه نمایش QHD مجهز شده است. پس از آن، با توجه به استفاده شما از این لپتاپ، تعیین کنید که به چه میزان رم نیاز دارید. ضمناً در نظرداشته باشید که میزان شارژدهی این لپ تاپ حداکثر 3 ساعت و بسیار مناسب برای گیمینگ است.

افزایش حافظه داخلی با ارتقای SSD: این روش کمی هزینه بر است اما بسیار پر سرعت تر و موثر تر است. البته باید بگوییم که لپ تاپ درست است که در دسته ی گیمینگ قرار دارد اما برای کاربری مالتی و عمومی نیز مناسب است. این لپ تاپ جایگزین سری محبوب Y740 شده و با سختافزار قوی و وزن ایدهآل، مناسب امور گرافیکی سنگین، مهندسی با پردازش بالا و خصوصا بازی است. گرچه می توانید کلیپ های کوچک را با یک لپ تاپ ارزان قیمت اصلاح کنید ، اما آنها از پردازنده سریع ، گرافیک قوی یا صفحه نمایش با وضوح بالا برخوردار نیستند. لپ تاپ ROG Strix G513QM دارای پردازندهی 8 هستهای Ryzen 9 5900HX AMD با فرکانس بوست 4.60 گیگاهرتز و حافظه کش 16 مگابایت و کارت گرافیک GeForce RTX 3060 انویدیا با 6 گیگابایت حافظه ویدیویی است. پردازندهی Ryzen 7 5800H از AMD از بهترینهاست که در این لپ تاپ امکان محاسبات، رندر و پردازش سنگین را فراهم میکند.

در این محدوده قیمت لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Lenovo Legion 5 Pro – AC نیز محصول مطلوب و کارآمدی است. مشاهده سایر مشخصات، قیمت و خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل legion 5 15IMH05H اگه میخوای بدونی با ارزش ترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 کدوما هستند، حتما به مطلب « بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت 2021 » سر بزن. لپ تاپ ها بر اساس کاربریشون اگه تقسیم بندی کنیم کار انتخاب و خرید راحت تر میشه. برای کار با زیبراش که cpu بیس هست و بلندر و بقیه نرم افزار ها که gpu بیس هستن شما چی پیشنهاد میکنید من خودم نظرم روی scar 15 5900 hx – 3080 16 gb هست . عده زیادی این لپ تاپ را با PC مقایسه میکنند و شاید بتوانیم بگوییم این لپ تاپ بهترین لپ تاپ برای تدوین و ادیت فیلم است. چگونه بهترین لپ تاپ های تدوین ویدیو را برای خود انتخاب کنیم؟ این لپ تاپ یک انتخاب فوق العاده برای تدوین و ادیت فیلم است! لیست لپ تاپ های مناسب تدوین محدود به 3-4 برند نیست و مدل لجیون 5 از کمپانی لنوو یکی از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین ویدئو است. شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب به تدوین باید بدانید که لازم است هزینه کنید، ارزان ترین مدل لپ تاپ موجود در این لیست از پردازنده Core i5 و کارت گرافیک مجزا بهره میبرد.

به این فکر کنید که اگر هزینه بالایی برای خرید لپ تاپ مناسب تدوین نکنید باید دیگر چه هزینه هایی بکنید؟ جدا از سری TUF FX ایسوس سری Zephyrus نیز یکی از سری هایی است که بسیار ارزش خرید بالایی دارد. البته به خاطر داشته باشید که برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون لازم نیست حتماً رم خیلی بالایی را مد نظر داشته باشید. این حافظه ذخیرهسازی از نوع SSD بوده و بالاترین سرعت را در اجرا برای بازیهای شما فراهم میکند. پردازنده یا همان CPU، تعیینکننده سرعت دستگاه است و لپ تاپ مهندسی برق یا صنایع یا لپ تاپ مخصوص مهندسی کامپیوتر باید پردازندهای قوی با حافظه رم بالا داشته باشد.

از لپ تاپ های تا 25 میلیون تومان می توان برای کارهای دانشجویی، نوشتن مقاله و تحقیق، تماشای فیلم و شنیدن موسیقی، کار با نرم افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت و حتی کارهای گرافیکی متوسط و بازی های کامپیوتری در حد متوسط و ادیت فیلم و فتوشاپ و طراحی های مهندسی استفاده کرد. از مشخصه های لپ تاپ های گیمینگ می توان به پردازنده و کارت گرافیک فوق العاده قوی اشاره کرد. و تمام گیمر ها این را می دانند که برای یک “پی سی گیم” خوب بیشترین چیزی که اهمیت دارد کارت گرافیک است. در بین لپ تاپ های معرفی شده در بالا لپ تاپ های ایسوس بیشترین سهم را داشتند.

در کنار پردازنده قدرتمند، خریداران میتوانند از امکانات بسیار خوبی مانند 8 گیگابایت حافظه رم DDR4، نمایشگر باکیفیت فول اچ دی و پورت USB 3.0 برای انتقال سریعتر اطلاعات بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون برخوردار شوند. مورد جالبتر، وجود نور پسزمینه در لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion 5 در کنار نمایشگر باکیفیت فول اچ دی است. فرضا کانفیگ میانرده این سری از کارت گرافیک 3060 به همراه i7 11375H عرضه شده است. بعد از درخشش سری Nitro 5 ایسر به فکر عرضه لپ تاپ پرچمدار قدرتمند افتاد و سری Predator Helios را به بازار عرضه کرد. بهترین لپ تاپ گیمینگ ایسر فقط به سری Predator محدود نمیشود و هیولایی به نام Nitro هم برای عرض اندام در بازه قیمتی ۶۰ میلیون تومان حسابی خودنمایی میکند. اما برای اینکه متوجه بشیم یک برنامه یا بازی حداقل سخت افزاری که نیاز داره چی هست کافیه اسم اون بازی رو در کنار عبارت System requirement سرچ کنید. اگر شما بودجه مالی برای خرید لپ تاپ را ندارید میتوانید برای بازی و کارهای گرافیکی سبک از لپ تاپ گیمینگ ارزان با سیپییوهای نسل دهم i5 استفاده کنید اما برای انجام بازی و کارهای گرافیکی سنگین حتما باید از CPUهای بالارده استفاده شود تا سیستم پاسخگو نیاز شما باشد. لپتاپهای مخصوص بازی به دلیل بهرهمندی از CPU و GPU توانمند، برای اموری مانند کاربریهای سنگین ویرایش ویدئو و انجام محاسبات مهندسی هم گزینهی مناسبی به شمار میروند؛ اما ایدئال نیستند و اگر بازی بخشی از کاربریتان به شمار نمیرود، گزینههای بهتری با توان پردازشی بالا وجود دارد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.