مزدا با سرمایه‌گذاری 10.6 میلیارد دلاری در خودروهای برقی، تا سال 2040 می‌خواهد هیچ تلفات جانی در خودروها نداشته باشد.


منبع: https://www.motor1.com/news/623099/mazda-investing-10b-evs-zero-،alities-2040/

آ،ا ماروموتو، رئیس و مدیر عامل مزدا، روز سه‌شنبه به طور مفصل در مورد آینده این شرکت صحبت کرد و به تغییر به سمت الکتریکی‌سازی اذعان کرد. این چیزی است که همه خودروسازان بزرگ با آن روبرو هستند و بدون سرمایه گذاری قابل توجه در فناوری های جدید این اتفاق نمی افتد.

علاوه بر این، مزدا رویکرد بلندپروازانه تری برای سیستم های کمک راننده و ایمنی در پیش گرفته است. این شرکت بر روی توسعه فناوری رانندگی پیشرفته بر اساس تحقیقات انس، کار خواهد کرد و وسایل نقلیه خود را برای سرنشینان و همچنین اطرافیان ایمن تر می کند.

ماروموتو در این ارائه گفت: “ما قصد داریم تا سال 2040 هیچ مزدای جدیدی باعث تصادف مرگبار نشود که با فناوری های خودرویی قابل اجتناب باشد.”

ماروموتو همچنین در مورد گسترش “ماهیت برند” مزدا با ایجاد وسایل نقلیه ای که رانندگی لذت بخش است صحبت کرد. نمی توان انکار کرد که MX-5 میاتا یکی از بهترین خودروهای اسپرت ،صری در 30 سال گذشته است و در پایان ارائه، ماروموتو ویدیویی را معرفی کرد که مفهومی از آنچه می تواند یک نسخه الکتریکی آینده باشد را نشان می دهد. با این حال، با توجه به ج، زم، خودروهای برقی مزدا در پایان دهه، احتمالاً حداقل چند سال دیگر طول خواهد کشید تا دقیقا بد،م چه چیزی برای MX-5 در نظر گرفته شده است.

طبق گفته های مزدا، بر،ب قیمت 10.6 میلیارد دلاری است اخبار خودرو. این تحقیق و تولید و همچنین مشارکت با شرکت‌ها در زمینه توسعه باتری، نیمه هادی‌ها، واحدهای محرک الکتریکی و موارد دیگر را پوشش می‌دهد. با این حال، این یک انقلاب یک شبه نخواهد بود. مزدا که در یک طرح سه مرحله ای ارائه شده توسط ماروموتو مشخص شده است، در ابتدا روی توسعه فناوری و در عین حال ساده ، زنجیره تامین و کاهش هزینه ها در صورت ،وم کار خواهد کرد. قدرت احتراق داخلی تا فاز یک در هسته مزدا باقی خواهد ماند و دو، با یک تغییر در مقیاس بزرگ به برقی سازی که از سال 2028 با فاز سه آغاز می شود.

مزدا در حوزه برقی سازی از ا،ر خودروسازان دیگر عقب افتاده است. در حال حاضر، تنها مزدای تمام الکتریکی موجود در ایالات متحده، MX-30 است و فقط در کالیفرنیا برای فروش عرضه می شود. CX-60 اوایل امسال به ،وان اولین پلاگین هیب، این شرکت معرفی شد، اما در بازار ایالات متحده عرضه نمی شود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.