مزدا CX-5 جدید برنامه ریزی شده، می تواند در سال 2025 با پیشرانه هیبریدی عرضه شود



CX-5 با فروش 365135 دستگاهی در سال گذشته محبوب ترین خودروی مزدا است. حتی با این حجم، شایعه شده بود که به لطف عرضه چندین مدل جدیدتر، در زمان قرضی زندگی می کند. اما اکنون به نظر می رسد که CX-5 در قالب یک نسل جدید و سوم مهلت خواهد گرفت.

مطابق با راندنتاریخ عرضه رسمی هنوز نهایی نشده است، اما مزدا تایید کرد که نسخه جدیدی از CX-5 به همراه CX-50 و شاسی بلندهای بزرگتر CX-90 در نمایشگاه ها عرضه خواهد شد. CX-5 جدید احتمالاً از پیکربندی مشابه مدل امروزی استفاده خواهد کرد، از جمله موتور چهار سیلندر، چرخ‌های جلو محرک و اختیاری تمام چرخ محرک.

همچنین به احتمال زیاد مزدا CX-5 جدید از یک پیشرانه هیب، شبیه به تویوتا RAV4 یا کرولا کراس بهره خواهد برد. تویوتا پنج درصد از سهام مزدا را در اختیار دارد و این دو شرکت بر روی چندین خودرو از جمله مزدا 3 هیب، فقط در بازار ژاپن با یکدیگر همکاری کرده اند. در ایالات متحده، تویوتا کرولا کراس و مزدا CX-50 در کارخانه تولید تویوتا مزدا در هانتسویل، آلاباما مونتاژ می شوند.

پیش از این، مزدا اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2025 سه خودروی الکتریکی، پنج خودروی هیب، پلاگین و پنج خودروی هیب، معمولی تولید کند. همچنین شایعاتی در مورد چندین هیبرید با موتور چرخشی وجود دارد. مزدا اشاره کرده است که ممکن است یک موتور دوار هیب، نسخه CX-30 را در ایالات متحده ارائه کند و پتنت هایی را برای یک خودروی اسپورت با استفاده از PHEV چرخشی به ثبت رسانده است.

بر خلاف خودروهای با موتور دوار گذشته، موتور احتراق داخلی به چرخ‌های CX-30 نیرو نمی‌دهد. در عوض، برای شارژ مجدد یک باتری 17.8 کیلووات ساعتی، برق تولید می‌کند که تنها برد الکتریکی تا 53 مایل را فراهم می‌کند. جف گایتون، مدیر عامل مزدا در آمریکای شمالی، گفت که این خودروساز بازگشت روتاری به بازار ایالات متحده را رد نکرده است، اما در حال حاضر عرضه CX-30 در اروپا و ژاپن را در اولویت قرار داده است.

در عوض، بازار ایالات متحده CX-90 را دریافت می کند، یک شاسی بلند سه ردیفه، یک وسیله نقلیه بسیار محبوب در آمریکای شمالی. CX-70 که یک نسخه دو ردیفه از CX-90 است، اوا، امسال به این خودرو ملحق خواهد شد که مجموعه کاملی از SUV ها از جمله CX-5 را برای آینده قابل پیش بینی به مزدا می دهد.


منبع: https://www.motor1.com/news/669436/new-mazda-cx5-confirmed-for-2025/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.