مشکلات زنجیره تامین برای خودروسازان، نه فقط ریزتراشه ها، همچنان ادامه دارد

شرکت‌هایی که تسلیحات نظامی مانند موشک‌های جاولین و استینگر که در اوکراین استفاده می‌شوند، تولید می‌کنند، منتظر کمک مالی آمریکا هستند. هنگامی که این بودجه تامین شد، آنها برای تامین نیمه هادی ها و سایر قطعات الکترونیکی که به سختی پیدا می شوند به تقلا می افتند، به طور بالقوه زنجیره های تامین را دوباره به هم می ریزند، تولید را مختل می کنند و هزینه های تولید را افزایش می دهند.

جیسون می،، دانشیار لجستیک در دانشکده بازرگ، دانشگاه ایالتی میشیگان، می‌گوید: «برای بخش‌هایی که تقاضا هنوز قوی است، ما همچنان شاهد مشکلات کمبود مواد هستیم و حل این مشکلات به زمان بیشتری نیاز دارد.

عرضه نیمه هادی ها در ماه های اخیر به دلیل کاهش تقاضا برای رایانه های شخصی و سایر لوازم الکترونیکی خانگی بهبود یافته است. با این حال، مجموعه جدیدی از چالش ها به وجود آمده است که می تواند تاخیرهای جدید و هزینه های بالاتر را ایجاد کند. این مشکلات ناشی از کمبودهای مداوم به دلیل تقاضاهای رقابتی برای منابع مشابه از سایر صنایع است.

در عین حال، افزایش هزینه های ،ت منجر به افزایش تقاضا برای ماشین آلات صنعتی و تج،ات کشاورزی شده است و عرضه میکروچیپ ها را پایین نگه می دارد. به گفته جیم امپلبی، مدیر عامل کاترپیلار، این شرکت همچنان با خودروسازان برای عرضه محدود رقابت می کند. Umpleby گفت: “این وضعیت کمی بهتر شده است، اما هنوز آن چیزی نیست که قبل از همه گیری بود.”

این نیازهای منابع در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های ،ت برای برنامه های بازسازی زیرساخت ها و قابلیت های تولید و افزایش هزینه های نظامی برای حمایت از اوکراین در درگیری با روسیه است. این هزینه اضافی منجر به رشد در تولید خودرو، ماشین آلات، دفاع و ساخت و ساز غیر مس، می شود.

در همین حال، شرکت هایی مانند فورد و جنرال موتورز شاهد بهبود تدریجی زنجیره تامین خود بوده اند، اما همچنان انتظار اختلالات کوتاه مدت را دارند. هفته گذشته، جنرال موتورز کارخانه سیلائو، مکزیک خود را که شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا تولید می کند، بازگشایی کرد. پیش از این کارخانه تولید را برای بیش از یک هفته به دلیل عدم دسترسی به نیمه هادی متوقف کرده بود. جنرال موتورز این مشکل را در کوتاه مدت حل کرد اما به دنبال راه هایی برای بهبود در دسترس بودن بلندمدت ریزتراشه ها و مواد حیاتی است.


منبع: https://www.motor1.com/news/659759/supply-chain-problems-persist-for-automakers/

در حالی که مشکلات زنجیره تامین از سال گذشته کاهش یافته است، تولیدکنندگان خودرو همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر ریزتراشه‌ها، شرکت‌ها با کمبود همه چیز از مواد خام گرفته تا سایر قطعات الکترونیکی مواجه شده‌اند که منجر به تاخیر و توقف کارخانه‌ها شده است.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.