نرخ پذیرش EV بر اساس ایالت، کشور در ایالات متحده و اروپا متفاوت است


در دنیایی که با عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی مواجه شده است، توجه به رشد قوی خودروهای الکتریکی، حداقل در اقتصادهای بزرگ، قابل توجه است. خودروهای برقی باتری دار (BEV) به سرعت به ،وان یک جایگزین واقعی برای بنزین و دیزل در بازارهایی مانند اروپا، چین و ایالات متحده در حال ظهور هستند.

همگی نرخ رشد و پتانسیل بسیار خوبی را برای سال های آینده نشان می دهند. اما اگر به جزئیات بر اساس ایالت (در ایالات متحده) یا کشور (در اروپا) نگاه کنید، داستان می تواند دیدگاه های متفاوتی داشته باشد.

داده های جمع آوری شده توسط JATO نشان می دهد که تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی بسته به بازار با نرخ های متفاوتی “شارژ” می شود. فاصله چقدر است؟

اروپای دو سرعته

شماره موتور 1: نرخ پذیرش EV

همه ما می د،م که نروژ بهشت ​​وسایل نقلیه الکتریکی است که 77 درصد از کل ثبت نام ها در ماه سپتامبر را به خود اختصاص داده است. انگیزه ها، مزایا و راحتی ،ید برق این نتیجه را توضیح می دهد. در نروژ، ،ید یک ماشین برقی ارزان تر از یک ماشین بنزینی یا دیزلی است. کشورهای همسایه اسکاندیناوی عقب تر هستند، جایی که تقاضا نیز تا حدی به دلیل انگیزه ها و به طور کلی به دلیل قدرت ،ید جمعیت بالاتر از سایر کشورهای اروپایی است.

اروپای شمالی، همراه با دیگر اقتصادهای قوی در منطقه، همان چیزی است که من آن را اروپای شارژ سریع می نامم. این چهار کشور اسکاندیناوی، آلمان، اتریش و سوئیس هستند. فرانسه، بنلو،، بریت،ا، ایرلند و ایسلند. آنها با هم، کمی بیش از دو سوم از حجم فروش خودرو در اروپا را تشکیل می دهند.

شماره موتور 1: نرخ پذیرش EV

اروپای کم سرعت عموماً متشکل از اقتصادهایی است که درآمد سرانه کمتری دارند. این شامل تمام کشورهای مدیترانه ای به جز فرانسه، پرتغال، اروپای مرکزی تا لهستان و سه کشور بالتیک است.

در حالی که گروه اول از کشورها به سرعت در حال استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی هستند، دومی عقب مانده است. به ،وان مثال، در سه ماهه سوم سال 2022، سهم بازار خودروهای الکتریکی در کشورهای دارای شارژ سریع 15 درصد بود. در مقابل، این سهم در بازارهای کم شارژ به 3.8 درصد کاهش می یابد.

عوامل دیگری که این شکاف را توضیح می دهد، علاوه بر درآمد مصرف کننده، کمبود زیرساخت ها، انگیزه های پایین تر و قیمت بنزین است.

کشورهای ZEV در ایالات متحده پیش رو

شماره موتور 1: نرخ پذیرش EV

مانند اروپا، بسیاری از تفاوت های مشابه بین ایالات در ایالات متحده وجود دارد. کالیفرنیا به لطف مقررات سخت‌گیرانه، مشوق‌های جذاب و نقش شرکت‌های فناوری جدید، از جمله تسلا، پیشتاز رقابت‌های برق‌سازی بوده است.

برنامه Zero Emission Vehicle (ZEV) برای برآورده ، اه، بلندمدت کاهش آلایندگی کالیفرنیا با ا،ام خودروسازان به ارائه تعداد مشخصی از تمیزترین خودروهای موجود برای فروش طراحی شده است.

شماره موتور 1: نرخ پذیرش EV

از آگوست 2022، 14 ایالت هم برنامه ZEV کالیفرنیا و هم استانداردهای وسایل نقلیه کم انتشار (LEV) را پذیرفته اند: ک،ادو، کانکتیکات، مین، مریلند، ماساچوست، مینه سوتا، نیوجرسی، نوادا، نیومکزیکو، نیویورک، اورگان، رود آیلند. ، ورمونت، ویرجینیا و واشنگتن.

و حدس بزنید چه؟ پذیرش خودروهای الکتریکی در این ایالت ها به طور قابل توجهی بیشتر از بقیه کشور است. در سه ماهه دوم سال 2022 (آ،ین اطلاعات موجود)، شکاف سهم بازار بین کشورهای ZEV و غیر ZEV 8.7 درصد در مقابل 3.0 درصد بود. فروش خودروهای برقی در 15 ایالت ZEV 62 درصد از کل کشور را به خود اختصاص داده است. در مقابل، آنها 36 درصد از کل بازار خودروهای س، در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند.

نویسنده مقاله فیلیپه مونوز است JATO Dynamics کارشناس صنعت خودرو


منبع: https://www.motor1.com/news/619124/ev-adoption-rates-differ-us-europe/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.