نیسان می گوید خودروی برقی با باتری های حالت جامد در مسیر عرضه در سال 2028 است

دیوید ماس تکرار کرد که باتری های حالت جامد سرعت شارژ را سه برابر می کنند و به 400 کیلو وات می رسند. علاوه بر این، نیسان به دنبال دو برابر ، چگالی انرژی و کاهش هزینه های تولید در مقایسه با باتری های لیتیوم یون فعلی است. در این مرحله از توسعه، مهندسان ژاپنی با همکاری دانشمندان دانشگاه آ،فورد سلول های مربعی 10 سانتی متری ایجاد کرده اند. سلول های نهایی تقریباً به اندازه یک لپ تاپ خواهند بود.

نیسان اولین خودروسازی نخواهد بود که یک خودروی تولیدی با باتری های حالت جامد خواهد داشت زیرا تویوتا متعهد شده است تا سال 2025 همه را به بازار برساند. بی ام و یکی از چندین شرکتی است که روی این فناوری کار می کند و قول داده است که تولید آزمایشی خود را در اوا، سال جاری آغاز کند، با خودروی نمایشی که قرار است قبل از سال 2025 عرضه شود.


منبع: https://www.motor1.com/news/650636/2028-nissan-solid-state-battery-details/کانسپت نیسان Surf-Out

نیسان روی باتری‌های حالت جامد کار می‌کند، به این م،ی که تمام ،اصر مایع حذف خواهند شد. ماس گفت اتوموبیل در حال حاضر خودروساز در مورد حذف الکترولیت مایع برتری دارد. نگه داشتن آن تاثیر منفی بر انتقال انرژی و قدرت خواهد داشت. او در ادامه اشاره کرد که استفاده از این فناوری جدید، عرضه وانت‌های بزرگ الکتریکی و شاسی‌بلندها را امکان‌پذیرتر می‌کند.

9 ع، ها

Surf-Out که در اینجا مشخص شده است، در پایان سال 2021 رونمایی شد. با این حال، تا سال 2028 هنوز راه زیادی باقی مانده است، بنابراین بعید به نظر می رسد که این مفهوم یک پیش نمایش اولیه از یک دستگاه الکتریکی با باتری های حالت جامد باشد. این ممکن است به شایعه اخیر در مورد برنامه ریزی نیسان برای یک کامیون الکتریکی کوچک برای ایالات متحده مرتبط باشد یا نباشد.

در این بین، موتورهای احتراقی همچنان مرتبط هستند، اما ماس گفت که این موتورها برای مطابقت با مقررات یورو 7 که بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است، به روز نمی شوند. منطق پشت این تصمیم این است که قو،ن سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای باعث می شود که موتورهای ICE در اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی گران تر شوند در حالی که ،ن زده می شود خودروهای برقی مقرون به صرفه تر شوند. در نتیجه، برابری قیمت بین ICE ها و EVs به جای اینکه به چه زم، بستگی دارد. ماس گفت: “ما چندان دور از جایی نیستیم که آنها از نظر هزینه عبور کنند.”

در اوایل سال 2022، نیسان اعلام کرد که قصد دارد تولید سری باتری های حالت جامد را در سال 2028 آغاز کند. قبل از این اتفاق، یک کارخانه تولید آزمایشی تا سال 2025 راه اندازی می شود و کار مهندسی تا سال 2026 تکمیل می شود. در مصاحبه ای جدید با بریت،ایی ها مجله اتوموبیل، معاون تحقیق و توسعه این شرکت در اروپا در مورد سه مزیت اصلی صحبت کرد.

دنبال ، باتری‌های حالت جامد به این م،ی نیست که نیسان باتری‌های لیتیوم یونی را کنار گذاشته است زیرا موس معتقد است این دو برای مدتی با هم وجود خواهند داشت. نسل جدیدی از بسته‌های لیتیوم یونی در اواسط دهه آماده می‌شود، با باتری بدون کبالت که قرار است در سال 2028 عرضه شود. ،ن زده می‌شود که نسل دوم هزینه‌ها را تا 65 درصد در مقایسه با باتری‌های امروزی کاهش دهد.

ماس از مشخص ، این که کدام خودروی الکتریکی برای اولین بار از باتری‌های حالت جامد استفاده می‌کند خودداری کرد، اما قویاً پیشنهاد کرد که به مدل‌های فعلی مربوط نخواهد شد. او توضیح داد که یک معماری کاملاً جدید ضروری است و اشاره کرد که نیسان می‌تواند دو اندازه باتری قابل شارژ با سرعت ثابت و بدون بستگی به تغییرات دما ارائه دهد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.