هشت کشور از مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا برای انتشار گازهای گلخانه ای که در سال 2025 می آیند عقب نشینی می کنند

فول، واگن تقریباً دو ماه پیش استدلال مشابهی را علیه استانداردهای یورو 7 ارائه کرد. توماس شفر، مدیرعامل خودروهای مسافربری فول،‌واگن، به تغییر به سمت الکتریکی‌سازی اشاره کرد، زیرا ا،ریت قریب به اتفاق تولیدات جدید فول،‌واگن تا سال 2030 الکتریکی خواهند شد. این می تواند قیمت خودروهای کوچکی مانند VW Polo یا Skoda Fabia را تا حدی افزایش دهد که ،یداران نتوانند آن ها را ب،ند. به هر حال در تئوری.

همه اینها منجر به ممنوعیت کامل موتورهای احتراق داخلی برای اروپا در سال 2035 می شود که این موضوع نیز بدون بحث نیست. آلمان در راس مجموعه دیگری از کشورها – که بسیاری از آنها در این گروه جدید قرار دارند – مخالف این ممنوعیت بودند. این حرکت باعث شد تا اتحادیه اروپا عمیق‌تر به قلمرو سوخت‌های مصنوعی نگاه کند و احتمالاً به موتورهای احتراقی جدید اجازه می‌دهد تا پس از سال 2035 زندگی کنند.


منبع: https://www.motor1.com/news/668527/eight-countries-push-back-strict-eu-emission-regulations/

این اولین باری نیست که مخالفت با قو،ن آتی را می شنویم که قو،ن سختگیرانه را حتی سخت تر می کند. در ماه فوریه، کارلوس تاوارس، مدیر عامل Stellantis اعلام کرد که به نظر او قو،ن موتورهای احتراق داخلی “بی فایده” هستند و تأثیر منفی بر صنعت خواهند داشت، در حالی که هیچ تفاوتی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند. استدلال او همچنین بیان کرد که این امر برای خودروسازان پرهزینه خواهد بود و بودجه را از توسعه تولید آلایندگی صفر به سمت موتورهای جدیدی که فقط برای چند سال در دسترس خواهند بود، هدایت می کند. این منجر به قیمت های بالاتر برای وسایل نقلیه ICE می شود و بار اضافی را بر دوش ،یداران می گذارد.

مقررات آلایندگی یورو 7 قرار است در سال 2025 آغاز شود، اما مخالفت‌های فزاینده‌ای با مقررات سخت‌گیرانه وجود دارد که می‌تواند منجر به تأخیر یا تجدیدنظر در آنها شود. این بار گروه‌های لابی خاص یا خودروسازان نگر،‌هایی را مطرح نمی‌کنند، بلکه بخش قابل توجهی از کشورهای اتحادیه اروپا معتقدند این محدودیت‌ها غیرواقعی هستند.

در این مورد، بخش قابل توجهی ی،ی هشت کشور که تقریباً یک سوم از 27 عضو اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند. رویترز فرانسه، ایتالیا، روم،، بلغارستان، لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک سند مش،ی را امضا ،د که در آن با “هر گونه قو،ن جدید انتشار اگزوز” و همچنین ا،امات آزمایشی جدید برای خودروها و وانت ها مخالفت ،د. این نامه به سایر کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است و ممکن است فقط یک حرکت نمادین نباشد. مطابق با رویترز، این هشت کشور دارای قدرت رای کافی برای جلوگیری از این پیشنهاد خواهند بود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.