پورشه 911 داکار به دلیل مشکل علامت تجاری نتوانست از نام سافاری استفاده کند

هرچند این تغییر چندان ساده نبود. برگزارکنندگان رالی داکار این علامت تجاری را برای استفاده از این نام در خودروها دارند. پورشه مبلغی نامشخص برای حق استفاده از این اصطلاح در این مدل 911 پرداخت کرد.

پورشه 911 داکار 2023

وقتی برای اولین بار خودرویی را دیدیم که قرار بود پورشه 911 داکار آزمایش شود، فکر کردیم که نام سافاری را بر تن خواهد کرد. بر اساس گزارش جدید از ادموندز، این خودروساز واقعاً قصد داشت از این نام استفاده کند اما با تاتا موتورز در تضاد قرار گرفت.

برای بحث بیشتر در مورد 911 داکار، این ،مت از Rambling About Cars را ببینید:

911 داکار در نوامبر 2022 به ،وان یک نسخه سواری بالا از خودروی اسپورت محترم معرفی شد. این تغییرات شامل یک سیستم تعلیق 2.0 اینچی و یک سیستم بالابر با قابلیت بالا بردن خودرو 1.2 اینچ دیگر بود. همچنین پیرلی اسکورپیون مخصوص مدل را دریافت کرد. قدرت از یک موتور 3.0 لیتری تخت شش سیلندر دو توربو با قدرت 473 ، بخار (353 کیلووات) تامین می شد و تنها جعبه دنده موجود یک گیر،س هشت سرعته PDK بود. پورشه حالت های رانندگی آفرود و رالی جدید را اضافه کرد.

اگر 911 داکار موفق باشد، پورشه حکم نمی‌کند مدل‌های بیشتری با این نام بسازد.

29 ع، ها


منبع: https://www.motor1.com/news/633108/tata-motors-denied-porsches-request-to-use-safari-name-on-911-dakar/

در بازارهای مختلف در سراسر جهان، تاتا علامت تجاری اصطلاح “Safari” را برای استفاده در خودروها به دلیل کراس اووری که می فروشد. پورشه برای استفاده از این نام برای این 911 خاص باید با آن شرکت قراردادی منعقد کند.

توماس کریکلبرگ، مدیر برنامه 911 داکار، گفت: «ما با آنها صحبت کردیم ادموندز. “اما آنها به ما اجازه این کار را ندادند. این گزینه A بود. و سپس ما به داکار تغییر مکان دادیم.”

پورشه تنها 2500 نمونه از 911 داکار را در سراسر جهان تولید می کند. قیمت ها در ایالات متحده پس از شارژ مقصد از 223450 دلار شروع می شود و تحویل در بهار آغاز می شود. برای طرفداران موفقیت‌های گذشته این برند در ورزش موتوری، رنگ‌های رترو در دسترس هستند، از جمله طرح رنگ ک،یک مارتینی. نمای بیرونی الهام گرفته از Rothmans که بخشی از بسته طراحی Rallye با قیمت 28470 دلار است حدود 34 ساعت برای اعمال نیاز دارد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.