پیشگام انتقال دیجیتال: پروفسور هرمان گاوس.

بازگشت به ماشین ها نقاط عطف اولیه فناوری دیجیتال چیست؟ ،س پاسخ می دهد: «سیستم ترمز ضد قفل ABS اولین سیستم کمکی دیجیتالی در سال 1978 شد. در سال 1985، دیفرانسیل لغزش محدود خودکار ASD، کنترل ضد لغزش ASR و چهار چرخ متحرک 4MATIC را اضافه کردیم. در سال 1989، SL از سری R 129 با مجموعه ای از سیستم های الکترونیکی دیگر، از جمله میله چرخشی خودکار، عرضه شد. شور و شوق او برای آنچه در آن زمان به دست آمده بود به وضوح قابل مشاهده است. با این حال، برای ما واضح بود که ما به ش،ه‌سازی از طریق آنچه که سیستم‌های اتوبوس نامیده می‌شود، نیاز داریم تا واحدهای کنترل فردی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.»

این سری همچنین در طول دوره تولید خود نوآوری های دیگری مانند برنامه پایداری الکترونیکی ESP، ترمز کمکی BAS، سیستم کمکی پارک الکترونیکی PARKTRONIC، سیستم هدایت خودکار APS، سیستم کنترل صوتی LINGUATRONIC و سیستم تماس اضطراری را ارائه کرد. TELEAID. همه چیز پیشگامانه در آن زمان و حتی پیچیده تر و ضروری تر امروز.

مثال ABS نشان می دهد که چالش های فنی در روزهای اولیه 50 سال پیش چقدر بزرگ بود: در اوایل سال 1972، پس از توسعه فشرده سنسورها و کنترل ها، مرسدس بنز اولین نسخه از سیستم ترمز ضد قفل را ارائه کرد. این بر اساس الکترونیک آنالوگ بود – وضعیت موجود از هنر. اما این سیستم کنترل کامل خودرو را ارائه نمی کرد. با این حال، این یک هدف توسعه اعلام شده بود، به طوری که خودرو در هنگام ترمز اضطراری روی سطوح لغزنده قابل هدایت باقی می ماند.


منبع: https://www.mercedes-benz.com/en/exclusive/cl،ic-magazine/captain-gaus/اولین وسیله نقلیه برای اتوبوس CAN، 500 E از سری 124 در سال 1990 بود که اولین سری مدل کاملی بود که از این فناوری برخوردار بود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.