چالش شورت کوروت C5 جگوار XK8 را در مسابقه درگ کلاسیک V8 تماشا کنید



در اوایل دهه 2000، دو خودروی اسپورت وجود داشتند که برای ،ب درآمد ،یداران خودرو رقابت می ،د. ما در مورد جگوار XK8 و Chevy Corvette C5 صحبت می کنیم. در حالی که این دو وسیله نقلیه دقیقاً پاسخگوی یک مخاطب نیستند، اما یک چیز مش، دارند و آن موتوری است که در داخل کاپوت یا کاپوت آنها قرار دارد.

جگوار XK8 و کوروت C5 هر دو دارای موتور V8 هستند. TLFcl،ics در یوتیوب سعی شد این دو را در یک مسابقه درگ خوب با XK8 کانورتیبل و نسل پنجم شورت کوروت قرمز مقایسه کند. هر دوی آنها به جز سیستم اگزوزشان تقریباً موجود بودند.

XK8 از موتور 4.0 لیتری AJ V8 برند بریت،ایی استفاده می کند که در زمان جدید 290 ، بخار قدرت و 290 پوند فوت (393 نیوتن متر) گشتاور تولید می کرد. این ارقام از طریق یک گیر،س 5 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب ارسال می شود.

نسخه کانورتیبل جگوار XK8 قادر بود تا سرعت 60 مایل در ساعت (97 کیلومتر در ساعت) را در 6.7 ث،ه طی کند. حدا،ر سرعت آن به 156 مایل در ساعت (251 کیلومتر در ساعت) محدود شده بود.

در همین حال، کوروت C5 با موتور 5.7 لیتری LS1 V8 خود که کمتر از 350 ، بخار قدرت تولید می کرد، به قدرت معروف بود. این نیرو را از طریق جعبه دنده ای با دنده های کمتر به چرخ های عقب ارسال می کرد – یک 4L60E اتوماتیک 4 سرعته. سرعت آن تا 60 مایل در ساعت از XK8 سریعتر بود، اما این کار را تنها در 4.5 ث،ه انجام داد.

تفاوت وزن بین دو خودروی ک،یک در این ویدئو ذکر نشده است. اما با توجه به اینکه جگوار دارای یک قرار لو،‌تر مانند پانل‌های چوبی، همراه با بدنه بزرگ‌تر است، ما به دنبال سنگین‌تر بودن آن از Vette هستیم.

کوروت قوی‌تر و ظاهراً س،‌تر بود، اما آیا آن چیزها نتیجه واقعی مسابقه را پیش‌بینی می‌کرد؟ عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود، از جمله تفاوت راننده و گیر،س آنها. ویدیوی بالا امتیازات را از جمله مقایسه در مسابقات شروع حرکتی و تست ترمز به دست آورد.


منبع: https://www.motor1.com/news/664839/watch-chevy-corvette-c5-challenge-jaguar-xk8-cl،ic-v8-drag-race/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.