چرا این ساشا با قدمت صدساله استرالیایی دایملر برای پورشه مهم است؟

Sascha 100 ساله Austro-Daimler

در سال 1922، Austro-Daimler ADS R “Sascha” یک پیروزی تاریخی در ک، تارگا فلوریو به دست آورد. فردیناند پورشه، رئیس وقت توسعه و تولید Austro-Daimler، این خودرو را طراحی کرد که یکی از مهم‌ترین خودروهای این خودروساز آلم، بود.

پورشه چشم انداز ساخت یک خودروی کوچک در مقادیر زیاد با قیمت پایین را با کنت ال،اندر “ساشا” جوزف فون کولورات-کراکوفسکی، شریک Austro-Daimler به اشتراک گذاشت. اما هیئت مدیره مشتاق این ایده نبود، بنابراین پورشه تصمیم گرفت یک خودروی اسپرت رقابتی برای تبلیغات مطلوب بسازد. پورشه با سرمایه گذاری Kolowrat، نام آن را “Sascha” گذاشت و چهار نمونه اولیه برای رقابت در تارگا فلوریو به کوه های سیسیل فرستاده شد.

نتیجه تاریخی بود. پس از 268 مایل (432 کیلومتر)، 6000 پیچ و شیب تا 12.5 درصد، ساشا در ک، کوچکترین جابجایی برنده شد و مقام های اول و دوم را به خود اختصاص داد. خودروی پیشرو Austro-Daimler ADS R در رده بندی کلی در برابر شرکت کنندگان بزرگتر که چهار تا پنج برابر قدرت تولید می کنند در رده نوزدهم قرار گرفت.

ADS R “Sascha” Austro-Daimler 100 ساله در زمان پورشه AG ساخته نشد، اما یکی از نقاط عطفی است که راه را برای پایه گذاری این شرکت هموار کرد. و در جشن صدمین سالگرد پیروزی تاریخی خود در ایتالیا، بخش میراث و موزه پورشه یک نمونه زنده را بازسازی کرد و آن را به شکوه سابق خود بازگرداند.


منبع: https://www.motor1.com/news/618238/austro-daimler-sascha-100-years/

این برد برای Austro-Daimler کافی نبود تا به نسخه تولیدی خودروی کوچک چراغ سبز نشان دهد، که منجر به ،وج پورشه از شرکت و در نهایت تاسیس دکتر Ing شد. hc F. Porsche AG در سال 1931.

12 ع، ها

ساشا با وزن 1318 پوند (598 کیلوگرم) از یک موتور 4 سیلندر خطی 1.1 لیتری آب خنک با دو میل بادامک بالای سر بهره می برد که حدود 50 ، بخار قدرت تولید می کرد. ورودی های بزرگتر و قدرتمندتری در تارگا فلوریو وجود دارد، اما توزیع وزن عالی و نسبت قدرت به وزن ساشا، آن را نه تنها در ک، خود بلکه در کل نیز رقابتی کرده است.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.