چهار فیلم کلاسیک هارلی ارل از GM Heritage از خیابان های دیترویت دیدن کنید


Concours d’Elegance منشاء فرانسوی دارد اما اکنون به اشکال مختلف ارائه می شود. یکی از آنها ماه گذشته در پبل بیچ منعقد شده بود که در آن مجموعه گسترده ای از خودروها به بازار عرضه شد.

در میشیگان، Detroit Concours d’Elegance این آ، هفته برگزار می شود. اما برخلاف نمایش معمولی شیک و عجیب در طول کنکور، این نمایش در خیابان های دیترویت اتفاق می افتد. و برای امسال، این نمایشگاه به یکی از تأثیرگذارترین طراح، که بر صنعت خودرو تأثیر گذاشته است، اختصاص دارد.

ما در مورد مدیر افسانه‌ای طراحی جنرال موتورز، هارلی ارل صحبت می‌کنیم و برای کنکور، چهار اثر نمادین او – که همگی بخشی از مجموعه خصوصی دائمی مرکز میراث جنرال موتورز هستند – به این جشن خواهند پیوست. درست مانند یک رابطه نامشروع، این خودروها به ندرت با هم در ملاء عام دیده می شوند، که در 18 سپتامبر 2022، از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در موسسه هنر دیترویت اتفاق می افتد.

کادیلاک تایپ 59C مدل 1920

کادیلاک تایپ 59C 1920 - ک،یک هارلی ارل برای کنکور دیترویت الگانس

کار ارل به ،وان یک طراح در لس آنجلس با ایجاد بدنه سفارشی برای مشتریان ثروتمند در تجارت خانواده اش، Earl Automobile Works آغاز شد. سپس توسط توزیع کننده کادیلاک کالیفرنیا دان لی ،یداری شد و به Don Lee Coach and Body Works تغییر نام داد.

یکی از کارهای اولیه ارل این بود: یک خودروی سدان کادیلاک تایپ 59C آبی و مشکی.

1927 LaSalle Series 303

1927 LaSalle Series 303 - Harley Earl Cl،ics For Detroit Concours d'Elegance

در راستای وظیفه رئیس وقت کادیلاک، لارنس فیشر، برای راه‌اندازی نام تجاری LaSalle، ارل استخدام شد تا مطابق با کارهای سفارشی که در کالیفرنیا انجام می‌داد، به این برند قدرت بصری بدهد. محصول 1927 LaSalle Series 303 بود که از Hispano-Suiza الهام گرفته شده بود.

در آن زمان بود که جنرال موتورز ارل را برای رهبری بخش هنر و رنگ تازه ایجاد شده استخدام کرد، که همچنان ادامه داشت و امروزه به طراحی GM تبدیل شده است.

مفهوم بیوک Y-Job 1938

مفهوم بیوک Y-Job 1938 - ک،یک هارلی ارل برای کنکور دیترویت d'Elegance

بیوک Y-Job به ،وان اولین خودروی مفهومی صنعت خودرو مورد تجلیل قرار گرفت. این تفسیر ارل از آینده طراحی خودرو بود و همچنین به ،وان وسیله نقلیه شخصی ارل برای بیش از یک دهه خدمت کرد. Y-Job در زمان خود شبیه هیچ چیز دیگری نبود و یک معیار طراحی برای جنرال موتورز ایجاد کرد.

در سال 2016، Y-Job در فهرست ملی خودروهای تاریخی ثبت شد.

کانسپت LeSabre جنرال موتورز 1951

کانسپت 1951 جنرال موتورز LeSabre - ک،یک هارلی ارل برای کنکور دیترویت d'Elegance

مفهوم GM LeSabre به ،وان بزرگترین کار ارل در نظر گرفته شد. طراحی آن از طراحی هواپیمای جت الهام گرفته شده است، از این رو، نام آن از اولین جت جنگنده مافوق صوت گرفته شده است. بدنه از آلومینیوم، منیزیم و فایبرگ، ساخته شده بود و محور اصلی GM در مدار نمایشگاه بود.

درست مانند Y-Job، LeSabre به وسیله نقلیه شخصی ارل تبدیل شد.


منبع: https://www.motor1.com/news/610970/harley-earl-detroit-concours-delegence/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.