ژانرهای بازی اتاق فرار: | allescape

در این نوع معماها هیچ حیله خاصی وجود ندارد و فقط به‌صورت فیزیکی باید انجام شوند. یک ملک خوب برای اتاق فرار حتماً باید دارای سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایشی و سرمایشی سالم باشد. همچنین باید در مورد انشعابات و تأسیسات برق، گاز و آب ساختمان نیز مطمئن شد که سالم و نکات ایمنی رعایت شده باشد. اینکه از متخصصین کمک بگیرید شاید در ابتدا گران‌تر به نظر برسد اما با توجه به تجربه متخصصین، احتمال موفقیت پروژه افزایش و تعداد اشتباهات کاهش پیدا می‌کند. نگارش سناریو بازی ممکن است کاری آسان به نظر برسد؛ اما نوشتن سناریوی باکیفیت، فرآیند مفصلی دارد که نیاز به داشتن اندک دانش روانشناسی، طراحی بازی و آشنایی با گروه مخاطب دارد. وقتی شما می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، وقتی در یک شراکت مناسب قرار می‌گیرید، شما احساس بسیار خوب و روحیه بهتری پیدا می‌کنید و شاید حتی ادامه دادن کار را به رفتن به خانه و استراحت کردن ترجیح دهید.

در اتاق هیجانی، از موسیقی و نورپردازی هیجان انگیز استفاده می‌شود. اطلاعات دقیقی در خصوص تاریخچه اتاق فرار در بیرجند در دسترس نیست، اما قطعا در بیرجند اسکیپ روم های با کیفیتی وجود دارند و در عین حال، اتاق فرار های بی کیفیت نیز وجود دارند. اگر در انتهای بازی چراغ‌ها روشن شوند و ببینیم رنگ‌هایی هم بوده که بازیکنان در حین بازی اصلاً متوجه آن‌ها نشده‌اند، نکته منفی محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین ارکان انتخاب نور که پیش‌تر به آن پرداختیم، توجه به رنگ‌های موجود در اتاق است.

سرنخ هایی برای خارج شدن از اتاق فرار

درجه ترس این نوع بازی‌ها از اتاق فرار ترسناک یا ژانر وحشت کمتر بوده و از لحاظ محبوبیت در درجه دوم قرار دارد. وظیفه اصلی این بازی ها ترساندن نیست بلکه ایجاد فضایی پر از تشویش و ابهام است. این ژانر می‌تواند شامل موضوعات گسترده‌ای مانند وقایع تاریخی، موجودات ماوراالطبیعه، رویارویی با موجوداتی مانند زامبی و … اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام به دنبال حل کردن معماهای گوناگون هستید، ژانر جنایی می‌تواند بهترین انتخاب برای بازی‌های شما به شمار بیاید. در این نوع از بازی‌ها شما یا به عنوان یک پلیس و یا به عنوان یک ‌کارآگاه باید در بازی نقش پیدا کنید و سر از کار مجرمان در بیاورید. اگر می‌خواهید به راحتی و با موفقیت کامل از اسکیپ روم خارج شوید، ابتدا باید تلاش کنید که نقشه‌های مجرمان را برملا کرده و کاسه‌های زیر نیم کاسه‌ی آنان را نیز بشکنید.

در حین کار بر روی موسیقی متن بازی اتاق فرار فهمیدیم که هر اتاق، جریان بازی منحصربه‌فرد خود را دارد؛ اما یک روند کلی نسبتاً ثابت وجود دارد که تقریباً در همه تجربه اتاق فرار بازی‌ها مشترک است. معمولاً در دقایق ابتدایی بازی، بازیکنان اشیاء موجود در اتاق را کشف می‌کنند. ازآنجاکه آن‌ها خود را در محیط‌های ناشناخته می‌یابند، به چند دقیقه زمان نیاز دارند تا به محیط عادت کنند. به‌طورکلی در این مدت، آن‌ها یک برنامه‌ریزی کلی برای کار گروهی خود انجام می‌دهند، در این مرحله از بازی، موسیقی باید آرام و با صدای کم باشد. موسیقی باید مرموز و با ظرافت خاصی انتخاب شده باشد و به‌مرور چالش‌برانگیز شود.

  • درست است که در سایر بازی ها نیز معما وجود دارد، اما درجه سختی معماهایی که در این بازی ها ارائه میشود بیشتر از بقیه است.
  • لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است.
  • طراحی دکور و فضاسازی از ارکان بسیار مهم اتاق‌های فرار به شمار می‌آید.
  • رنگ قهوه‌ای احساس آرامش و راحتی خیال را بیشتر می‌کند؛ اما باید با ترکیب یک رنگ فعال یا غیرفعال باشد؛ زیرا احساس خستگی را به دنبال دارد.
  • اگرچه تمامی اتاق‌های مجموعه توسط اجراکننده‌های مربوطه از طریق دوربین‌ها تحت کنترل هستند، اما اگر آتش‌سوزی یا هر حادثه دیگری رخ دهد، احتمال اینکه اجراکننده و گیم‌مسترها بتوانند درب اتاق‌های قفل‌شده را باز کنند بسیار کم است.
  • به طوری که اگه درست طراحی بشه و بازیکنا رو کاملا در فضای بازی مشارکت بده، دیگه تا موفقیت راه زیادی نمیمونه.
در این بازی‌ها ، شما وارد یک بازی با ژانر و سناریوی از پیش طراحی شده می شوید که باید با کنجکاوی، داشتن یک استراتژی مشخص و تمرکز بالا، معماهایی که همچون تکه های پازل به هم وصل شده اند را حل کنید و راه خروج از اتاق ها را پیدا کنید. هر اتاق به گونه ای طراحی می شود که با آمیخته ای از تعامل های اجتماعی و ماجراجویی های پر چالش، در دنیای کاملا جدیدی غوطه ور شوید. ژانر ترسناک را می‌توان پرطرفدارترین سبک حاضر در اتاق فرارها به‌شمار برد که در آن با الهام گرفتن از فیلم‌های ترسناک، محیطی دلهره‌آور شبیه‌سازی شده است. معمولا سن مجاز یا توصیه شده برای شرکت در اتاق فرارهای ترسناک هم هجده سال به بالا است. سبک دیگری از بازی اتاق فرار هم هست که تحت عنوان «اتاق فرار دلهره‌آور» شناخته می‌شود و در آن افرادی که بازی می‌کنند، سطح کمتری از ترس را نسبت به بازی اسکیپ روم ترسناک تجربه می‌کنند، اما همچنان هیجان و دلهره در طول بازی برای آن‌ها جاری است. معمولا ژانرهای ماجراجویی نیاز به فضاهای بسیار بزرگ‌تری دارند، زمان و خط داستانی طولانی‌تری درونشان در جریان است و قیمت اتاق فرار در این سبک و سیاق، معمولا بیشتر است.

۱.پدیده ای به نام تئاتر تعاملی در ژانراتاق فرار

ژانرهای بازی اتاق فرار: | allescape

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.