کالیفرنیا به دنبال تصویب فدرال برای ممنوعیت موتورهای احتراقی خود در سال 2035 است

در پاسخ به درخواست کالیفرنیا، تیم کارول، سخنگوی EPA، گفت: “مانند تمام درخواست‌های معافیت از کالیفرنیا، همانطور که آژانس به طور معمول انجام می‌دهد، ما یک روند عمومی باز را در بررسی آن دنبال خواهیم کرد.” تا به امروز، ،ت بایدن از تأیید تعیین ج، زم، برای حذف تدریجی خودروهای فقط بنزینی خودداری کرده است.

تعداد فزاینده ای از ایالت ها نیز قو،ن خودروهای الکتریکی کالیفرنیا را اتخاذ می کنند، از جمله واشنگتن، ویرجینیا، ورمونت، اورگان، نیویورک، ماساچوست و اخیراً رود آیلند. این مقررات سختگیرانه تر از آن چیزی است که ،ت بایدن پیشنهاد کرده است.

استانداردهای کالیفرنیا مشابه مقرراتی است که در اروپا وضع شده است. اتحادیه اروپا در ابتدا قصد داشت تا سال 2035 فروش تمام وسایل نقلیه با موتور احتراقی را ممنوع کند، اما اخیراً قو،ن را تغییر داده است تا PHEV ها و وسایل نقلیه ای که با سوخت مصنوعی کار می کنند مجاز باشد. فول، واگن و استلانتیس استدلال کرده‌اند که قو،ن اساساً بی‌فایده هستند، زیرا فول،‌واگن برای تأخیر در مقررات یورو 7 که در سال 2025 اجرایی می‌شود، تلاش می‌کند.


منبع: https://www.motor1.com/news/668980/california-seeks-federal-approval-for-2035-combustion-ban/

قو،ن آلایندگی صفر کالیفرنیا با هدف کاهش 25 درصد آلودگی ناشی از مه دود ناشی از وسایل نقلیه س، تا سال 2037 می باشد. برای دستیابی به این هدف، قو،ن مقرر می دارد که 35 درصد از خودروهای جدید فروخته شده در سال 2026، برقی، برقی یا پلاگین هیب، باشند. خودروهای پیل سوختی هیدروژنی این نسبت تا سال 2030 به 68 درصد و تا سال 2035 به 100 درصد خواهد رسید. مقررات CARB به خودروسازان اجازه می دهد تا 20 درصد خودروهای برقی هیب، پلاگین را در سال 2035 بفروشند تا زم، که حداقل برد فقط 50 مایل را داشته باشند.

بر اساس پیشنهادی که در آوریل منتشر شد، EPA قصد دارد تا سال 2032 به میزان قابل توجهی آلایندگی خودروها را کاهش دهد. پیش بینی می شود تا سال 2030، خودروسازان 60 درصد خودروهای برقی تولید کنند که این تعداد تا سال 2032 به 67 درصد خواهد رسید. این افزایش ده برابری نسبت به سال 2022 است. تنها 5.8 درصد از وسایل نقلیه فروخته شده در ایالات متحده الکتریکی بودند.

ایالت کالیفرنیا این هفته از آژانس حفاظت از محیط زیست درخواست کرد تا طرح خود را تصویب کند که طبق آن باید تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت تا سال 2035 الکتریکی یا پلاگین برقی هیب، باشند. معافیت تحت قانون هوای پاک.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.