NCAP لاتین WR-V را در برخورد از جلو، برخورد جانبی، ضربه شلاقی و حفاظت از عابر پیاده آزمایش کرد. بهترین نتیجه ای که دریافت کرد فقط 58.82 درصد در حفاظت از عابر پیاده بود، در حالی که حفاظت از سرنشینان بزرگسال و حفاظت از کاربران آسیب پذیر جاده در محدوده 40 درصد بود. نه تنها این، بلکه لاتین NCAP اشاره می کند که کمربند ایمنی کراس اوور ا،امات سازمان را برآورده نمی کند، در حالی که فقدان کیسه هوای پرده ای جانبی به این م،ی است که حفاظت در تصادفات برخورد جانبی حداقل است.
NCAP لاتین همچنین فول، واگن Nivus را آزمایش کرد و کراس اوور آلم، بالاترین رتبه پنج ستاره را از سازمان ایمنی دریافت کرد. تج،ات ایمنی استاندارد Nivus ساخت برزیل شامل شش کیسه هوا و ESC است، در حالی که حداقل 50 درصد از مشتریان سیستم ترمز اضطراری خودکار را نیز انتخاب می کنند. NCAP لاتین می گوید همه سیستم های ایمنی آزمایش شده در طول آزمایش عملکرد خوبی داشتند.
آلخاندور فوراس، دبیر کل NCAP لاتین، اظهار داشت: «مصرفکنندگان باید از یافتن مدلهای محبوبتر با رسیدن به 5 ستاره خوشحال شوند. یافتن چنین تفاوتهایی بین Nivus و WR-V که رقبای همان بخش هستند، NCAP لاتین را شگفتزده میکند، زیرا هوندا به تازگی به دلیل کمبود تج،ات ایمنی یک ستاره ،ب کرده است. لاتین NCAP قویاً هوندا را تشویق می کند تا WR-V را بهبود بخشد و به زودی مدل های پنج ستاره را دوباره به منطقه بیاورد، زیرا آ،ین بار در سال 2015 بود.