10 نوع مختلف دمنوش گیاهی و فواید آنها برای سلامتی ایده آل مگ

از فواید این دمنوش می‌توان به این اشاره کرد که تراکم و رشد استخوان را تحریک می‌کند و برای سلامت استخوان اهمیت دارد. یکی از بیماری‌های سختی که می‌توان با مصرف دمنوش‌های خانگی به بهبودی آن کمک بسیاری کرد، بیماری‌های کلیوی است. نارسایی کلیوی، عفونت و سنگ کلیه از جمله بیماری‌هایی است که ممکن است شما در معرض ابتلا به آن قرار بگیرید. علاوه‌ بر آن، این دمنوش‌های جذاب، سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی است که می‌توان آن را یک نوشیدنی کامل معرفی کرد. یک قاشق غذاخوری فلوس+ دو لیوان آب سرد را با شعله مستقیم کمی بجوشانید بعد بگذارید با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

مراحل تهیه دمنوش

بهترین زمان مصرف دمنوش بابونه در صبحگاه و به‌صورت ناشتا است؛ در این حالت به بهبود سیستم گوارش و سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. با توجه به این دو نکته، به‌نوعی بهترین دمنوش برای صبحانه نیز به‌حساب می‌آید. این دمنوش به شدت سیستم ایمنی بدن را بالا برده و از ابتلا به امراض عفونی مانند سرماخوردگی جلوگیری می‌نماید. چنانچه این دمنوش، ناشتا نوشیده شود، سبب مداوای زخم، درد و ورم معده می‌شود. نوشیدن دمنوش بابونه برای خانم‌هایی که درد قاعدگی زیادی دارند، بسیار مناسب است. اگر به طور مداوم از این دمنوش استفاده کنید، به تقویت مو و پوست خود کمک قابل فروشگاه آریو کالا توجهی کرده‌اید.

به علاوه این گیاه حاوی مواد معدنی پتاسیم، سدیم، آهن و کلسیم و موادی مغذی مانند فلاونوئیدها، آلکامیدها، اینولین، گلیکوپروتئین‌ها و روغن‌های فرار است. در مصرف دمنوش مورینگا، حد تعادل را نگه دارید و مراقب واکنش‌های آلرژیک و تداخلات دارویی با این گیاه باشید. توجه داشته باشید که ریحان هم ممکن است با برخی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد و اثرات دارو‌های ضد انسداد و فشارخون را افزایش می‌دهد.

این گیاه با اثر تـب بُر و خلط آور خود، در درمان انواع سرماخوردگی ها موثر است و در دستگاه گوارش به عنوان داروی ضد نفخ و ورم معده، ضد اسهال و اشتها آور کاربرد دارد. در ایران در سال‌های اخیر دم‌نوش‌های گیاهی و میوه‌ای مورد استقبال و مصرف برخی خانوارها قرار گرفته‌است. تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه، آن را مصرف می‌کنند و بعضی هم به خاطر اینکه دم‌نوش را یک نوشیدنی شیک می‌دانند، برای پذیرایی از آن استفاده می‌کنند.

طب بابل توسط الواح کوچکی که نام داروها را به خط میخی روی آن‌ها نوشته‌اند بر جای مانده‌ است. برخلاف مصریان در دستورهای بابلی‌ها وزن و اندازه مصرف گیاهان مورد استفاده ذکر نشده‌ است. اسطوخودوس عمدتا برای آرامش، کاهش اضطراب و بهبود حالات خلقی‌ استفاده میشود.

قدیمی‌ترها ابتدا ماست پرچرب را با آب مخلوط می‌کردند و با استفاده از مشک چربی آن را می‌گرفتند. آنها باقی مانده مواد به‌غیراز چربی را به‌عنوان دوغ مصرف می‌کردند. امروزه دوغ را به‌صورت صنعتی آماده می‌کنند و انواع و اقسام طعم‌های آن در بازار موجود است.

یکی از آن‌ها اختراع دستگاه چاپ به وسیله «گوتنبرگ» در سال ۱۴۵۰ میلادی بود و دیگری کشف آمریکا در سال ۱۴۹۲ میلادی به وسیله کریستف کلمب بود. نتیجه مستقیم این دو واقعه، چاپ تعداد زیادی از مجموعه‌های گیاهی و وارد کردن داروهای جدید بسیار به اروپا بود. در اوستا بارها از «اورورو بیشه زو» (گیاه درمانی) ستایش شده‌ است. پزشکان ایرانی از صدها گیاه و دارویی آگاه بودند و آن‌ها را مقدس می‌شمردند.

برای تهیه دمنوش گیاهی جینسینگ، مقداری ریشه این گیاه را در یک قوری غیر فلزی بریزید و روی آن مقداری آب داغ نزدیک به جوش اضافه کنید. ترکیب دمنوش هل و دارچین به شما انرژی می‌بخشد و به جلوگیری از افت انرژی در اواسط بعد از ظهر کمک می‌کند. هل دستگاه گوارش را گرم می‌کند و همراه با دارچین ترکیبی انرژی‌زا را ارائه می‌دهند. این ادویه‌ها بدون کافئین هستند و بدن و ذهن را تحریک می‌کنند. علاوه بر این دارچین به شیرین شدن دمنوش کمک می‌کند و جایگزین مناسبی برای میان وعده‌های شیرین در بعد از ظهر است. زعفران به دلیل اینکه عطر و رنگ بسیار خوبی دارد یکی از بهترین گزینه ها جهت تهیه یک دمنوش خوشمزه است.

دمنوش تقویت کننده سیستم ایمنی

کمبود پتاسیم در بدن همراه با بروز عوارضی مانند ضعف، کمبود انرژی گرفتگی های عضلانی، آشفتگی های معده و ضربان نامنظم قلب همراه می شود. یک قاشق مربا خوری گلپر را در یک لیوان آب جوش ریخته، در آن را بگذارید تا ده دقیقه بماند و به رنگ زرد درآید. تحلیل برنده ورم ها، لطیف کننده، بازکننده انسداد و مفرح قلب، جهت بیماری اعصاب مانند سردرد، تشنج، افسردگی، کابوس و وسواس و بیماری های مفاصل مفید است. از آن جایی که بسیار لطیف و ضعیف است جوشاندن و کوبیدن آن سبب از بین رفتن خاصیت آن می شود.

10 نوع مختلف دمنوش گیاهی و فواید آنها برای سلامتی ایده آل مگ بعد از دم کشیدن این نوشیدنی باید آن را صاف کرد و همراه با عسل میل کرد. در مرحله بعد باید مقداری آب جوشیده شده را به تعدادی از این ورقه های نازک اضافه کنند و اجازه دهند که برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی شعله ای که دمای آن ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد، دم بکشند. برای تهیه این دمنوش باید ریشه این گیاه را به شکل ورقه های نازک در آورد. ما در اینجا به نحوه تهیه برخی از دمنوش های گیاهی پرکاربرد می پردازیم. اکیناسه یا سرخارگل سرشار از ویتامین A، ویتامین‌های B کمپلکس، ویتامین E و ویتامین C است.

  • البته گاها کشاورزان نیز در زمین‌های کشاورزی و در کنار سایر محصولاتشان خاکشیر هم می‌کارند.
  • این دمنوش دارای طعم هلو مانند ملیحی می‌باشد که با چای سبز و سیاه به خوبی‌ میتواند مصرف شود.
  • از خواص اصلی و مهم دمنوش به لیمو می‌توان به خاصیت ضد نفخ بودن آن اشاره کرد.
  • دمنوش چای ترش نیز تنها در ایران، بلکه در جهان نیز از دمنوش های پرطرفدار به حساب می‌آید.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.