2009 فورد فوکوس RS با موتور I5 در اتوبان با شکوه به نظر می رسد



فورد فو، RS هنگامی که در سال 2009 عرضه شد، موجی از شوک را در بازار هاتچ ایجاد کرد. با گلگیرهای ، شده، سیستم تعلیق پایین، و سد هوای تهاجمی جلو، به نظر می رسید. بهترین از همه این است که با یک موتور 5 سیلندر خطی 300 ، بخاری 2.5 لیتری و شاسی که می تواند ، ها را به رقص وادار کند.

موتور 2.5 لیتری توربوشارژر از ولوو نشات گرفت زم، که این شرکت سوئدی بخشی از فورد بود، نه جیلی. از یک بلوک سیلندر آلومینیومی با سوراخ های ف،ی پاشیده شده به جای آسترهای ریخته گری همراه با پیستون ها، میله ها و بادامک های تقویت شده استفاده می کند. تمام موارد لازم برای نگه داشتن درب توربو بزرگ BorgWarner K16 که 20 psi بوست تولید می کند.

زم، که فورد فو، RS جدید باشد، می تواند در کمتر از شش ث،ه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و به حدا،ر سرعت 163 مایل در ساعت برسد. این فو، اکنون 14 سال از عمر آن می گذرد و با جدید بودن فاصله زیادی دارد، اما مالک ادعا می کند که 370 ، بخار قدرت دارد. این سوال پیش می آید که آیا سرعت 163 مایل در ساعت خواهد رسید؟

در این ویدئو، راننده برای افزایش سرعت وقت خود را تلف نمی کند. سیلندر پنج سیلندر خطی هنگام کار از میان چرخ دنده ها غرغر آرام و مطبوعی ایجاد می کند. خیلی زود، فو، RS در لاین سمت چپ قرار دارد و از سرعت 200 کیلومتر در ساعت یا حدود 124 مایل در ساعت عبور می کند. برای رسیدن به سرعت 163 مایل در ساعت، او باید بیش از 263 کیلومتر در ساعت بلند شود. در اولین تلاش، فو، RS به سرعت 240 کیلومتر در ساعت می رسد که حدود 14 مایل در ساعت کمتر از حدا،ر سرعت است.

فو، RS چندین بار دیگر را با حدا،ر سرعت خود انجام می دهد که هر کدام توسط ترافیک خنثی می شوند. با این حال، هر ت، بیهوده نیست، زیرا صدای باشکوه موتور را می شنویم، زیرا حرکت کوتاهی از وسایل نقلیه کندتر انجام می دهد و به سمت بالادست سرعت سنج حرکت می کند.

در نهایت، ترافیک به اندازه کافی پاک می شود که واقعاً آن را دنبال کنید. نتیجه سرعت حدا،ر 270 کیلومتر در ساعت یا 168 مایل در ساعت است. سخت است به طور قطعی بد،م زیرا اعداد سرعت سنج در افزایش 20 است، اما سوزن از 260 کیلومتر در ساعت گذشته است و کمی بیش از نیمه راه بین این علامت و 280 است.

در حالی که حدا،ر سرعت بدون شک قابل توجه است، نحوه انجام کار فو، RS در اتوبان فوق العاده است. تقریباً معمولی به نظر می رسد زیرا به آرامی از اتومبیل های کندتر عبور می کند. تقریباً فکر می کنید که این یک ماشین بزرگ مانند BMW 760Li است. به جز بیمرهای بزرگ آن غرغرهای پنج خطی شگفت انگیز و غیرقابل انکار را ندارند.


منبع: https://www.motor1.com/news/661208/2009-ford-focus-rs-i5-autoban/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.