روون گفت برای رسیدن به آنجا ANE هر سال یک خودروی الکتریکی جدید برای 4-5 سال آینده راه اندازی خواهد شد. ولوو پس از تمرکز اولیه بر کراس اوورها و شاسیبلندها، از آنجایی که محبوبترین بخشهای بازار هستند، قصد دارد خودروهای سدان و واگنهای الکتریکی را نیز معرفی کند.
منبع: https://www.motor1.com/news/622007/2024-volvo-ex30-rendering/
SEA یک پلت فرم م،ار است که برای خودروهای برقی به کوچکی اسمارت شماره 1 و به بزرگی شاسی بلند لوتوس Eletre طراحی شده است. مینی ون Zeekr 009 با طراحی وحشیانه نیز از این استخوان ها استفاده می کند، و Polestar 4 آینده نیز از این استخوان ها استفاده خواهد کرد. انتظار نمی رود EX30 جایگزین XC40 Recharge بزرگتر با طول 4425 میلی متر (174.2 اینچ) شود.
EX30 با خدمت به ،وان نقطه ورود به مجموعه ولوو، نقشی کلیدی در کمک به خودروساز سوئدی برای دستیابی به هدف خود برای فروش 600000 خودروی برقی تا سال 2025 ایفا خواهد کرد. این خودرو از زمان تولید کربن جدید 1.2 میلیارد یورویی در کارخانه موجود مونتاژ خواهد شد. کارخانه خنثی در اسلواکی تا سال 2026 فعال نخواهد شد. ولوو قصد دارد در پایان دهه به یک خودروساز کاملاً الکتریکی در سراسر جهان تبدیل شود.
در پایان اولین رویداد EX90، ولوو نگاهی اجمالی به محصول بعدی خود ارائه کرد. این کراس اوور الکتریکی که قرار است در مقطعی در سال 2023 معرفی شود، با توجه به اینکه در کنار شاسیبلند فول سایز چقدر کوچک به نظر میرسد، بسیار کوچکتر خواهد بود. این موظف است DNA طراحی EX90 و این رندر را حمل کند Motor.es تلاش برای دیدن آینده مدل. در مورد نام، به طور گسترده اعتقاد بر این است که به جای XC20 همانطور که در ابتدا تصور می شد، EX30 نامیده می شود.
جیم روآن، مدیرعامل ولوو نشست و با او گپ زد اخبار خودرو اروپا در مورد EV سطح پایه، که در زیر مدل های XC 40 / C40 Recharge قرار می گیرد. او این کراس اوور را به،وان یک خودروی شهری توصیف کرد که هدف آن جمعیت جوانتری است که میتوانند مش، آن شوند و آن را اولین ولوو خود کنند. انتظار می رود که این تازه وارد از معماری تجربه پایدار که توسط شرکت مادر جیلی ساخته شده است استفاده کند.