خودروهای الکتریکی معمولاً در سمت سنگین قرار دارند، اما Ariel E-Nomad خودروی برقی معمولی شما نیست. جدای از حذف بسیاری از ،متهای بدن – از جمله درها – این وسیله نقلیه مفهومی برای هر جا تنها دو صندلی دارد. این بر اساس Nomad 2 است که اخیراً عرضه شده است، اما بدون پیشرانه Focus ST. به جای موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر گازی توربوشارژ، از یک موتور الکتریکی استفاده می کند.
موتور الکترونیکی با راندن چرخهای عقب، 281 ، بخار قدرت و 361 پوند فوت در یک آفرود با وزن کمتر از 2000 پوند تولید میکند. بله، این پسر کوچولو فقط 1975 پوند وزن دارد. با داشتن مقدار من،ی از قدرت برای جابجایی چنین وسیله نقلیه س، وزنی، جای تعجب نیست که Ariel E-Nomad شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را در 3.4 ث،ه انجام می دهد. تصادفاً با شتاب برادر موتور احتراقی خود مطابقت دارد.
برای کنترل وزن، آریل تصمیم گرفت با یک باتری نسبتاً کوچک استفاده کند. این بسته دارای ظرفیت 41 کیلووات ساعتی است که برای مسافت 150 مایل بین شارژ من، است. با این حال، اضطراب محدوده نباید مشکلی باشد زیرا E-Nomad برای رفت و آمد روزانه ساخته نشده است. این وسیله نقلیه آ، هفته برای تفریح در حین رفتن است (راه) خارج از مسیر ش،ت خورده با گشتاورهای لحظه ای زیاد، برای راندن در زمین های سخت باید مهیج باشد.
وزن مجموعه باتری کمتر از 661 پوند است، بنابراین تقریباً یک سوم وزن خودرو است. برای توزیع بهتر وزن، در پشت دیوار نصب شده است. با استفاده از شارژر سریع در خانه، شارژ باتری از 20 درصد به 80 درصد کمتر از 25 دقیقه طول می کشد. این انرژی را به واحد محرکی که تنها 203 پوند وزن دارد، تغذیه می کند. وزن موتور الکتریکی، گیر،س تک سرعته و اینورتر با هم برابر است. دیفرانسیل لغزش محدود نیز بخشی از تنظیمات است.
برای دستیابی به این وزن بسیار کم، این شرکت مستقر در بریت،ا بدنه ای ساخته شده از الیاف طبیعی بیو کامپوزیت را ارائه کرد. این به آریل اجازه می دهد تا وزن خود را تا 9 درصد در مقایسه با بدنه فیبر کربنی کاهش دهد در حالی که انتشار CO2 تولید شده در طول تولید تا 73 درصد کاهش یافته است.
از الیاف کتان استفاده شد که باعث شد بدنه در پایان چرخه عمر خودرو قابل بازیافت باشد. این بدنه س، وزن نیز از یک Nomad معمولی آیرودینامیک تر است زیرا نرم افزار دینامیک سیالات مح،اتی (CFD) به مهندسان کمک کرد تا ضریب درگ را تا 30 درصد کاهش دهند.
آریل قصد فروش E-Nomad را ندارد اما “واکنش مصرف کنندگان را برای اطلاع از برنامه های آینده خود زیر نظر خواهد داشت.” در همین حال، نمونه های اولیه را آزمایش می کند و به بهبود محصول ادامه می دهد. در اینجا امیدواریم که هر چه زودتر چراغ سبز دریافت کند.
E-Nomad ما را به یاد یک خودروساز بریت،ایی دیگر میاندازد که در حوزه خودروهای برقی س، «نور درست است» را دنبال میکند. محرک چرخ در مفهومی که تنها 2623 پوند وزن داشت، برنامه ریزی برای عرضه آن در اوا، سال آینده یا اوایل سال 2026 است.
داشتن این دو در گاراژ به ،وان ،اب بازی آ، هفته تقریباً عالی به نظر می رسد.
11 ع، ها
شرکت آریل موتور
منبع: https://www.motor1.com/news/731566/ariel-e-nomad-electric-offroader/