
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
GTR های مک لارن میراثی باورنکردنی به جا می گذارند. در اینجا نحوه مقایسه آنها آورده شده است
مک لارن در حال حاضر سه GTR ساخته است: F1، P1 و Senna. هر کدام فوق العاده هستند و هنری کچپول، رو،مه نگار، این ثروت فوق العاده را داشت که هر سه را برای یک ویدیو گرد هم آورد. شما مدیون خود هستید که نیم ساعتی را به تماشای آن اختصاص دهید.
داستان با F1 GTR شروع می شود، خودرویی که تقریبا هرگز اتفاق نیفتاده است. گوردون موری، طراح F1 نمی خواست با خلقت خود مسابقه دهد، اما مشتریان - به ویژه ری بلم، که در اینجا با او مصاحبه شد- این کار را انجام دادند. ران دنیس، رئیس مک لارن موافقت کرد و این شرکت با عجله یک نسخه مسابقه ای از این خودرو به نام F1 GTR ایجاد کرد. در شوک همگان، در اولین حضورش در لمانز در سال 1995 قهرمان شد و در سال 1996 بیشتر توسعه یافت. اما، 911 GT1 پورشه، F1 GTR را غیررقابتی کرد، بنابراین مک لارن بدنه جدید و طول، تری ایجاد کرد و مجموعه ای از تغییرات را برای تلاش و حفظ سرعت ایجاد کرد. خودرویی که در اینجا می بینیم، یک جگر خلیجی مدل 1997 است که برای استفاده در جاده ها تبدیل شده است.
به طور شگفت انگیزی، P1 و Senna نیز برای استفاده در جاده ها تبدیل شدند. قبل از اینکه شرکت بریت،ایی Lanzante - که تصادفاً تیمی که مک لارن را به پیروزی لمانز رساند - آنها را قانونی کرد، هر دو فقط خودروهای روز بودند. اگرچه می تو،د آنها را در خیابان بر،د، اما هنوز هم برای پیست من، هستند.
P1 تنها ،یبی از این گروه است و در نتیجه عملکرد آن وحشیانه است. اگرچه می توان گفت Senna GTR جالب تر از این دو خودروی مدرن است. Catchpole اشاره می کند که مک لارن می خواست سنا را در ک، خودروهای اسپورت GTE مسابقه دهد، اما به هر دلیلی، هرگز محقق نشد. پس به نوعی برع، F1 است. ماشین مسابقه ای که به ماشین جاده تبدیل شد، تبدیل به ماشین پیست شد.
هر کدام خاص هستند، البته P1 و Senna نمی توانند کاملاً با F1 مطابقت داشته باشند. این کندترین خودرو است، اما خودرویی است که V-12 بزرگ در عقب دارد، و خودرویی با شجره نامه واقعی مسابقه است. اما خودروهای مدرن می توانند سر خود را در شرکت F1 بالا نگه دارند.
منبع: https://www.motor1.com/news/742027/mclaren-gtr-test/