Oldsmobile Calais Quad 442 نادر 1991 از گاراژ Jay Leno بازدید می کند



جی لنو دارای مقدار باورن،ی دانش خودرویی است، بنابراین زم، که وسیله نقلیه ای که با آن آشنا نیست وارد گاراژ شود، بسیار جالب است. در این ویدیو، او یک Oldsmobile Calais Quad 442 W-41 کمیاب 1991 را بررسی می کند. اگر شما هم از این مدل اطلاعی ندارید، خجالت نکشید زیرا فقط 200 عدد از آن ها وجود دارد.

قبل از بررسی کاله، جی با صاحب آن، جف سافر،ک، در مورد موتور بسیار ویژه ای که او دارد صحبت می کند. این نیروگاه نسخه آزمایشی اولدزموبیل چهار میل است. موتور 2 لیتری توئین توربو 1170 ، بخار (873 کیلووات) قدرت دارد. ،وجی امروز به اندازه کافی چشمگیر خواهد بود، اما این محصول مربوط به سال 1985 است.

Oldsmobile این موتور را در نمونه اولیه Aerotech خود قرار داده است (این ماکت جالب کارت را ببینید). مسابقه‌دهنده معروف AJ Foyt این ماشین را به رکورد سرعت جه، در آن زمان رساند.

Szafraniec معتقد است که او تنها شخصی است که یکی از این موتورهای آزمایشی را دارد. دو نفر از آنها در موزه حمل و نقل RE Olds در لنسینگ، میشیگان هستند.

Szafraniec همچنین دو نمونه از Calais را با نسخه 2.3 لیتری بدون توربوشارژر Quad 4 با قدرت تولید بالا آورده است. نوع جاده ای آن 190 ، بخار (142 کیلووات) تولید می کند. او همچنین یک ماشین مسابقه ای با قدرت حدود 240 ، بخار (179 کیلووات) به لطف قطعاتی مانند میل لنگ و شاتون های مختلف دارد.

برای اینکه همه چیز را در نظر بگیریم، کاله مدل پایه اولدزموبیل در سال 1991 بود. در حالی که مدل موجود در این ویدیو نسخه برتر در این محدوده بود، نسخه پایه فقط 110 ، بخار (82 کیلووات) داشت.

همچنین، Oldsmobile در این مرحله از تاریخ خود یک برند عملکرد محور نبود. به گفته Szafraniec، نسخه مسابقه ای Calais Quad 442 W-41 در پیست موفقیت آمیز بود، اما نسخه ای که برای مشتریان در نمایندگی ها حضور داشت.

در جاده، این Quad 4 با ،وجی بالا صدایی شگفت انگیز دارد. به نظر می رسد صدا بسیار بیشتر از آن چیزی است که از یک موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر انتظار می رود. حتی لنو می گوید که عمداً آن را در دنده پایین نگه می دارد تا از نت اگزوز لذت ببرد.


منبع: https://www.motor1.com/news/625649/rare-oldsmobile-calais-quad-442-w-41-jay-lenos-garage/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.