Stellantis برای کاوش با استفاده از منبع انرژی زمین گرمایی برای کارخانه آلمانی



همانطور که خودروسازان به سمت ساخت وسایل نقلیه الکتریکی روی می آورند، آنها همچنین در تلاش هستند تا فرآیند تولید را تمیز کنند. برندهای بزرگ و کوچک در تلاش هستند تا کارخانه های خود را کربن زدایی کنند و این شامل یافتن منابع انرژی جدید و پایدار برای خطوط مونتاژ برق می شود. Stellantis در حال فرو بردن چرخ خود در فضا است و امروز اعلام کرد که قراردادی را با Vulcan Energy Resources برای اکتشاف تامین انرژی یک نیروگاه با انرژی زمین گرمایی امضا کرده است.

این اولین استفاده این خودروساز از انرژی زمین گرمایی خواهد بود، اما این پروژه هنوز سال ها تا به سرانجام رسیدن فاصله دارد. مرحله اول این پروژه در کارخانه استلانتیس روسلشیم در آلمان شامل یک مطالعه پیش امکان سنجی در کنار ساخت دارایی های زمین گرمایی ولکان در این مکان خواهد بود. اگر این امر موفق تلقی شود، فاز بعدی پروژه بر حفاری و مطالعات پیشرفته و توسعه متمرکز خواهد شد. این دو یک برگه شرط ا،ام آور برای این تلاش را امضا کرده اند.

Stellantis، مجموعه‌ای که گروه PSA و Fiat Chrysler Automobiles را ،یب می‌کند، امیدوار است که به “قهرمان صنعت در کاهش تغییرات آب و هوا” تبدیل شود. این کشور برنامه ای را برای صفر شدن خالص کربن تا سال 2038 و کاهش 50 درصدی آن تا پایان این دهه ارائه کرده است.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis، گفت: «این مشارکت با Vulcan تعهد ما را برای ترویج راه‌حل‌های انرژی پاک بیشتر در سراسر شرکتمان تقویت می‌کند،» و افزود که این پروژه «همراستا با برنامه استراتژیک Dare Forward 2030 ما است». این خودروساز در ماه مارس گذشته این طرح را به تفصیل شرح داد و هدف خود را برای فروش تنها خودروهای الکتریکی در اروپا تا سال 2030 تعیین کرد.

طبق مفروضات این خودروساز، روسلشیم که DS4 و Opel Astra را می‌سازد، می‌تواند از سال 2025 “بخش قابل توجهی” از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی زمین گرمایی دریافت کند. Vulcan و Stellantis همچنین در حال بررسی مدل‌های تجاری بالقوه هستند، از جمله فروش انرژی اضافی به مردم. توری.

دکتر فرانسیس ویدین، مدیر عامل و مدیرعامل ولکان، گفت: “Vulcan برای حمایت از Stellantis، بزرگترین مشتری لیتیوم و یکی از سهامداران عمده ما، برای کربن زدایی فعالیت های خود در اروپا آمده است.”

تغییر صنعت به سمت خودروهای الکتریکی همچنین خودروسازان را به دنبال راه‌های پایدار دیگری برای ساخت و راه‌اندازی خودروها کرده است. شرکت ها در حال بررسی راه های بسیاری برای کاهش ردپای کربن خود در طول تولید هستند. ما احتمالاً تا پایان دهه شاهد خواهیم بود که خودروسازان بیشتری به کشف منابع انرژی زمین گرمایی و دیگر منابع انرژی جایگزین بپردازند.


منبع: https://www.motor1.com/news/631636/stellantis-explore-geothermal-energy-factory/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.