Stellantis در حال آزمایش سوخت الکترونیکی در 28 موتور احتراقی برای استفاده بالقوه است

به نظر می رسد وسایل نقلیه الکتریکی با باتری (BEV) آینده باشد و مردم در نهایت باید از سوخت های فسیلی دوری کنند. با این حال، سوخت الکترونیکی ممکن است باعث صرفه جویی در موتور احتراق داخلی (ICE) شود، اما هنوز برخی از سوالات بی پاسخ وجود دارد که Stellantis از قبل می پرسد.

E-fuel یک جایگزین مصنوعی برای بنزین سنتی است. از CO گرفته شده در اتمسفر ساخته شده است2 و انرژی های تجدیدپذیر، که می تواند در کمربندهای باد و خورشید در سراسر جهان به دور از سایت های است،اج سوخت فسیلی فعلی ساخته شود.

Stellantis تنها خودروسازی نیست که در حال بررسی سوخت جایگزین است. اوا، سال گذشته، پورشه تولید سوخت الکترونیکی را در تاسیساتی در شیلی آغاز کرد و در آنجا 75 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد. این خودروساز اولین قطره ها را به 911 پمپاژ کرد و انتظار می رود کارخانه در مرحله آزمایشی خود حدود 34000 گالن تولید کند. ایالات متحده در سال 2021 از 134 میلیارد گالن از این مواد استفاده کرد، بنابراین راه زیادی در پیش است. این شرکت امیدوار است تا حدود سال 2027 145 میلیون گالن تولید کند.

این خودروساز در حال آزمایش 28 خانواده موتورهای بنزینی و دیزلی است که از سال 2014 تا 2029 ساخته شده اند. آنها تحت آزمایشات جامعی هستند که آلاینده های ،وجی اگزوز، قدرت موتور، استقامت قابل اطمینان، رقیق شدن روغن، سیستم سوخت و موارد دیگر را ارزیابی می کند.

اعلام Stellantis تنها چند هفته پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا موافقت کرد تا پس از اجرایی شدن ممنوعیت ICE اتحادیه اروپا در سال 2035، اجازه فروش مدل های سوخت الکترونیکی را بدهد. e-fuel، با توافقی که به فناوری فرصت می دهد تا ICE را برای مدتی طول، تر در جاده نگه دارد.


منبع: https://www.motor1.com/news/663639/stellantis-testing-e-fuel-combustion-engines/این خودروساز روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال نهایی ، تست سوخت الکترونیکی در چندین موتور خود است. نه، Stellantis در تعهد خود مبنی بر فروش فقط BEV در اروپا تا پایان دهه تز،لی ندارد. داره دو برابر میشه

Stellantis گفت که سوخت الکترونیکی بخشی از “جعبه ابزار” آن برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. بر اساس آن، سوخت الکترونیکی می تواند تا 400 میلیون تن CO را کاهش دهد2 در اروپا بین سالهای 2025 تا 2050 فقط از ناوگان 28 میلیونی آن. این به کربن زدایی موتورهای احتراقی کمک می کند و جایگزینی برای افرادی است که در مکان هایی زندگی می کنند که ممکن است فاقد زیرساخت شارژ جدید EV باشند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.