گروه بیامو پیلهای سوختی جداگانه را از تویوتا تامین میکند و پشتههای پیل سوختی را در مرکز هیدروژن داخلی خود در مونیخ تولید میکند. این دو از سال 2013 بر روی سیستمهای محرک پیل سوختی با یکدیگر همکاری میکنند، که تنها یکی از جنبههای مشارکتی است که سوپرای جدید را نیز به وجود آورده است. این خودروساز سیستم پیل سوختی را با فناوری پیشرانه eDrive نسل پنجم خود که شامل موتور الکتریکی، گیر،س و باتری لیتیوم یونی است، ادغام می کند.
اولیور زیپس، رئیس هیئت مدیره BMW AG گفت: «هیدروژن یک منبع انرژی همه کاره است که نقش کلیدی در فرآیند انتقال انرژی و بنابراین در حفاظت از آب و هوا دارد. به گفته Zipse، هیدروژن «یکی از کارآمدترین راههای ذخیره و انتقال انرژیهای تجدیدپذیر است. ما باید از این پتانسیل برای تسریع در تحول بخش تحرک استفاده کنیم.»
منبع: https://www.motor1.com/news/654661/bmw-ix5-hydrogen-launches-enters-service-2023/
خودروهای برقی باطری در میان خودروسازان سنتی به دنبال محبوبیت تسلا هستند. با این حال، برخی نیز به کشف جایگزین های دیگر برای سوخت های فسیلی ادامه می دهند. پورشه در حال حاضر بنزین مصنوعی تولید می کند، در حالی که ب ام و، تویوتا و دیگران از امید به ساخت هیدروژن چشم پوشی نکرده اند.
سیستم انتقال قدرت ،یبی 401 ، بخار (295 کیلووات) تولید می کند. به گفته این شرکت، iX5 می تواند تا 313 مایل (504 کیلومتر) را در چرخه WLTP طی کند و در حدود سه تا چهار دقیقه سوخت گیری کند. این خودرو دارای دو م،ن پ،تیکی تقویت شده با فیبر کربن است که می تواند تقریباً 6 کیلوگرم هیدروژن را ذخیره کند. iX5 در کمتر از 6 ث،ه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) می رسد و به حدا،ر سرعت بیش از 112 مایل در ساعت (180 کیلومتر در ساعت) می رسد.
BMW چهار سال پیش توسعه یک کراس اوور سلول سوختی هیدروژنی را آغاز کرد. این پروژه با معرفی اولین کراس اوورهای هیدروژنی iX5 این شرکت در آستانه ورود به فاز حساس بعدی خود است. این خودروساز کمتر از 100 دستگاه خودرو تولید خواهد کرد و با گروههای هدف مختلف آزمایش خواهد کرد که ناوگان در اوا، امسال وارد خدمت شود.
بیامو کراس اوور هیدروژنی iX5 را در مرکز نوآوری تحقیقاتی خود میسازد، جایی که حدود 900 نفر برای اطمینان از آماده بودن محصول و فرآیند تولید برای تولید سری کار میکنند. آگوست گذشته، BMW فاش کرد که تولید انبوه خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را که به طور مش، با تویوتا توسعه داده شده اند، از سال 2025 آغاز خواهد کرد.

47 ع، ها