هیوندای و کیا دعوای حقوقی آمریکا در مورد سرقت خودرو را به مبلغ 200 میلیون دلار حل و فصل کردند.

سرقت مدل های محبوب هیوندای و کیا پس از انتشار مجموعه ای از ویدیوهای TikTok توسط افراد منتشر شد که نشان می داد چگونه می توان خودروها را بدون اشتعال دکمه ای یا دستگاه های ضد سرقت به سرقت برد. زم،، دزدی‌ها به حدی گسترش یافت که چندین شرکت بیمه بزرگ تهدید به توقف بیمه خودروهای آسیب‌دیده شده یا از بیمه ، مشتریان جدیدی که اخیراً این خودروها را ،یداری کرده‌اند، خودداری ،د.

از جمله خودروهای هیوندای آسیب دیده می‌توان به النترا، توسان، سوناتا، ا،نت، ،ا و سانتافه 2011 تا 2022 اشاره کرد. خودروهای کیا شامل فورته، اپتیما، ریو، سدونا، سورنتو، سول و اسپورتیج هستند. هیوندای می‌گوید که تعمیر نرم‌افزاری کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و هر وسیله نقلیه یک بر،ب پنجره دریافت می‌کند که به راننده‌های احتمالی از فناوری جدید ضد سرقت نصب شده در خودرو هشدار می‌دهد.


منبع: https://www.motor1.com/news/668027/hyundai-kia-200m-theft-lawsuit-settlement/

تسویه حساب همچنین جبران هزینه هایی مانند کرایه اتومبیل، تا،ی، یا سایر هزینه های حمل و نقل که تحت پوشش بیمه نیستند را پوشش می دهد. همچنین هزینه‌های یدک‌کشی، بلیط، جریمه و سایر جریمه‌هایی که پس از سرقت وسیله نقلیه وارد می‌شود به مالکان بازپرداخت می‌شود.

تا 145 میلیون دلار از تسویه حساب، جبران خسارات وارده به مشتری، را که خودروهای هیوندای یا کیا آنها را دزدیده اند، پوشش می دهد. این غرامت شامل حدا،ر 6125 دلار برای خسارت وارده به وسیله نقلیه و اموال شخصی و 3375 دلار برای هزینه های مربوط به بیمه مانند ،ر بیمه یا افزایش حق بیمه است.

پیش از این، هیوندای و کیا گفته بودند که برای کمک به کاهش سرقت خودرو، ارتقای نرم افزاری را برای خودروهای آسیب دیده که فاقد ایموبلایزر ضد سرقت هستند، ارائه خواهند کرد. اگر خودروها واجد شرایط دریافت ارتقای نرم‌افزاری نباشند، هر دو شرکت اعلام ،د تا 300 دلار به مشتریان خود ارائه می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد دستگاه‌های ضد سرقت مانند قفل فرمان یا بی‌حرکت‌های پس از فروش و سیستم‌های بازدارنده سرقت را ،یداری کنند.

هیوندای و کیا امروز به توافقی 200 میلیون دلاری در مورد شکایت دسته جمعی صاحبان وسایل نقلیه به دلیل سرقت های گسترده خودرو دست یافتند. این تسویه حساب تقریباً 8.3 میلیون خودروی هیوندای و کیا مدل سال 2011 تا 2022 را با سیستم‌های احتراق کلید سنتی که فاقد دستگاه‌های ضد سرقت هستند، پوشش می‌دهد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.