
گروه فول، واگن از زم، که بوگاتی ویرون در اواسط دهه 2000 عرضه شد، خودروهایی با توربوشارژ چهارگانه به فروش می رساند. با این حال، ما می آموزیم که پورشه چندین سال قبل از هایپرکار W16 از مولشیم، فناوری چهار توربو متوالی را توسعه داده است. در واقع، هیولای 8 لیتری از فناوری پیشگام پورشه استفاده کرد. این به گفته مار، مارکز، مدیر پروژه eFuels در زوفنهاوزن است.
مارکز در مورد میزان قدرت ارائه شده توسط موتور چهار توربو توضیحی نداد. ما به شما یادآوری میکنیم که سری انحصاری 911 توربو S که در اینجا نشان داده شده است، 598 ،بخار قدرت و 553 پوند فوت (750 نیوتن متر) از یک سیلندر 3.8 لیتری تخت دو توربو داشت. این تنها توسط GT2 RS با قدرت 690 ، بخار و همین مقدار گشتاور پیشی گرفت.

یک 911 توربو با القایی اجباری چهارگانه برای مدل نسل قبلی (991) تا سال 2019 که 992 فعلی وارد شد، در دست بررسی بود. مارکز توضیح داد که اگرچه هر چهار توربوشارژر کوچک هستند، اما همچنان مشکلات بسته بندی وجود دارد که نمی توان آنها را برطرف کرد. او در ادامه به این چهار توربو اشاره کرد که در صورتی که ،ی خودروی اسپرت را عقب بیاندازد، آسیب پذیر خواهند بود.
مدل نسل 992 که امروز به فروش می رسد، اولین مدل 911 خواهد بود که یک پیشرانه هیب، ارائه می کند. قرار است این خودرو در سالهای آینده عرضه شود، و شایعات ادعا میکنند که 911 GT2 RS برقی بیش از 700 ، بخار قدرت خواهد داشت. در این بین، توربو S از نظر قدرت با ارائه 641 ، بخار قدرت برتر است.
منبع: https://www.motor1.com/news/660050/porsche-911-quad-turbo-prototype/
ما تقریباً از آن برای 991 توربو استفاده کردیم، زیرا در بیشتر جنبهها واقعاً خوب کار میکرد. قدرت زیادی را از یک سیلندر 3 لیتری فلت شش تولید میکرد، اما همچنین گشتاور زیادی داشت زیرا توربوشارژ متوالی بود، بنابراین بیشتر ،متها را پوشش میداد. محدوده دور. مایه شرمساری بود زیرا نتایج خوبی به همراه داشت.”