رئیس فولکس‌واگن می‌گوید صحبت‌ها درباره سوخت الکترونیکی «صدای غیرضروری» است زیرا ICE «فناوری قدیمی» است


در مصاحبه ای مبسوط با اخبار خودرو اروپا، رئیس برند فول، واگن، توماس شافر، موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار داد که بیشتر در مورد خودروهای برقی بود. او مجدداً اعلام کرد که تولید ID.2all کمتر از 25000 یورو هزینه خواهد داشت و حدا،ر در سال‌های 2026-2027 یک خودروی برقی زیر 20000 یورو عرضه خواهد شد. در همین حال، e-up! در اواسط سال 2024 متوقف خواهد شد زیرا حفظ آن در فروش مست،م یک معماری الکترونیکی جدید برای رعایت مقررات سختگیرانه مربوط به امنیت سایبری است.

مدیرعامل سابق اشکودا نیز در مورد سوخت های الکترونیکی حرفی برای گفتن داشت و اظهارات او نسبتاً تعجب آور بود. هنگامی که توسط ANE توماس شافر درباره تصمیم برای معافیت خودروهای با موتورهای احتراقی که با سوخت سوخت کار می‌کنند از ممنوعیت فروش در سال 2035، گفت تمام بحث‌هایی که در مورد سوخت‌ها وجود دارد فقط “صدای غیرضروری” است، زیرا عصر یخبندان تا اواسط دهه آینده “به هر حال به پایان خواهد رسید”.

کانسپت فول، واگن ID.2all

23 ع، ها

وی در ادامه به پروژه های برند اصلی فول، واگن اشاره کرد که خودروهای برقی تا سال 2030 80 درصد از فروش سالانه را به خود اختصاص خواهند داد. این برند مستقر در ولفسبورگ قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2033 به یک خودروساز صرفاً الکتریکی در اروپا تبدیل شود. طی همان مصاحبه، سرشناس با لفاظی پرسید: «چرا هزینه زیادی برای فناوری قدیمی صرف کنیم؟ [ICE running on efuel] این واقعاً هیچ سودی برای شما ندارد؟”

در مصاحبه با نشریه آلم، هفته خودرو همان توماس شفر که در ابتدای ماه منتشر شد، نسل بعدی پاسات و تیگوان را – که هر دو اوا، امسال عرضه می‌شوند – به همراه T-Roc در سال 2025، آ،ین خودروهای نسل جدید فول،‌واگن در اروپا معرفی کرد. در نتیجه، گلف نسل نهم با موتور احتراقی وجود نخواهد داشت.

پورشه و برند اصلی فول، واگن وقتی صحبت از سوخت به میان می‌آید، چیزها را متفاوت می‌بینند، زیرا سابقاً اخیراً تولید سوخت مصنوعی را در کارخانه خود در شیلی آغاز کرده است. در مرحله آزمایشی، برنامه تولید حدوداً 130000 لیتر (34342 گالن) eFuel در سال و افزایش تولید سالانه به 550 میلیون (145 میلیون گالن) لیتر تا اواسط دهه است. برای یادآوری، سوخت کربن خنثی پورشه از آب و دی ا،ید کربن با استفاده از انرژی باد ساخته شده است.

برای وضوح، باید اشاره کنیم که توماس شفر دقیقاً به شرکتی که اداره می کند – برند اصلی فول، واگن – اشاره می کرد. اگرچه پورشه بخشی از همان مجموعه خودروسازی است، اما پورشه دستور کار متفاوتی دارد و تلاش می‌کند با ارائه یک جایگزین ICE بدون آلایندگی برای خودروهای برقی با باتری، موتور احتراق داخلی را نجات دهد.


منبع: https://www.motor1.com/news/661910/vw-boss-efuel-talks-unnecessary-noise/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.